به مناسبت سالگرد آزادی خرمشهر؛

اقتداری در رهایی!

کد خبر: 297231
|
22:49 - 1396/03/02
نسخه چاپی
اقتداری در رهایی!
وقتی خون شهدا به ثمر نشست و خرمشهر از چنگال دشمنان رها شد، وزیدن پرچم سه رنگ ایران اوج اقتدار و نمایانگر رهایی بود.

به گزارشاسلام آباد خبر؛ آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از 578 روز اشغال، در روز سوم خرداد 1361 در ساعت 2 بعد از ظهر پس از 34 روز نبرد بی‌امان به طور کامل از اشغال نظامیان عراق خارج شد.

این عملیات توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت. روز سوم خرداد به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود و این روز را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی می‌دانیم.

بازهم سخن از حماسه آفرینی دلاور مردان سرزمینم شد. ای شهیدان پاک سرشت، ای دلاورمردان آسمانی هنوزهم رشادت و مردانگی شما برسر زبان‌هاست. چه روز باشکوهی است سوم خرداد...

لحظه به لحظه آن پراز خاطرات تلخ و حتی شیرین است. لحظه‌هایی توأم با ایثار و رشادت‌های دلاورمردان. می‌خواهم تاریخ را رقم بزنم و از حماسه سبز آزادی خرمشهر بگویم. می‌خواهم از ویران شدن کوچه‌ها و خانه‌هایش، از نگاه انتظار مادر و فرزندانت، از لاله‌های شکفته از خون پاک شهیدانت، نخل‌های برزمین افتاده، از دل خون کارون و از صدای خمپاره و چرخ‌های تانک‌ها که بی‌رحمانه بر خاکت پای کوبیدند سخن بگویم.

می‌خواهم از اسارت بی‌رحمانه 578 روزت که مظلومانه در چنگال بی‌رحم دشمن اسیر بودی بازگویم. چشم زمین از قدم‌های انسان‌های بی‌رحم به تنگ آمد و صبر طاقتش تمام شد و تحمل به سر آمد. قلمی زینت داده شده به عظمت و عطوفت پروردگار می‌خواهم تا دل انگیزترین و باشکوه ترین نثرها را برایت بنویسم تا مرهمی بر زخم هایت باشد.

زمانی که خاطرات اسارت و رها شدنت را مرور می‌کنم احساس مقدسی سراپای وجودم را فرا می‌گیرد و من به تو ،به کارون همیشه خروشانت، به غیرت مردان و زنانت می‌بالم و در پیشگاه پروردگار بی‌همتا سر تعظیم فرود می‌آورم و در دل زمزمه می‌کنم که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

خرمشهر، ای شهرآزادگی و غیرت، حماسه گاه حسین فهمیده و لحظه‌های بی‌قراری محمد جهان آرا، مسجد جامع‌ات که در دل امید پیروزی را سر می‌داد تا اینکه در لحظه رهایی‌ات پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را بر بام خود به اهتراز در آورد.

راز این پیروزی در این بود که خرمشهر، دشت نینوا شد و ماندن در خرمشهر و دفاع از آن معنای شهادت را برخود گرفت مانند شبی که حسین بن علی (ع) یارانش را دعوت به دفاع از دین کرد. من می‌دانم که ما نعمت داشتن آزادی و استقلال، امنیت را مدیون شهیدان، اسراء و جانبازانی هستیم که دلاورمردانه جنگیدند و برای رویارویی با دشمن و جلوگیری از غارت سرزمین‌شان خود رابه آب و آتش زدند و از جان شیرین گذشته و شهادت را نصیب خود کردند. آنها عاشقانه به دیدار پروردگارشان شتافتند و نشان شهادت‌شان را تقدیم سرور و سالار شهیدان حسین کردند.

فتح خرمشهر یک حماسه تاریخی و باشکوه است. شایسته است این روز بزرگ را ارج نهیم و بر روح پاک شهیدان به ویژه شهدای خرمشهر درود فرستیم و تلاش کنیم تا این حماسه باشکوه را هم چنان زنده نگه داریم.

 

 آناج/

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها