مراسم تشییع پیکر مرحوم احمد عزیزی برگزار شد/ اقامه نماز میت بر پیکر شاعر انقلابی/ خالق "کفش های مکاشفه" در خاک آرام گرفت

کد خبر: 296643
|
12:06 - 1395/12/19
نسخه چاپی
مراسم تشییع پیکر مرحوم احمد عزیزی برگزار شد/ اقامه نماز میت بر پیکر شاعر انقلابی/ خالق "کفش های مکاشفه" در خاک آرام گرفت
مراسم تشییع احمد عزیزی از دقایقی پیش در محل مسجد جامع کرمانشاه آغاز شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازاطلاع رسانی مرصاد، از دقایقی پیش مراسم تشییع مرحوم احمد عزیزی از محل مسجد جامعه آغاز شد.

 

این مراسم از محل مسجد جامع کرمانشاه آغاز و تا باغ فردوس کرمانشاه ادامه خواهد داشت.

 

احمد عزیزی شاعر انقلابی کرمانشاه پس از 9 سال بیماری، روز دوشنبه 16 اسفند ماه در بیمارستان امام رضا(ع) شهر کرمانشاه درگذشت.

 

 

حضرت آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بر پیکر این شاعر نامی انقلاب اقامه نماز کرد. 

 

پس از اقامه نماز پیکر این شاعر برجسته کرمانشاهی بر روز دستان مردم قرار گرفت تا به باغ فردوس انتقال داده شود.

 

 

مهربانی برجسته ترین ویژگی اخلاقی «احمد» بود

 

زینب عزیزی امروز پنجشنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر احمد عزیزی شاعر نامی انقلاب، اظهار داشت: احمد انسان بسیار مهربان، با عطوفت و فوق العاده حساس بود و تمام نکات ریز و درشت شخصیتی او مهربانی در تمام کارها بود.

 

وی بیان کرد: احمد بسیار عاطفی و بی توجه به امور دنیوی و مادیات بود و از کودکی فوق العاده عاشق امامت و ولایت بود.

 

عزیزی افزود: در اشعارش روح بسیار بزرگ و لطیفی داشت، احمد از کودکی روح لطیفی داشت و در مقابل هر نوع زیبایی طبیعت و حتی گل  از روح لطیفی برخوردار بود.

 

وی گفت: یک بار از او پرسیدم احمد چطور اینقدر زیبا شعر میگویی؟ به لهجه محلی پاسخ داد این گل مرا عاشق و شاعر کرده... زیبایی ها و لطافت های طبیعت مدنظر احمد بود، نسبت به مسائل اجتماعی بسیار حساس بود و خیلی دقت می کرد.

 

عزیزی بیان کرد: احمد نسبت به مردم ضعیف و پابرهنه حتی از بچگی حساس بود و آذوقه خانه را دور از چشم پدر و مادر برای نیازمندان می‌برد.

 

خاکسپاری پیکر مرحوم

 

پیکر مرحوم احمد عزیزی پس از انتقال به باغ فردوس در مزارش به خاک سپرده شد.

 

 

تمام میل و آرزوی احمد عزیزی ولایت و اهل بیت (ع) بود

 

علیرضا قزوه امروز پنجشنبه در مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم احمد عزیزی در کرمانشاه اظهار داشت: احمد یک شاعر انقلابی بود و همیشه از موازین انقلاب و ولایت دفاع کرد.

 

وی افزود: کسانی که آن سوی مرز روبروی این انقلاب ایستادند خیلی دوست داشتندکه این شاعران را صید کنند و علاقه مند بودند احمد چهار کلمه ضد انقلاب بگوید اما همیشه تمام امیال و آزروهای احمد ولایت، ولایت پذیری، شعر برای ائمه اطهار علیهم السلام بود.

 

قزوه گفت: وقتی احمد شعر برای ائمه معصومین علیهم السلام می سرود من می دیدم احمد متحول میشد برای حضرت زهرا سلام الله علیها شعرش زیاد است و به یاد مردم ما مانده است

 

وی بیان کرد: او شاعری بود که با همان یک مثنوی که تکرار شد «یاس بوی مهربانی میدهد» در دل مردم ما رفت، احمد نابغه بود، جوانی در آن سالهایی که ما هم جوان بودیم در بیست، بیست و یک سالگی به تهران آمد و شاید جا و مکانی هم نداشت و در دل ها رفته بود.

 

قزوه گفت: نبوغ احمد در ادبیات، همه جا حرف از احمد و شعرهای تازه، مثنوی های تازه احمد بود. در این سالها که احمد بیمار بود من در شعری از احمد با نام عین القضات نام بردم، از این بزرگان کم نداشت قدر این چهره را کم دانستند، از این چهره های شعر انقلاب هستند که بعد از مرگشان بیشتر معرفی می‌شوند و از اینان یکی احمد عزیزی و یکی استاد حمید سبزواری بود.

 

وی در ادامه اظهار کرد: من میدانم حضرت آقا برای هیچ شاعری به اندازه احمد وقت نگذاشت، در بیمارستان بر بالینش آمد پیام داد.

 

قزوه عنوان کرد: زحماتی که خانواده محترم احمد، خواهرانش کشیدند نه سال زحمت کشیدند، مسئولین این استان، امام جمعه محترم همه واقعا زحمت کشیدند و این شاعر انقلاب و این هنر انقلاب را احترام کردند.

 

وی بیان کرد: من به عنوان شاعری که از این خیل هستم، کوچکتر و شاگرد احمد هستم، بیش از سی سال است که من احمد را میشناسم از مردم خوب کرمانشاه تشکر میکنم که قدر احمد را دانستند ان شاءالله که اینجا آباد شود و اینجا سرزمین حماسه ها و قهرمانی ها و ادب، فرهنگ، فکر و اندیشه بوده، هست و خواهد بود و این مکان را که به مقبره الشعرا واگذار کردند می تواند نوید بخش خوبی باشد که اینجا شاعران گرد هم آیند.

 

قزوه گفت: اکنون شعر کرمانشاه جزو اشعار سطح اول مملکت است همیشه چهره های درجه یک که در محتوا حرف های تازه دارند متعلق به این سرزمین اند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها