از تأخیر در بررسی طرح تشدید تحریم ها تا انتقال "سحر نوروز زاده" به بخشی با هدف براندازی نرم؛

تحرکات اخیر آمریکایی ها برای تأثیر بر انتخابات ایران

کد خبر: 297038
|
10:18 - 1396/02/03
نسخه چاپی
تحرکات اخیر آمریکایی ها برای تأثیر بر انتخابات ایران
آمریکایی ها در هفته های اخیر اقداماتی را انجام داده اند تا بر انتخابات ایران تاثیر بگذارند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازمرصاد،با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، ایالات متحده تحرکاتی را انجام داده است که می تواند قابل توجه باشد.

 

این اقدامات از آنجایی اهمیت دارد که همواره این کشور به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی و مردم بوده است و تاریخ نیز ثابت کرده است که این کشور به دنبال تاثیرگذاشتن بر انتخابات و جنجال آفرینی است. هر چند که تاکنون نتوانسته به نتیجه دلخواه خود دست یابد.

 

یکی از این اقدامات که ماه گذشته خبر آن منتشر شد مربوط به طرح تشدید تحریم ها علیه ایران بود.

 

یک سناتور ارشد حزب جمهوریخواه آمریکا گفته بود که پیش نویس طرح تحریمی تازه وی و همکارانش که به ویژه برنامه موشکی و سپاه پاسداران ایران را هدف قرار می‌دهد قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران رسما وارد روند قانونگذاری نخواهد شد.

 

 

باب کورکر، سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا روز سه‌شنبه (۱۵ فروردین‌ماه) گفت که تاخیر در آغاز بررسی رسمی طرح در این کمیته به دلیل واکنش احتمالی اتحادیه اروپا است که نگران است تشدید تحریم‌ها در آستانه انتخابات ایران می‌تواند بر نتیجه آن تاثیر بگذارد.

 

جدای از اجرایی شدن یا نشدن این تصمیم آمریکایی ها در خصوص تحریم ها، انتشار این خبر در آن مقطع خود گویای اهدافی است که  آمریکایی ها به دنبال آن هستند.

 

اما نقل و انتقالات صورت گرفته در وزارت خارجه ایالات متحده نیز می تواند در این حوزه قابل توجه باشد.

 

پایگاه خبری پالیتیکو گزارش داد دولت دونالد ترامپ، سحر نوروز زاده که در دولت قبلی به عنوان عضو تیم سیاست‌گذاری وزارت خارجه آمریکا منصوب شده بود را از این سمت کنار گذاشته است.

 

 

این گزارش حاکی است وی به «دفتر امور ایرانیان» منتقل شده است. این دفتر در سال 2006 با هدف براندازی نرم در ایران تشکیل شده بود.

 

به گزارشمرصاد، هر چند که برخی از تحلیل ها حاکی از این است که تغییر سمت نوروز زاده به دلیل حملات رسانه‌های محافظه‌کار به وی که معتقدند او به سیاست‌های دولت ترامپ وفادار نیست، بوده است، اما انتقال وی به دفتر امور ایرایان که هدفش براندازی نرم است گویای دلیل اصلی انتقال اوست.

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد