صداقت قابل تحسین وزیر؛

عصبانیت وزیر کشور از مدیریت کرمانشاه/ نه ریالی سرمایه جذب کردید نه اعتبارات بانکی را

کد خبر: 296905
|
13:02 - 1396/01/18
نسخه چاپی
عصبانیت وزیر کشور از مدیریت کرمانشاه/ نه ریالی سرمایه جذب کردید نه اعتبارات بانکی را
وزیر کشور به شدت نسبت به عملکرد ضعیف مدیریت استان در حوزه های مختلف اقتصادی تذکر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، در حالی که برخی از سخنرانهای تعیین شده برای اظهار نظر در حضور وزیر کشور به شکلی کلیشه ای سخن گفتند شخص عبدالرضا رحمانی فضلی به شدت نسبت به مدیریت استان کرمانشاه در حوزه های اقتصادی اعتراض کرد.

 

اینگونه ادامه بدهید بیکاری تبدیل به معضلات بزرگتر می شود

 

رحمانی فضلی در بخش دوم سخنرانی خود در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: یکی دیگر از جنبه‌های تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی درون زا و برون نگر بودن آن است درون زا بودن آن را که تا حدود زیادی اشاره کردیم و برونگرا بودن آن تا اندازه بسیاری مرتبط با یک اقتصاد تعاملی با جذب سرمایه گذاری است که متاسفانه استان کرمانشاه در این حوزه در رتبه های آخر قرار دارد و باید بهینه کار کنند. مردم از من و شما به عنوان مدیر توقع دارند مسئول این بیکاری ۲۲ درصد من مسئول آقای استاندار مسئول و همه مدیران هستند اگر بخواهیم اینگونه ادامه بدهیم سال های آینده بیکاری ۲۶ درصد و ۳۰% خواهیم داشت.

 

 وزیر کشور ادامه داد: آن وقت با این شرایط می توانید امنیت و یا مسائل اجتماعی را کنترل کنید هرگز نمی توان باید برای استان کرمانشاه یک طرح توسعه همه جانبه نوشت البته دیدم که برای شهرستانها چنین چیزی آماده شده اما باید طرح توسعه جامعه استان با شاخص های مشخص نگاشته شود.

 

 چرا تنها ۳۸ درصد اعتبارات بانکها را جذب کردید؟

 

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه بودجه عمومی برای پیشرفت استان کافی نیست گفت: بانکهای استان مسئولند. چرا باید از ۴۲۰ میلیارد تومان مبلغ پیش بینی شده برای تسهیلات بانکی تنها ۱۶۰ میلیارد تومان را جذب کنید؟ این خیلی کم است. آقای استاندار باید برای خودش مشاور تامین منابع مالی بگیرد. امکان دارد شما واحدهای تولیدی نداشته باشید من بررسی نکردم  اما باید استاندار کرمانشاه بررسی کند و گزارش بدهد.

 

وی با اشاره به اینکه شما باید سرمایه گذار را تکریم کنید گفت: شما باید برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن کنید این خواست رهبر انقلاب است. بنیاد مستضعفان، بنیاد غدیر و همه بنیاد های مختلف را بیاورید و از آنها کار بخواهید و امتیاز بدهید. رها نکنید سرمایه گذارها را. مردم را پای کار بیاورید. در غیر این صورت صد سال دور این میزها بنشینیم کاری از پیش نمی رود.

 

رحمانی فضلی خطاب به استاندار کرمانشاه گفت: گروه های توسعه گر و پیشتاز را شما ساماندهی کنید. تولید کننده ها صد در صد مورد حمایت ما هستند. با کسانی که دنبال رانت هستند برخورد کنید. دنبال جذب سرمایه گذارهای واقعی باشید.

 

وی افزود: جنگ تمام شده و دوره اینکه به لقب بی خود ژاندارم منطقه مارا بفریبند و نفتمان را ببرند و بنجل بدهند تمام شده. مولای ما و مقتدای ما امروز علم اقتصاد را در دست گرفته است. همه مسئولیم. والله قیام و معاد هست و مردم از ما سوال خواهند کرد.

 

کرمانشاه سه برابر حداقل کشور بیکار دارد

 

وزیر کشور همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت دانشگاه ها بهره برد. ۲۲ درصد یعنی بیش از سه برابر حداقل بیکاری که ما در کشور داریم. شما باید سه برابر سایر کشور کار کنید. به عنوان متخصص می گویم که استان کرمانشاه جزو سه استعداد برتر کشور است اما فعال نیست.

 

عجیب است که یک ریال سرمایه گذاری خارجی جذب نکردید!

 

وی خطاب به استاندار کرمانشاه گفت: ایشان باید به سرعت و همزمان با کشور سند جامع تولید و اشتغال کشور را تدوین کند. باید زمانبندی کنید برای اینکه سرمایه گذاری خارجی جذب کنید. شما هیچ سرمایه گذاری خارجی جذب نکردید... خیلی این عجیب است. چرا جذب نمی کنید؟؟

 

وی افزود: به سرمایه گذار بگویید چه می خواهید؟ زمین ؟ آب؟ شما باید الان صد مورد پروژه را آماده داشته باشید و مجوزهای آن را هم صادر کرده باشید. باید استاندار بیاید پشت تلویزیون و اعلام کند ما صد فعالیت اقتصادی آماده داریم که هر کس می خواهد کار کند ما همین فردا به او مجوز می دهیم نه حتی یک هفته دیگر.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد