رییس اتحادیه پروفیل کاران و کابینت کاران مطرح کرد:

بخاطر عدم درآمد مردم و رکود بازار نصف اصناف ما تعطیل و بیکار شده اند/مدیری که ماهی 250 میلیون تومان حقوق نجومی بگیرد دیگر به فکر کارگر و مردم نیست

کد خبر: 297137
|
10:06 - 1396/02/24
نسخه چاپی
بخاطر عدم درآمد مردم و رکود بازار نصف اصناف ما تعطیل و بیکار شده اند/مدیری که ماهی 250 میلیون تومان حقوق نجومی بگیرد دیگر به فکر کارگر و مردم نیست
اسلام آبادخبر: رییس اتحادیه پروفیل کاران و کابینت کاران گفت: وی با بیان اینکه اتحادیه کابینت کاران بالغ بر 500 نفر عضو دارد، گفت: صنف ما به بن بست رسیده و بالغ بر نصف اصناف ما تعطیل و بیکار شده اند ومتاسفانه بخاطر عدم درآمد مردم و رکود بازار است.

 علی مرادی رییس اتحادیه پروفیل کاران و کابینت کاران در گفتگو بااسلام آباد خبر،  در تشریح مشکلات صنف خود گفت: اتحادیه ما زیر مجموعه های فراوانی دارد که علاوه بر کابینت کاران، صنف های پروفیل کاران،حلبی سازان،کلیدسازان، تانکرسازان، آلومینیم کار و گاز رسان جزو این اتحادیه شهرستان قرار می گیرند.

 

وی افزود: بنده 5 دوره 4 ساله رییس اتحادیه  و 2 دور عضو هیئت رییسه اتحادیه بودم و در این شغل بالغ بر 45 سال خدمتگزار مردم بوده ام.

 

مرادی گفت:  مشاغل زیر مجموعه بنده بعلت رکود بازار و نداشتن کاسبی یک الی دوهفته یک بار هم  در مغازه خود فعالیت ندارند و بیکار درب مغازه خود می نشینند و هیچ درآمدی ندارند و این بخاطر این است که مردم درآمد ندارند.

وی با بیان اینکه اتحادیه کابینت کاران بالغ بر 500 نفر عضو دارد، گفت: صنف ما به بن بست رسیده و بالغ بر نصف اصناف ما تعطیل و بیکار شده اند ومتاسفانه بخاطر عدم درآمد مردم و رکود بازار است.

وی اضافه نمود: مشکل همه مردم مشکل نداشتن نقدینگی است و رکود بازار از 93 آغاز شده و در سال 95 و تا این پایه 96 به زیر خط فقر رسیده ایم و این بخاطر این است که تقاضا نیست وزمانی که تقاضا نباشد عرضه هم نیست.

رییس اتحادیه کابینت کاران گفت: بسیاری از اصناف زیرمجموعه ما بعلت نداشتن درآمد حتی برای تمدید جواز کسب خود مراجعه نمی کنند.

وی با اشاره به آمار های مسئولین در خصوص کاهش تورم گفت: این سخن نیست و نتیجه رکود بازار ورشکستگی صنف ماست.

 

 

استاد علی مرادی اظهار کرد: آقای روحانی که می فرماید؛ وضعیت اقتصادی مردم بهتر شده، واقعیت ندارد، از سال 93 در رکود شدیدی قرار داریم و کارگاه های بزرگ ما هر کدام بیش از 100 میلیون تومان ضرر داده اند، سال های قبل بغیر از منشی و بازاریاب، هر کارگاهی 4 الی 5 نیروی کار ماهر داشت که همگی بیکار شده اند.

وی افزود: همه صنف های اتحادیه ما اعم از؛ آلومینیم کار، پروفیل کار، تانکر ساز، کابینت ساز، حلبی ساز، کلیدساز، کامپوزیت و شیروانی کار بعلت رکود بازار به مشکل برخورده اند و وضعیت یکی از دیگری بدتر است.

 

رییس اتحادیه کابینت کاران اسلام آبادغرب گفت، این دولت هیچ تسهیلاتی برای حمایت از اصناف اختصاص نداده، در حالیکه در دولت قبل تسهیلات 7 درصد در اختیار اصناف ما قرار گرفت که با آن بازار کار خود را رونق دادیم و هم کارگر و هم مشتری از کارمان رضایت داشت، ولی در دوره حسن روحانی چیزی بعنوان پیشرفت در اصناف مشاهده نشده و اصناف مورد کم لطفی سران دولت و هم مسئولین شهرستان قرار گرفته و مظلوم واقع شدند.

 

 

 

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی دیگر از مشکلات صنف کابینت کاران این است که مدت 14 سال است که این زمین ها بین متقاضیان و اعضای تعاونی توزیع شده اند که بعلت کم لطفی مسئوولین شهرستان هنوز آسفالت نشده و خیابان های آن جدول گذاری نشده است و تلاش های بنده بعنوان مسئول اتحادیه کابیت کاران و عضو هیئت رئیسه شرکت تعاونی پروفیل کاران شهرستان اسلام آبادغرب به جایی نرسید.

وی افزود: این ظلمی است که در حق این صنف صورت گرفت که تعدادی مغازه های خود را در داخل شهر بستند اما بعلت مشکلات موجود و نداشتن امکانات نتوانستند در شهرک مشاغل فنی هم فعالیت نمایند.

مرادی گفت: در سفر آقای روحانی به استان کرمانشاه دو نامه تقدیم نماینده ایشان در استانداری نمودم، متاسفانه هنوز نتیجه ای واصل نشده است و مردم هم نه درآمد دارند و نه بودجه ای دارند که از محل خودیاری زیرساخت های این شهرک را احداث نماییم.

وی با بیان مشکلات دیگری نظیر موجود نبودن امکانات و اماکن خدماتی، رفاهی، بهداشتی و مسجد در شهرک مشاغل فنی بیان داشت: مکاتباتی با صورتجلسه اعضا با فرمانداری، بازرگانی و اتاق اصناف و حتی استان صورت گرفته ولی هیچ اقدام مثبتی انجام نشده و مورد بی مهری مسئولین قرار گرفته ایم.

مرادی گفت: ما اعضا را برای دریافت مجوز جدید در شهرک مشاغل فنی به شهرداری معرفی می کنیم و شهرداری هم مبلغی بعنوان حق پذیره از متقاضیان دریافت می نماید که در قبال آن باید خدماتی به این شهرک فنی ارئه نماید که متاسفانه  شهرداری تاکنون هیچ خدماتی را انجام نداده است.

 

علی کیانی عضو هیئت رییسه اتحادیه و رییس دوره قبل اتحادیه کابینت کاران نیز در خصوص مشکلات صنف کابینت سازان  در گفتگو بااسلام آباد خبر، اظهار کرد: دو سال پیش آمدند و درب مغازه ما را پلمب کردند و به زور گفتند باید مشاغل مزاحم را به شهرک مشاغل فنی انتقال دهید، در صورتیکه بنده به فرماندار شهرستان گفتم این راهش نیست، شما به متقاضیان صنف ما یک وام کم بهره بدهید، بعد 6 ماه طمان تعیین کنید اگر در زمین واگذار شده خود توسط تعاونی، کارگاه احداث نکرد آنوقت برخورد قانونی بکنید.

 

 

وی گفت: ای کاش دستمان به مسئولین برسد، برخی به راحتی در این کشور میلیاردها تومان وام می گیرند ولی یک وام 50 میلیون تومانی کم بهره برای رونق کسب و کار در اختیار ما قرار نمی دهند.ما شهروند این شهر هستیم اما هیچ حقوق شهروندی شامل ما نمی شود.

 

کیانی با بیان اینکه؛ وام نجومی برای نورچشمی ها غصه دارمان کرده، گفت: مدیری که ماهی 250 میلیون تومان حقوق نجومی بگیرد دیگر به فکر کارگر و مردم نیست.

وی افزود: پیرو یک طرح استانداری کرمانشاه برای تسهیلات مشاغل تولیدی روستایی  یک درخواست اجرای کارگاه تولیدی در روستا دادم که آن هم فعلا بلاتکلیف است، مسئولین استانداری اعلام کردند، فعلا برو درخواستت را در نوبت گذاشته ایم چون شهرستان اسلام آبادغرب بعلت بیکاری درخواست های زیادی را در نوبت دریافت تسهیلات گذاشته اند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها