کی‌روش: دیدار مهمی مقابل قطر داریم/ می خواهیم رؤیای رسیدن پیاپی به جام جهانی را محقق کنیم

کد خبر: 296769
|
17:34 - 1396/01/02
نسخه چاپی
کی‌روش: دیدار مهمی مقابل قطر داریم/ می خواهیم رؤیای رسیدن پیاپی به جام جهانی را محقق کنیم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت:خوشحالم و افتخار می‌کنیم در قطر هستیم، اما باید بگویم دیدار مهمی با این تیم داریم.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوانکارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار مقابل قطر اظهار داشت:خوشحالم و افتخار می‌کنیم در قطر هستیم، اما باید بگویم دیدار مهمی با این تیم داریم.

 
وی ادامه داد:برای تیم قطر آرزوی موفقیت دارم  اما ما آمده ایم که نتیجه بگیریم و به موفقیت برسیم. در نظر داریم رؤیای رسیدن پیاپی به جام جهانی را محقق کنیم و به این خوشحالی برسیم.
 
 کی روش ادامه داد: ما بارها این موضوع را تکرار کردیم که تیم قطر ، بازیکنان ، مربیان و سیستم و طرز تفکر حاکم بر قطر را می شناسیم. بازی فردا دو قسمت است که یک قسمت بازی فردا خواهد بود و قسمت دیگر هم صعود به جام جهانی.
 
وی افزود: ما عجله‌ای نداریم و قطری ها برای پیروزی عجله دارند. آنها آماده سازی خوبی داشته‌اند و مطمئنم که بهترین تیم برنده می‌شود، البته هر دو تیم می خواهند ببرند.از طرفی دیگر اینکه آنها باز بازی می‌کنند یا نه، دقایقی بعد از شروع بازی مشخص خواهد شد.
 
 سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگار قطری مبنی بر اینکه جو بازی با توجه به بازی رفت چطور خواهد بود، خاطرنشان کرد: آن اتفافات برای گذشته است. ناظر بازی و داور گزارش دادند و هر دو تیم متضرر شدند و درس گرفتند. باید بازی جوانمردانه‌ای از هر دو تیم شاهد باشیم. هر دو تیم بازیکنان خوبی دارند که در قطر تاباتا، سباستین، هایدوس و ... هستند و در ایران جهانبخش، سردار (آزمون)، انصاری‌فرد و قوچان‌نژاد هستند و امیدوارم بازی جوانمردانه‌ای را از هر دو تیم شاهد باشیم.
 
کی‌روش در مورد اینکه تیم ملی قطر تغییری داشته است یا نه، تصریح کرد: ما اطلاعات کامل داریم. از فوساتی تا بازیکنان قطر، همه را می‌شناسیم. یک مربی در سه چهار ماهه نمی‌تواند معجزه کند، اما بازیکنان آنها از جمله هایدوس، سباستین، مجید و تاباتا را می‌شناسیم و اطلاعات کامل را درباره آنها داریم.
 
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار قطری مبنی بر اینکه (آیا برد احتمالی قطر کار ایران را برای صعود سخت خواهد کرد؟)، گفت: به طور حتم بازی سختی خواهیم داشت و هر دو تیم دنبال برد هستند، اما انتظار داریم اگر شما درباره برد احتمالی صحبت می کنید از برد ایران بگویید. ما یک هدف داریم که در 90 دقیقه بهترین باشیم و هر وقت اینطور بوده به برد رسیدیم و از برد مطمئن بودیم. هرچند فردا بازی دو تیم خوب است.
 
 سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به صحبت های فوساتی پیرامون خود بیان کرد: من اینگونه صحبت ها را هیچ وقت انجام ندادم. اگر فوساتی مربی باتجربه ای باشد، هیچ وقت اینطور نمی گوید. من هیچ وقت چنین صحبتی نداشتم و بگذارید او هر طور که دوست دارد صحبت کند.
 
وی درباره اتفاقات بازی رفت و اینکه مثل آن مسابقه کار می کنید، گفت: جزییات مهمی در فوتبال هست و سرنوشت بازی را رقم می زند. اینکه هر تیمی بیشتر گل بزند، برنده می شود. فوتبال ورزش ساده ای هست که باید بهتر دفاع کنید و بهتر حمله کنید. البته در عین حال هم فوتبال پیچیده است چون شاید هر تیمی که بهتر است، برنده نشود.
 
کی روش درباره برداشت خودش به عنوان یک مربی باتجربه اروپایی از فوتبال آسیا و غرب آسیا گفت: این سوال بسیار پچیده است و در روز قبل از بازی نمی توانم به مقایسه فوبتال آسیا و با آمریکای جنوبی و اروپایی بپردازم. فقط این را بگویم که ما راهکاری لازم را در آسیا مثل اروپا نداریم. خیلی زمان نیاز است که ما بتوانیم به آنجا برسیم.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا ایران در جام جهانی موفق نشده است، گفت: من باید بگویم که علت اصلی این موضوع به تجربه بازیکنان برمی گردد. در آمریکای جنوبی برزیل و آرژانتین هر هفته تیم های باشگاهی بازی می کنند و سنگین است. در آسیا و مثلا ایران اینطور نیست. استقلال و پرسپولیس با هم بازی می کنند و 3 ماه مسابقات فروکش می کند. در قطر نیز همینطور است و بعد از بازی الریان و السد چنین اتفاقی می افتد. در جام جهانی ما این تفاوت سطح را در بازی اول و دوم با نیجریه و آرژانتین شاهد بودیم.
 
 کی روش ادامه داد: تا جایی که من متوجه شدم، فوساتی اینجا آمده و صحبت های تندی را انجام داده است و درباره حرف هایی که من نزدم، حرف زده است. در درجه اول اصلا او نباید اینطور صحبت می کرد چون بازی مهمی در راه جام جهانی در پیش داریم و هر 2 تیم باید با روحیه فیرپلی به این بازی نگاه کنند. صحبت هایی که او باید منعکس می کرد، حقایقی بود که من گفته بودم و تبریک گفته بودم به قطر که توانسته است جام جهانی را به آسیا برگرداند.
 
سرمربی تیم ملی ایران افزود: جا دارد بار دیگر هم به مردم و رهبران قطر تبریک بگویم. وقتی یک مربی فوتبال با سن من با بیش از 36 سال سابقه به قطر می آید و می بیند که چقدر مربیان بین المللی در فوتبال پایه کار می کنند، فقط یک جمله می توانند بگویند و تشکر می کنند. امیدوارم فوساتی این صحبت ها را بشنوند و فردا تبریک های من به قطر را تاکید کنند. برای همین هم من برای آنها آرزوی موفقیت می کنم چون استحقاق رهبرها و مردم قطر از این بیشتر است اما نه با نتیجه نگرفتن ایران.
 
 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها