رئیس اتحادیه مصالح فروشان اسلام آبادغرب مطرح کرد:

رکود بازار فروش مصالح ساختمانی/ ورود بی رویه کالاهای چینی ضربه بزرگی به تولید کنندگان و بازار فروش آن وارد کرده است

کد خبر: 297213
|
16:29 - 1396/02/28
نسخه چاپی
رکود بازار فروش مصالح ساختمانی/ ورود بی رویه کالاهای چینی ضربه بزرگی به تولید کنندگان و بازار فروش آن وارد کرده است
اسلام آبادخبر:رئیس اتحادیه مصالح فروشان اسلام آبادغرب گفت: بازار فروش مصالح سختمانی با رکود مواجه است، اجناس از سال گذشته تا کنون 30 درصد افزایش پیدا کرده است.

افشین چراغی رئیس اتحادیه مصالح فروشان اسلام آبادغرب در گفتگو با اسلام آباد خبر،اظهار کرد: وضعیت اقتصادی این اتحادیه در دوره کنونی نسبت به سال های گذشته  بسیار نامساعد بوده و رکود بر بازار حاکم شده است و در طول مدت 20 سال فعالیت در صنف مصالح فروشان چنین رکودی بر بازار حاکم نبود به طوری که بسیاری از مشاغل ما در حال ورشکستگی می باشند.

 

وی افزود:اقلام وارداتی در صنف ما نظیر شیر آلات و ... از کشورهایی نظیر چین با توجه قیمت پایین آنها و کاهش قدرت خرید مردم باعث شده که تولیدات داخلی فروشی نداشته باشد و این برای تولید کنندگان و بازاریان ما ضرر بزرگی محسوب می شود.

 

چراغی در پاسخ به سوال خبرنگار اسلام آباد خبر درخصوص اینکه آیا وضعیت بازار باتوجه به وعده مسئولین بعد از برجام تغییری داشته است، گفت: وضعیت تغییری نکرده و بیشتر فعالین این اتحادیه به دلیل اینکه رکود شدیدی بر بازار حاکم است  حتی توانایی خرید اجناس جدید را ندارند و اجناس خود را به قیمت فاکتور می فروشند و توانایی پرداخت مالیات و عوارض سالیانه را هم ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد:با توجه به رکود موجود و نبود بازار فروش قیمت اجناس از سال گذشته تا کنون 30 درصد افزایش پیدا کرده است.

 

افشین چراغی رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی شهرستان شهرستان اسلام آبادغرب تصریح کرد: کالای ایرانی شاید درگذشته کیفیتی نداشت اما اکنون اجناس تولیدی ساخت داخل از کیفیت و راندمان بسیار بالایی برخوردارند اما متاسفانه ورود بی رویه کالاهای چینی ضربه بسیار بزرگی به تولید کنندگان و بازار فروش آن وارد کرده است.

 

وی گفت: اگر مسئولین بتوانند از تولید کنندگان و بازاریان حمایت کنند خصوصا در شهرستان اسلام آبادغرب که شهرک صنعتی آن تعطیل شده است می تواند با حمایت مسئولین از تولید کنندگان و ایجاد بازار فروش کالا و کاهش بهره های بانکی میتوان از این بن بست اقتصادی خارج شد.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها