فلاحت پیشه در نطق میان دستور:

آمریکایی‌ها برای تحریکات نظامی علیه ایران از صهیونیست پول دریافت می‌کنند/ اگر ترامپ تحریم‌های ثانویه را تمدید کند از توافق بین‌المللی خارج شده است

کد خبر: 296705
|
15:35 - 1395/12/24
نسخه چاپی
آمریکایی‌ها برای تحریکات نظامی علیه ایران از صهیونیست پول دریافت می‌کنند/ اگر ترامپ تحریم‌های ثانویه را تمدید کند از توافق بین‌المللی خارج شده است
اسلام آبادخبر: نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس گفت: براساس عدله موجود برخی آمریکایی‌ها برای انجام تحریکات نظامی علیه ایران از لابی‌ نفت و صهیون پول دریافت می‌کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه (24 اسفند ماه 95) در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: شرایط امروز منطقه ما با دوران پس از طرح خاورمیانه بزرگ 12 سال پیش شباهت دارد.

وی افزود: در آن زمان مکر دشمنان و رقبای جمهوری اسلامی ایران از خارج و برخی موضع‌گیری‌ها و سخنرانی‌های افراطی از داخل زمینه را برای ایران هراسی فراهم کرد.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: امروز نباید اجازه دهیم شرایط مشابهی شکل بگیرد همان دشمنان و رقبا البته با قدرت کمتر و چهره‌هایی افشا شده‌تر به دنبال احیای ایران هراسی هستند که روی کار آمدن ترامپ آنها را امیدوار ساخته است.

فلاحت‌پیشه بر همین اساس اضافه کرد: براساس عدله موجود برخی آمریکایی‌ها برای انجام تحریکات نظامی علیه ایران از لابی‌ نفت و صهیون پول دریافت می‌کنند؛ نباید اجازه دهیم که ائتلافات ناصادق برهم خورده آنها با سیبل‌سازی جمهوری اسلامی ایران ترمیم شود.

وی ادامه داد: اگر ترامپ تحریم‌های ثانویه ایران را تمدید کند از این توافق بین‌المللی خارج شده است. در شرایط کنونی حداقل نتیجه برجام این است که دعوای کاذب ولی پرهزینه جهانی علیه ایران به دعوای ایران و آمریکا محدود شده است اگر این تصمیم استراتژیک اتخاذ نمی‌شد اکنون حداکثر فروش نفت روزانه ایران 366 هزار بشکه در روز بود در حالی که امروزه بیش از 2.5 میلیون بشکه نفت از کشور صادر می‌شود و بسیاری از تنگناهای تحریم برداشته شده است.

این نماینده مردم دهم در ادامه یادآور شد: کیاست مومن ایرانی نباید اجازه دهد که ما در میدان دشمنان سرخورده و شکست خورده بازی کنیم کشورهایی که ایران هراسی را به ما تحمیل کرده‌اند در طول یازده سال تحریم ظالمانه بیشترین بهره را از واسطه‌گری تحریم بردند و جای تاسف دارد که در طول این دوران آنها همکارانی نیز از میان ایرانی‌ها پیدا کرده‌اند که از رانت تحریم برخوردار بوده‌اند و با همدستی خارجی منافع ملی کشور را به تاراج بردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین کارهایی که این مجلس می‌تواند انجام دهد تحقیق و تفحص درمورد رانت‌خواری و تحریم است شاید این کار امکان احیای بخشی از منافع ملی تاراج شده را فراهم کند و حداقل اینکه از آینده‌های مشابه پرهیز شود. در عرصه منطقه‌ای سیاست خارجی و اقتصاد سیاسی دولت نیازمند عزم و برنامه جدی‌تر است. تحت هر شرایطی نباید تنش‌زدایی با همسایگان از دستور کار خارج شود.

فلاحت‌پیشه در برخی دیگر از سخنانش یادآور شد: برخی از آنها همچون ترکیه، عربستان و پاکستان در طول این ایام دچار اشتباهات استراتژیک شدند و بعضا به ایران و مسلمانان نیز ظلم کرده‌اند ولی لازمه راهبردی سیاست این است که نباید از شکست همسایگان خوشحال شد.

 

خبرگزاری فارس/

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها