رییس اتحادیه خواروبار فروشان اسلام آبادغرب مطرح کرد:

رکود حاکم بر بازار موجب تعطیلی کسب وکار شده/کاهش قدرت خرید مردم در این دولت

کد خبر: 297205
|
16:00 - 1396/02/27
نسخه چاپی
رکود حاکم بر بازار موجب تعطیلی کسب وکار شده/کاهش قدرت خرید مردم در این دولت
رییس اتحادیه خواروبار فروشان اسلام آبادغرب گفت: حدود 3 الی 4 سال است که بازار وضعیت خوبی ندارد و رکود بر بازار حاکم است و به علت بی بازاری شاهد ابطال جواز کسب و جمع کردن کاسبی تعدادی از کسبه بوده ایم.

به گزارشاسلام آباد خبر،  کاهش قدرت خرید مردم در دولت روحانی که ناشی از تاثیرات منفی بیکاری و رکود حاکم  بر وضعیت مشاغل  اقتصادی شهرستان، استان و کشور است، تعدادی از این اصناف شهرستان را به تعطیلی کشانده است.

 

رحمت جلیلیان رییس اتحادیه خواروبار فروشان شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو بااسلام آباد خبر، گفت: صنف ماخیلی گسترده است و علاوه بر خشکبار و خواروبار فروشان صنف های آجیل فروشی، لبنیات و عطاری زیر مجموعه اتحادیه ما قراردارند.

 

وی افزود: در سامانه 1080  واحد فعال ثبت شده است ولی حدود 3 الی 4 سال است که بازار وضعیت خوبی ندارد و رکود بر بازار حاکم است و به علت بی بازاری شاهد ابطال جواز کسب و جمع کردن کاسبی تعدادی  از کسبه بوده ایم.

 

جلیلیان گفت: بیکاری، رکود و پایین آمدن قدرت خرید مردم بصورت زنجیره ای بر بازار صنف ما تاثیر منفی گذاشته است.

 

وی با اشاره به آمار غیر واقعی منتشره از سوی برخی دستگاه ها، گفت: اگر رکود کاهش یافته پس چرا بانکها تسهیلات 18 و 22 درصدی به مردم پرداخت می کنند و اگر برفرض  ادعای دولت درست باشد پس باید نرخ سود وام های بانکی نیز تک رقمی باشد.

 

 

رییس اتحادیه خواروبار فروشان بیان داشت: 4 دوره عضو اتحادیه بودم و 3 سال است بطور مستقیم ریاست اتحادیه خواروبار فروشان را برعهده دارم که در این مدت هیچ حمایتی درخصوص اصناف ندیدم.

 

وی دوران پیش از این دولت را از  سال های اقتصادی خوب مردم می داند و می گوید در گذشته هم پول در بازار بوده و هم وضعیت خرید و معیشت مردم بهتر بود به گونه ای که خانواده ها برنج کیسه ای 50 هزار تومان را به راحتی چندین کیسه می خریدند ولی اکنون برخی خانواده ها قدرت خرید یک کیسه برنج40 هزار تومانی را ندارند.

 

این بازاری پیشکسوت می گوید: اگر مردم کار و  درآمد داشته باشند و پول باشد گرانی تاثیری بر خرید مردم ندارد و مردم با خرید خود موجب رونق بازار داخلی می شوند.

 

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها