رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اسلام آباد غرب خبر داد

امداد رسانی به یک مصدوم در ارتفاعات روستای سیاسیاه کیخسروی اسلام آباد غرب+عکس

کد خبر: 296977
|
13:50 - 1396/01/25
نسخه چاپی
امداد رسانی به یک مصدوم در ارتفاعات روستای سیاسیاه کیخسروی اسلام آباد غرب+عکس
اسلام آبادخبر: رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اسلام آباد غرب از سقوط یک جوان از ارتفاعات روستای سیاسیاه کیخسروی از توابع اسلام آبادغرب و امدادرسانی به وی خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اسلام آباد غرب از سقوط یک جوان از ارتفاعات روستای سیاسیاه کیخسروی از توابع اسلام آبادغرب و امدادرسانی به وی خبر داد.


غلام اسدی گفت: راس ساعت 12:09 امروز جمعه 95/01/25 از واحد EOC  ستاد جمعیت هلال احمر حادثه سقوط یک نفر در ارتفاعات روستای سیاسیاه کیخسروی به هلال احمر اسلام آباد غرب اعلام شد که بلافاصله تیم امداد و نجات در کوهستان باتجهیزات مورد نیاز کوهستان فراخوان شدند اما باتوجه به شرایط جوی نامناسب و عدم پرواز بالگرد های هلال احمر و اورژانس با یکدستگاه خودرو کمک دار و یک دستگاه  آمبولانس به محل مورد نظر در فاصله حدود 20کیلومتری اعزام شدند و در ساعت 12:45 به نقطه ای رسیدند که امکان تردد خودرو وجود نداشت و بقیه مسیر را تا یافتن مصدوم به فاصله زمانی نیم ساعت را با کوه پیمایی سپری نمودند.

 

وی افزود: بعد دستیابی به مصدوم و گرفتن شرح حال ایشان اینگونه بود که برای پیدا کردن گیاهان خوراکی بهاری به کوه رفته  اما با توجه به اینکه چنین گیاهانی در جاهای صعب العبور رویش پیدا می کنند و مصدوم نیز فاقد امکانات و تجهیزات مناسب کوهنوردی بوده است از ارتفاعی حدودد30متر سقوط می کند و از نواحی کمر،لگن، سر و پای چپ دچار آسیب جدی می گردد.

 


رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اسلام آباد غرب بیان کرد: با توجه به اطلاع رسانی و حضور به موقع تیم امدادی و ارائه خدمات مناسب شامل آتل و بانداژ و بسکت کردن مصدوم خوشبختانه با موفقیت به دامنه کوه منتقل و به پرسنل زحمت کش اورژانس جهت انتقال به بیمارستان تحویل گردید.


اسدی رییس جمعیت هلال احمر اسلام آباد غرب ضمن تشکر از اهالی محترم روستا در امر اطلاع رسانی و کمک در انتقال مصدوم به دامنه کوه  اظهار داشت: هموطنان عزیز در زمان رفتن کوه به اصول پیمایش را بدانند و تجهیزات مناسب کوه را به همراه داشته باشند.

 

وی تاکید نمود:  که هیچگاه تنهایی به کوه نروید چون  ممکن است چنین حوادثی رخ دهد و بهتر است کسی برای امداد و اطلاع رسانی و هر کمک دیگری در کنارتان باشد.

 

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اسلام آباد غرب گفت: تیم امداد و نجات کوهستان متشکل از آقایان سعید اسدی، اسلام کاوسی، هژیر پناهی، صابر حاتمی، مهرداد طاهری و ارسلان محمدیاری در این عملیات حضور داشتند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد