امام‌جمعه کرمانشاه مطرح کرد:

نامزدهای انتخابات در تبلیغات خود از مرز اسلام خارج نشوند

کد خبر: 297082
|
17:25 - 1396/02/08
نسخه چاپی
نامزدهای انتخابات در تبلیغات خود از مرز اسلام خارج نشوند
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به توهین رخ داده در ستاد تبلیغاتی یکی از کاندیداهای انتخابات، ضمن محکوم کردن این عمل،تاکید کرد: نامزدهای انتخابات درتبلیغات خود از مرزاسلام خارج نشوند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، ، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به اهاف شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران گفت: این انقلاب برای این اتفاق افتاد که تمام حرکات برای اسلام باشد.

 

وی با اشاره به توهین اتفاق افتاده در ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای انتخابات افزود: این اقدام توهین‌آمیز خسارت دنیوی و اخروی دارد.

 

امام جمعه کرمانشاه بر مراقبت کاندیداهای انتخاباتی از رفتار و اخلاقشان حین تبلیغات‌های انتخاباتی تاکید کرد و افزود: نامزدهای انتخاباتی، ستادهای آنان و هم‌چنین طرفداران این نامزدها سعی کنند اخلاق و معیار اسلامی را معیار خود قرار دهند.

 

وی، انتخابات را از مظاهر حضور مردم در صحنه دانست و آن را از افتخاراتی دانست که متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

مردم شرکت در انتخابات را وظیفه و حق خود بدانند

 

آیت الله علما با اشاره به اینکه انتخابات مداخله مردم در سرنوشت خودشان است، گفت: باید مردم در انتخابات شرکت کرده و آن را وظیفه و حق خود بدانند.

 

وی بر توجه به ظرفیت‌های داخلی توسط نامزدهای انتخاباتی تاکید کرد و آن را راهکار رسیدن به پیشرفت، توسعه اقتصادی، توسعه کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد.

 

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: ما باید از امید به خارج منصرف شده و متکی به خود باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: ما باید روی پای خود بایستیم و امام راحل(ره) نیز بر این کلمه «ما می توانیم» تاکید داشته و آن را به صراحت بیان می‌کردند.

 

بنیه اشتغال و تولید با تکیه بر سرمایه داخلی اتفاق بیفتد

 

آیت‌الله علما بر افزایش بنیه اشتغال و تولید در کشور با استفاده از ظرفیت‌های داخلی تاکید کرد و گفت: پیشرفت و توسعه کشور باید با نگاه به داخل و بهره گیری از ظرفیت خود ملت و جوانان تحصیلکرده- که سرمایه‌های کشورهستند- اتفاق بیفتد.

 

وی اشاره ای به ظرفیت‌های داخلی کشور و استان از جمله کشاورزی و دامداری به خصوص در استان کرمانشاه داشت و افزود: این ظرفیت‌ها برای استانی چون کرمانشاه یک سرمایه است که باید با اتکا به آن به پیشرفت رسید.

 

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته از سوی دشمنان گفت: دشمن  با تحریم احتیاجات ما قصد ضربه‌زدن به کشور را دارد اما ما باید در برابر این حربه آنان درست عمل کرده تا نقشه‌های دشمن خنثی شود.

 

وی  در ادامه اشاره ای به فرا رسیدن ماه شعبان و میلاد امام حسین(ع) داشت و گفت: امام حسین(ع) مردم را در ابتدای کار امر به معروف می‌کرد  و دانشگاه سیدالشهدا(ع) پس از یک هزار و ۴۰۰ سال هنوز هم حرف اول را در عالم می‌زند و امام حسین(ع) نیز مظهر عبودیت و بندگی بود.

 

آیت الله علما اشاره ای نیز به ۸ اردیبهشت که مصادف با سالروز شهادت خلبان شیرودی است داشت و افزود: ۱۰ اردیبهشت نیز مصادف با میلاد امام حسین (ع)، روز پاسدار و روز ملی خلیج فارس است.

 

وی افزود: سیدالشهدا(ع) برای همه این پاسدارانی که در ۸ سال دفاع مقدس جنگیدند همواره الگو بوده وامام راحل (ره) نیز اهمیت زیادی برای این عزیزان قائل است.

 

خطیب جمعه کرمانشاه هم‌چنین اشاره ای به میلاد حضرت ابوالفضل عباس (ع) داشت و گفت: این روز فرصتی برای توجه به جانبازان است  و با توجه به اینکه آنان برای ما حرکت کرده و به این درجه نایل شده اند، چنانچه ما به آنان توجه نداشته باشیم جفا کرده ایم.

 

وی اشاره ای نیز به دیگر مناسبت‌های آتی داشت و گفت: روز معلم و کارگر از دیگر مناسبت‌های پیش رو است و ما باید قدرددان زحمات این قشر باشیم.

 

آیت الله افزود: کارگران از ابتدای انقلاب تا به امروز حق زیادی بر گردن انقلاب داشته و دارند و بخش اعظمی ازچرخه تولید کشور بر عهده این زحمت کشان است

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها