در راستای مقابله با تب کریمه‌کنگو صورت گرفت؛

پلمب ۱۲۵ واحد غیرمجاز عرضه فرآورده های خام دامی در کرمانشاه

کد خبر: 297444
|
09:02 - 1396/03/31
نسخه چاپی
پلمب ۱۲۵ واحد غیرمجاز عرضه فرآورده های خام دامی در کرمانشاه
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از پلمب ۱۲۵ واحد غیرمجاز عرضه فرآورده های خام دامی در کرمانشاه و در راستای مقابله با تب کریمه کنگو خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، دکتر تورج کرمیان امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بروز بیماری خطرناک تب کریمه کنگو درشهرستان و برخی نقاط کشور اظهار داشت: در راستای مقابله با این بیماری در شهرستان کرمانشاه اقداماتی انجام شده است.

وی سمپاشی رایگان ۲۵۰ هزار راس دام سبک، ۱۵ هزار راس دام سنگین و ۷۰ هزار مترمربع جایگاه دامی به منظور از بین بردن کنه ها به عنوان مهمترین عامل انتقال بیماری تب کریمه کنگو را از مهمترین اقدامات انجام شده عنوان کرد.

این مقام مسئول افزود: در همین راستا ۱۶ جلسه آموزشی- ترویجی پیشگیری و کنترل بیماری تب کریمه کنگو در سطح شهرستان کرمانشاه برای گروه های در معرض خطر همچون کارکنان کشتارگاه ها، قصابان، سلاخ ها، دامداران و... برگزار گردیده است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه برپایی کلاس های آموزشی برای دامداران در ۷ دهستان شهرستان کرمانشاه را از دیگر اقدام صورت گرفته برشمرد و گفت: در این زمینه یک جلسه آموزشی نیز برای صاحبان رستوران ها و هتلداران برگزار و در آن بر رعایت بهداشت فردی و نحوه صحیح نگهداری و کار با فرآورده های خام دامی تاکید شد.

دکتر کرمیان همچنین تاکید کرد: از زمان مثبت اعلام شدن مورد ابتلای انسانی به بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان کرمانشاه با همکاری تیم مشترک متشکل از دامپزشکی، مرکز بهداشت، اجراییات شهرداری و نیروی انتظامی ۱۲۵ واحد غیرمجاز شامل کبابی ها، مراکز عرضه کشتار غیرمجاز دام و مرغ زنده پلمب و ۱۸ مورد به همراه تعدادی که اقدام به فک پلمب غیرقانونی کرده بودند به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی ضمن هشدار به افرادی که به طور خودسرانه به فک پلمب واحدهای پلمب شده اقدام کرده اند، گفت: این اقدام قطعا از دید ما پنهان نمی ماند و برخورد قاطع با آنها خواهد شد و احکام سنگینی در انتظار آنهاست؛ از طرف دیگر کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان و استان بر جمع آوری این واحدها تاکید دارند.

این مقام مسئول افزود: این واحدها می توانند از مبادی قانونی وارد شده و با اخذ مجوزهای لازم فرآورده های خام دامی را در واحدهای بهداشتی و مجاز عرضه کنند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها