ابوترابی گفت:

تجمیع مدارک هویتی در آینده/ شناسنامه های فعلی از رده خارج می شوند

کد خبر: 297469
|
09:06 - 1396/04/01
نسخه چاپی
تجمیع مدارک هویتی در آینده/ شناسنامه های فعلی از رده خارج می شوند
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت:مدارک هویتی که امروزه برای احراز هویت و شناسایی در دسترس افراد است مانند گواهینامه، کارت پایان خدمت، دفترچه بیمه و غیره در صورت ایجاد برنامه های نرم افزاری شبکه محور، جایگزین کارت ملی می شوند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اظهار داشت: اکثر مدارک هویتی که امروزه برای احراز هویت و شناسایی در دسترس افراد است مانند گواهینامه، کارت پایان خدمت، دفترچه بیمه و غیره در صورت ایجاد برنامه های نرم افزاری شبکه محور، جایگزین کارت  ملی می شوند.

وی در ادامه بیان کرد: کارت های هوشمند ملی در آینده از طریق تجمیع مدارک شناسایی طبق بند «د» ماده 46 ثبت احوال از مهم ترین برنامه های این سازمان است که می تواند جایگزین بسیاری از مدارک هویتی مردم باشد، ولی در حال حاضر مشخص نیست که به جای کدام کارت ها تجمیع شده است. 

ابوترابی تصریح کرد: حذف شناسنامه ها نیاز به تکمیل پایگاه های سببی و نسبی در بخش ازدواج و طلاق در صفحه دوم شناسنامه دارد که به محض تکمیل این پایگاه ها در سال های آینده به تدریج شناسنامه های فعلی از رده خارج می شوند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تاکیدکرد: در حال حاضر صفحه دوم شناسنامه ها مورد استفاده است و با توجه به اینکه در کارت های هوشمند ملی محلی برای ثبت ازدواج و طلاق درج نشده و  هنوز همه افراد صاحب کارت نشده اند، تصمیمی برای حذف شناسنامه ها نداریم.

ابوترابی در پایان گفت: حذف شناسنامه ها در گام اول  برای افراد زیر 15 سال و در مراحل بعدی برای افراد بالای 15 سال انجام می شود.

انتهای پیام/

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها