امام جمعه اسلام آبادغرب:

امام خمینی(ره) به پشتوانه خدا و ملت از هیچ قدرتی واهمه نداشت/ شورای زکات در همه روستاها فعال شود

کد خبر: 297287
|
17:13 - 1396/03/12
نسخه چاپی
امام خمینی(ره) به پشتوانه خدا و ملت از هیچ قدرتی واهمه نداشت/ شورای زکات در همه روستاها فعال شود
اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: برخی مرعوب آمریکا و شاه بودند، اما امام بزرگوار امت بدون ترس و واهمه از هیچ قدرتی به پشتوانه خدا و ملت موفق شد انقلاب را به پیروزی برساند که امانتی بردوش ماست.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام سید امیر محمدی پور در خطبه های نمازجمعه با اشاره فرا رسیدن سالروز ارتحال جانگداز بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) معلم اخلاق بود که همیشه ما را به تقوا سفارش می کرد.

 

وی افزود: امام راحل پدر معنوی ملت بود و نفسش برای ما حیات بود و که نفسش به ما خورد و نفس شیطانی پادشاهان را از ما زدود و  ملت را از مرگی که دوران ستم شاهی نصیب دل های ما شده بود نجات داد و زندگی دوباره به مردم بخشید.

 

امام جمعه شهرستان گفت: کودکان دوران انقلاب و جوان های زمان دفاع مقدس تربیت شده آن پیر فرزانه هستند که همیشه مدیون وی هستیم.

 

وی افزود: مردم با وصف اینکه از 15 خرداد 42 تا سال 57 ، 15 سال رهبرشان در کشور نبود، اما در مقابل رژیم ستم شاهی ایستادند تا او را از کشور بیرون راندند.

 

حجت الاسلام محمدی پور خاطرنشان کرد: در اواخر رژیم پهلوی و اوایل پیروزی انقلاب برخی از عناصر لیبرال به خدمت امام در فرانسه رسیدند و با امام چانه می زدند که شما نباید بگویید "شاه باید برود"، چون شاه آمریکا پشتش است و علاوه بر آن ارتش هم پشتیبان شاه است، که امام فرمودند؛ شما بگوئید "شاه باید برود"، ارتش بچه های همین مردم هستند و به آغوش مردم بر می گردند و آمریکا هیچ غلطی نخواهد کرد.

 

 

وی افزود: برخی مرعوب آمریکا و شاه بودند، اما امام بزرگوار امت بدون ترس و واهمه از هیچ قدرتی به پشتوانه خدا و ملت موفق شد این کار بزرگ را انجام دهد و انقلاب را به پیروزی برساند که امانتی بردوش ماست.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به اعلام صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان، گفت: خوشحالیم که جمهوری اسلامی  جمهوریت خود را به رخ جهانیان کشید و از شورای نگهبان، فرمانداری ها، عوامل اجرائی و نظارت و کاندیداها و هواداران شان که شور انتخاباتی را ایجاد کردند تشکر نمود.

 

وی در خطبه اول نیز به  تغذیه سالم بعنوان  یکی از شاخص های سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از راه هایی قتل عام مسلمانان تغذیه ناسالمی است که به ما هدیه کردند، اما خداوند ماه مبارک رمضان را به ما هدیه کرد تا بخشی از تغذیه سالم را برای ما به ارمغان آورد.

 

امام جمعه شهرستان با تاکید بر فعال شدن شورای زکات در تمام روستاها با کمک بخشداری ها و دهیاری ها، گفت:  از 170 روستای شهرستان فقط 50 روستا زکات می دهند که اگر مردم هر روستایی زکات بدهند که سهم فقرا و بیت المال است، می توانند در همان روستا خرج رسیدگی به فقرا یا امور عمرانی مساجد و ... شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد