امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب:

شهید صیادشیرازی افتخار ارتش و نمایانگر نیرو های مقاومت برعلیه استکبار بود

کد خبر: 296941
|
14:37 - 1396/01/21
نسخه چاپی
شهید صیادشیرازی افتخار ارتش و نمایانگر نیرو های مقاومت برعلیه استکبار بود
امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: اگر ما ازشهید صیاد شیرازی تعریف می کنیم در واقع از روحیه مقاومت، استقامت و ایستادگی در برابر ظلم تعریف می کنیم.

به گزارشاسلام آباد خبر، امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در مراسم سالگرد سپهبدشهید علي صیادشیرازی در مسجد جامع اسلام آبادغرب اظهار کرد: در آستانه سالروز  بزرگ پرچمدار عدالت و امیر اهل تقوا و فرمانروای مبارزان بر علیه ظلم، مجلسی که امروز در دوازدهم ماه رجب برگزار شده، با حضور نیرو های پر افتخار ارتش، سپاه و انتظامی برای گرامیداشت یکی از شخصیت های کلان کشور در شهر مقاوم اسلام آبادغرب جمع شده ایم.

 

وی افزود: به جرأت می توان گفت که قلب عالم امکان امام عصر(عج) از شهید صیاد شیرازی راضی بود، و از نشانه های ظاهری این رضایت بوسه ای است که نایب امام زمان بر تابوتی می زند که حامل پیکر پاک این شهید بزرگوار است.

 

حجت الاسلام محمدی پور گفت: امیر سپهبد صیاد شیرازی افتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران و نمایانگر نیرو های مقاومت برعلیه استکبار بود و عمر ایشان صرف جهاد برعلیه استکبار و کوشش برای برقراری عدالت شد.

 

وی با اشاره به رفاقت دیرینه این شهید والامقام با مقام معظم رهبری، گفت: می توانم از خصوصیات شخصی ایشان به تقوا و معنویت و ارتباط با عالم غیب اشاره کنم و از قدیم رفت و آمد های زیادی به بیت علمای بزرگ نظیر آیت الله بهاءالدینی و آیت الله بهجت داشتند.

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت: اگر ما ازشهید صیاد شیرازی تعریف می کنیم در واقع ازروحیه مقاومت، استقامت و ایستادگی در برابر ظلم تعریف می کنیم، از کسی تعریف می کنیم که روحیه ایستادگی را برای نسل های بعدی را به یادگار گذشته، از کسی تعریف می کنیم که مقلد خمینی بزرگ بود.

 

وی افزود: امثال شهید صیاد شیرازی حقیقت پیام حسین بن علی(ع) در عصر عاشورا دریافت کردند که فرمودند: یک روز همه ما می میریم پس بهتر است با عزت بمیریم و زندگی با ذلت و خفت نکنیم و به بالا ترین درجه " شهادت" نائل شدند.

 

حجت الاسلام محمدی پور با بیان اینکه؛ یادواره شهدا برای این است که ما خودمان گم نشویم، ابراز کرد: در هنگام مرگ تمام درجه ها و مقامات دنیوی را از ما می گیرند و آنچه نزد خدا ماندگار است شهادت است و انبیاء الهی در مقابل شهدا کرنش می کنند.

 

وی افزود: در روایات و احادیث دین مقدس اسلام خیلی از ثواب های اعمال را با ثواب شهید مقایسه می کنند و این بخاطر این است که شهادت بالاترین مقامی است که شهدا به آن دست می بابند.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: سخن گفتن از صیاد شیرازی سخن از مقاومت است وما باید پرچم این شهید والامقام را همچون پرچم علمدار کربلا برداریم تا استکبار را به زانو در بیاوریم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد