امام جمعه کرمانشاه:

مسئولان از تصمیماتی که شائبه ای برای اسلام دارد پرهیز کنند

کد خبر: 297384
|
15:19 - 1396/03/26
نسخه چاپی
مسئولان از تصمیماتی که شائبه ای برای اسلام دارد پرهیز کنند
امام جمعه کرمانشاه با تاکی بر اینکه تمام فعالیت های ما باید بر اساس اسلام باشد، تاکید کرد: مسئولان از تصمیماتی که شائبه ای برای اسلام دارد، پرهیز کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه با دعوت همگان به تقوا و پرهیزکاری و با اشاره به فلسفه جانشینی امیرالمونین (ع) بعد از رسول خدا(ص) تاکید کرد: کسی جز امیرالمومنین نمی توانست دین جهان شمول،  زمان شمول و فطری اسلام را به آیندگان ابلاغ کند.  

وی افزود: فردی که این کار را به عهده می گیرد باید فوق زمان و مکان باشد و بتواند، دین را مدیریت کند.

آیت الله علما با اشاره خطبه های توحیدی امیرالمومنین (ع) گفت: این خطبه ها هنوز هم کار می شود و چون علی (ع) فردی دارای مرجعیت فکری و جهان شمول و زمان شمول بود.

وی با اشاره به غزوه هایی که پیامبر (ص) در ۲۳ سال پیامبریش داشت، گفت: پیامبر در این ۲۳ سال اقدامات زیادی را انجام داد اما برای بعد از خودش نیازمند فردی بود که بتواند این راه را ادامه دهد.

خطیب جمعه کرمانشاه افزود: پیغمبر (ص) ۱۲ هزار صحابی داشت اما این ۱۲ صحابی شهادت به علویت علی(ع) می دادند و امیرالمومنین(ع) اولای دین بود.

وی با اشاره به نزدیکترین افراد به رسول خدا (ص) گفت: بنا به روایات علی (ع) از نزدیکترین افراد به پیامبراکرم(ص) بود.

آیت الله علما با بیان اینکه اسلام و قرآن و مبانی فکری اسلام سخنگو می خواهد، گفت: تنها کسی که می تواند سخنگو باشد، امیرالمومنین(ع) است.

وی با اشاره به القاب امیرالمومنین (ع) که رسول خدا (ص) او را با این القاب صدا می کرد، گفت: دلیل این القاب فضیلت امیرالمومنین(ع) است.

امام جمعه کرمانشاه امیرالمومنین(ع) را امین خدا دانست و با اشاره به روایاتی در خصوص خطبه های امیرالمومنین(ع) گفت:ایشان یکباره و بنابر مقتضیات زمان خطبه ها را ایراد می کردند و از قبل چیزی را آماده نداشتند. البته تا زمان حیات رسول الله کلامی بر زبان امیرالمونین(ع) جاری نشد.

وی بار دیگر امیرالمومنین(ع) را جهان شمول و زمان شمول دانست و گفت: خطبه های ایشان مربوط به ۱۴۰۰ سال پیش بوده اما امروز هم کاربرد دارد.

آیت الله علما به معرفی اهل تقوا از دیدگاه امیرالمومنین(ع) پرداخت و گفت: این افراد روح پاکی دارند و حاجاتشان بسیار کم است. برای این افراد کار خیربسیار آسان و معمولی است.

وی افزود: مردم از دست و زبان این افراد در امان هستند و مردم خوفی از فکر و نقشه های این افراد ندارند.

خطیب جمعه کرمانشاه ضمن اشاره به مناسبت های هفته، اشاره ای نیز به حوادث اخیر تهران داشت و از همه دستگاه های امنیتی برای ایجاد امنیت تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین از علمای اهل سنت و مردم که بیانیه صادر کرده و این قضایا را محکوم کردند تقدیر و تشکر کرد و گفت: همه ما فدای اسلام و آنقدر اسلام عزیز است که شخص سیدالشهدا خود را فدای اسلام کرد.

وی اشاره ای نیز به ۲۷ خرداد روز جهادکشاورزی و همچنین شهادت شهید چمران داشت و گفت: ۳۱ خرداد روز بسیج اساتید و صدور رای شورای اسلامی و صدور رای عدم کفایت آن رئیس جمهور نالایق و مامور آمریکا بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه به اول تیر، آغاز هفته قوه قضاییه و همچنین هفته صرفه جویی داشت و بر به اندازه مصرف کردن تاکید کرد.

وی اشاره ای نیز به روز قدس مصادف با جمعه آینده و آخرین جمعه ماه رمضان داشت و بر حضور پرشور مردم برای حضور در راهپیمایی دشمن شکن روز قدس تاکید کرد.

آیت الله علما با اشاره به فرمایشات رهبری گفت: از صدر تا ذیل این فرمایشات را سرلوحه خود قرار دهیم و نباید با تقسیم کردن مردم کار بزرگ انتخابات را خراب کرد. بیش از ۴۰ میلیون ایرانی پای صندوق آمدند و به اسلام و انقلاب آری گفتند و رئیس جمهور جزو شاخ و برگ نظام است. لذا مردم را تقسیم نکنیم.

وی ادامه داد: مردم پای صندوق آمدند و به نظام رای دادند، لذا مسئولین با عملکردشان این اعتماد را از مردم نگیرند.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: مسئولان سه قوه باید از هر تصمیمی که شائبه ای برای اسلام به دنبال داشته باشد، پرهیز کنند و این خون شهدای ما در انقلاب و دفاع مقدس و... برای اجرای مر اسلام در جامعه است.

وی خطاب به مسئولان تاکید کرد: همه تصمیمات ما و مسئولان باید از اسلام خارج نبوده و بر اساس اسلام باشد.

آیت الله علما بر خوداتکایی در داخل تاکید و خاطرنشان کرد: نباید بیگانگان به ما دستور دهند، ولو اینکه تمام آن درست باشد، که نیست. اسلام به ما گفته که زیر بار دستورات کفر نباید برویم.

وی اشاره ای نیز به برجام داشت و گفت: رهبری در پذیرش برجام شرایط صریحی را مطرح کردند که هیئت تظارت باید بر درستی اجرای این شرایط نظارت کنند.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به تحریم های استکبار پس از برجام گفت: ما از تحریم نمی ترسیم و در بسیاری موارد عامل موفقیت ما بوده است اما به تاکید رهبری، هیئت نظارت باید نظارت ویژه بر اجرای برجام کند.

وی تاکید کرد: استکبار بداند جمهوری اسلامی از مواضعی چون ظلم ستیزی و دفاع از فلسطین دست برنمی دارد. این جزو دستورات دین ما است.

آیت الله علما گفت: در ایران فریاد اسلامش بلند است و ما به دنبال آن اسلام قدرمتند هستیم و استکبار نمی تواند اینجا ظلم کند و زور بگوید

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها