فلاحت پیشه:

توسعه برنامه موشکی ادامه دارد / به عقب بازنمی گردیم

کد خبر: 297265
|
14:02 - 1396/03/07
نسخه چاپی
توسعه برنامه موشکی ادامه دارد / به عقب بازنمی گردیم
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه عقب گرد ایران به گذشته و دوران پیش از تحریم میسر نیست، برنامه موشکی کشورمان را در راستای تقویت دفاعی و بنیه بازدارندگی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران همچون سابق به فعالیت های موشکی خود ادامه خواهد داد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  کمیته روابط خارجی سنا روز پنجشنبه طرحی جامع برای تحریم ایران به تصویب رساند که خواستار اعمال محدودیت‌های گسترده‌ علیه تهران به بهانه‌هایی مانند تروریسم، حقوق بشر و انتقال تسلیحاتی است.


رأی‌‌گیری درباره این طرح قرار بود دو ماه پیش انجام شود اما «باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی فروردین‌ماه اعلام کرد به دلیل نگرانی اتحادیه اروپا از اثرگذاری این تحریم‌ها بر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران رأی‌گیری درباره آن را متوقف کرده است.


اما در ارتباط با اقدام خصمانه اخیر واشنگتن علیه تهران حشمت الله فلاحت پیشه هرگونه تحریم از سوی ایالات متحده علیه ایران را مغایر با نص صریح برجام بشمار آورد و گفت: تصویب تحریم های جدید علیه کشورمان با هدف همسویی دونالد ترامپ با لابی های جنگ طلب همچون سناتورها و منویات طرفداران صهیونیستهای حاضر در سنای آمریکا صورت گرفته است.


وی در خصوص اینکه عکس العمل تهران به تحریم موشکی خود چه خواهد بود، افزود: در این زمینه ساز و کار جمهوری اسلامی روشن بوده و تا تشکیل شورای برجام صبر می کنیم لذا شایسته است تا آن زمان از کنش های تند و احساسی پرهیز کنیم.


نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس دهم پیرامون تاثیر این تحریمها روی توسعه موشکی ایران، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی با تحریم های جدید باز نایستاده و فعالیت های موشکی و دیگر مناسبات خود با سایر دول را ادامه داده و در برابر بحران آفرینی‌ های غرب بویژه آمریکا کوتاه نخواهد آمد.


فلاحت پیشه با اشاره به برگزاری انتخابات با شکوه ریاست جمهوری در کشورمان ابراز داشت: پیام مردم در این انتخابات روشن بود و ملت ایران با پذیرش نتیجه نشان دادند قصد دارند قدرت مانور و چانه زنی دولتمردان خود در نظام بین الملل را افزایش دهند.


وی ادامه داد: با وجود اینکه روند برداشتن تحریم ها در دوره ریاست جمهوری ترامپ به کندی صورت گرفته لیکن امروز در جایگاهی قرار داریم که عقب گرد به روزهای پیش از تحریم ها، غیر ممکن است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی کشورمان تعاملات مطلوبی با جامعه بین الملل داشته و کاخ سفید با هدف متشنج کردن فضای سیاسی علیه ایران به این گونه اقدامات دست می زند در صورتی که خود آمریکایی ها هم می دانند برنامه موشکی ایران ابدا به توافق هسته ای و برجام مربوط نمی شود.

منبع: جام جم آنلاین

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد