مدیر امور آبفای اسلام آبادغرب مطرح کرد:

مصرف بی رویه آب و قطعی برق عوامل افت فشار آب اسلام آبادغرب /مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند

کد خبر: 297400
|
10:51 - 1396/03/28
نسخه چاپی
مصرف بی رویه آب و قطعی برق عوامل افت فشار آب اسلام آبادغرب /مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند
اسلام آبادخبر: مدیر آبفای اسلام آبادغرب گفت: یکی از معضلات و فرهنگ های غلط در مصرف بی رویه آب این است که مردم می گویند؛ پول آب مصرفی را خودمان پرداخت می کینم در حالی که این آب متعلق به همه مردم است.

به گزارشاسلام آباد خبر، با وصف اینکه در اواخر فصل بهار هستیم و هنوز فصل تابستان آغاز نشده، نقاطی از شهر اسلام آبادغرب با کاهش فشار آب مواجه شده که پیرو تماس هایی از سوی مردم این موضوع توسط خبرنگار این پایگاه خبری از آبفای اسلام آبادغرب پیگیری شده است.

 

در این رابطه؛ علی حسین منصوری مدیر امور آبفای اسلام آبادغرب در گفتگو بااسلام آباد خبر، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که اخیرا" با آن روبرو هستیم،  قطعی برق باعث خاموش شدن موتورهای برق چاه ها می شود که این امر باعث وقفه پمپاژ آب به مخازن ذخیره آب شده و باعث افت فشار آب در سطح شهر می شود.

 

وی اظهار داشت:با توجه به خشکسالی های اخیر و گرمای فصل تابستان و طبقاتی شدن خانه ها با کمبود آب روبرو هستیم،در ماه های قبل فشار آب مطلوب تر بود به حدی که آب تا طبقه پنجم می رفت ولی بخاطر مصرف بی رویه آب توسط همشهریان و روشن بودن کولر در این ماه باعث کمبود فشار آب شده ایم.

 

مدیر آبفای اسلام آبادغرب تصریح کرد: یکی از معضلات و فرهنگ های غلط در مصرف بی رویه آب این است که مردم می گویند؛ پول آب مصرفی را خودمان پرداخت می کینم در حالی که این آب متعلق به همه مردم است و مردم باید به سمت فرهنگ صرفه جویی و استفاده درست از آب بروند.

 

منصوری گفت: در خصوص مشکل فشار آب مسکن مهر بارها در جلسات مطرح شده که تأمین آب شرب آنها بر عهده امور آب و توزیع آب برعهده آبفا می باشد ولی تأمین فشار آب آنها برعهده خود مسکن مهر می باشد.

 

وی افزود: مسکن مهر طلاب( شهرک نور بدره ای) با توجه به اینکه در زیر منبع آب قرار گرفته مشکل کم آبی ندارند اما در خصوص مسکن مهر شرف آبادکه می بایست یک سری تجهیزات برای فشار آب مسکن مهر توسط اتحادیه تهیه و نصب می گردید که بنا بر دلایل نامشخص عملیاتی نشده است و فعلا" راهکار مناسب این است که هربلوک یک مخزن آب داشته باشد هر چند هزینه هایی را برای ساکنین  در بر دارد.

 

منصوری ابراز امیدواری کرد که؛ در آینده بتوانیم با اجرایی نمودن برنامه ای که خود آبفا طراحی کرده می توان مشکل افت فشار مسکن مهر شرف آباد را برطرف کرد.

 

 

مدیر آبفای اسلام آبادغرب بیان داشت: وضعیت متفاوت منابع آبی شهرستان می تواند تأثیر گذار باشد؛ مخزنی که در ارتفاع بنا کرده ایم با توجه به اینکه بر اساس کنتور آخرین مشترک بررسی و نقشه اجرایی داده شده است، این مخزن ها مناطق مرتفع شهر را آب رسانی می کنند به همین دلیل این مناطق فشار آب بیشتری نسبت به دیگر نقاط شهر دارند.

 

 

وی با تاکید بر بازدید مداوم از کولرهای آبی اظهار کرد:هر کولر آبی که 24ساعت روشن باشد 300 لیتر آب مصرف می کند که تعدادی از این کولر ها بعلت مشکل نشتی آب یا خراب بودن شناور کولر باعث به هدر رفتن آب زیادی می شود.

 

منصوری یکی دیگر از مشکلاتی که باعث هدر رفت آب می شود را فرسوده بودن شبکه آبرسانی داخل شهراسلام آبادغرب دانست و گفت:  که بارها برای رفع این مشکل با مسئولین ذیربط مکاتبه کرده ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: در اعتبارات سال گذشته طبق ماده 180 مبلغ دو میلیارد تومان مصوب گردید اما پولی دریافت نکردیم(اختصاص نیافت) و تمام قراردادها و کارهای انجام شده به دیون تبدیل شد.

 

مدیر آبفای اسلام آبادغرب گفت: هزینه هر کیلومتر اصلاح شبکه آبرسانی فرسوده 250 الی 300 میلیون تومان است وهزینه های دیگری همچون خسارت شهرداری، خرید لوله و پیمانکار هم وجود دارد که رفع این مشکل به بودجه کلان کشوری نیاز دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد