عضو هیات رئیسه مجلس نهم:

ناکارآمدی در حوزه اقتصاد مهمترین مشکل کشور است/در هر خانه ای یک جوان بیکار وجود دارد

کد خبر: 296698
|
09:27 - 1395/12/23
نسخه چاپی
ناکارآمدی در حوزه اقتصاد مهمترین مشکل کشور است/در هر خانه ای یک جوان بیکار وجود دارد
عضو هیات رئیسه مجلس نهم گفت: ناکارآمدی در حوزه اقتصاد مهمترین مشکل کشور است و بیکاری یکی دیگر از مشکلات کشور است به طوری که امروز در هر خانه ای یک جوان بیکار وجود دارد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از بازتاب بروجرد "مهرداد بذرپاش " عضو هیات رئیسه مجلس نهم در جمع مردم مسجد حضرت  ولیعصر(عج) بروجرد گفت: اصلی ترین موضوعی که این روزها مشکل کشور است، ناکارآمدی در حوزه اقتصاد است و بیکاری یکی دیگر از مشکلات جامعه بوده به طوری که در هر خانه ای یک جوان بیکار وجود دارد.


وی بیان کرد: با وجود این همه دانشگاه و دانشجو در کشور اما روز به روز مشکلات زیاد می شوند در حالی که قرار بود دانشگاه ها با هدف تولید علم حرکت کنند تا از مشکلات کاسته شود اما روش اداره کردن اشتباه است.


عضو هیات رئیسه مجلس نهم افزود: سالهای سال است که استخراج نفت در کشور وجود دارد و این کار، کار جدیدی نیست و با توجه به این همه انسان هایی که در این راستا تربیت شده و علم آموخته اند اما گاهی دیده می شود عده ای برای برخی از کارهای استخراج خود را نیازمند دیگر کشورها می دانند.


وی به برجام اشاره کرد و گفت: بیش از یک سال از برجام می گذرد و یکی از انتقادها از برجام این بود که اگر نقض شود دست ما به جایی نمی رسد اما گفته شد کمیسیون هیات داوری برجام وجود دارد که در این گونه موارد رسیدگی می کند اما بعد از اعمال دوباره تحریم ها و برنامه های جدید هیچ کاری در این راستا انجام نشد.


به گفته وی بعد از برجام 11 تحریم دیگر اضافه شده و باید 10 برابر این مقدار پول تزریق شود تا رونق اقتصاد به چند سال پیش برگردد.


وی اضافه کرد: شهدا در دوران دفاع مقدس وفای به عهد کردند و حرکت در مسیر شهدا به معنی ادامه راه آنان است و باید برای حرکت در این مسیر برخی از موارد اصلاح شود.


به گفته وی تعداد زیاد شهدای استان لرستان و بروجرد نشان می دهد که مردم این استان در دوران دفاع مقدس در برابر دشمن ایستاده اند و در دفاع نقش خود را ایفا کرده اند که شهدا جان خود را فدا کردند تا مملکت و کشور در امان باشد.


بذرپاش به استان لرستان اشاره کرد و افزود: در استان لرستان ذخائر و ظرفیت های متعددی وجود دارد که می توان از این موارد در جهت حل مشکلات استفاده کرد اما محرومیت در این استان به خوبی دیده می شود که به نظر می رسد مشکل در مدیریت است.


وی به زاگرس خودرو بروجرد اشاره کرد و گفت: در زمان مدیر عاملی در سایپا گفته شد وضعیت کارخانه مناسبت نیست و برای جلوگیری از بیکاری کارگران همکاری شود که در این راستا روزانه 120 دستگاه پراید برای رنگ فرستاده می شد.


وی تصریح کرد: همچنین گفته شد سایپا اقدام به خرید سهام زاگرس خود نماید چرا که خود شرکت زاگرس خود اعلام کرد ما نمی توانیم ادامه دهیم و قرار بود اقداماتی صورت گیرد اما در دوران حضور من در سایپا این کار صورت نگرفت.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد