امام جمعه اسلام آبادغرب:

انتظارات مردم از دولت و مسئولین برآورده نشده/ نمایندگان مردم در مجلس نباید بر خلاف مصالح عدالت اجتماعی تصویب کنند

کد خبر: 296588
|
16:06 - 1395/12/13
نسخه چاپی
انتظارات مردم از دولت و مسئولین برآورده نشده/ نمایندگان مردم در مجلس نباید بر خلاف مصالح عدالت اجتماعی تصویب کنند
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: مردم در فقر و سختی به سر می برند، آن وقت نمایندگان مجلس تصویب می کنند که مسئولین رده بالا ماهی 24 میلیون تومان حقوق نجومی بگیرند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام سید امیر محمدی پور در خطبه های نمازجمعه امروز اسلام آبادغرب با بیان اینکه مردم با تمام رنج ها و سختی ها پای انقلاب خود ایستاده اند، اظهار کرد: محمرضا پهلوی به تنهایی حدود 37 سال حکومت کرد و آمریکا، انگلستان، اسرائیل  و بسیاری از قدرت های آن زمان می خواستند حکومت شاه  را حفظ کنند اما چون ملت ایران  شاه را نخواستند موفق شدند حکومت شاهنشاهی را سرنگون کنند.

 

وی افزود: در طول 38 سال عمر انقلاب، آمریکا و تمام ابرقدرت های جهان می خواستند انقلاب اسلامی ایران را به زمین بزنند، اما چون ملت  می خواهند؛ انقلاب را سرپا نگه داشته اند.

 

امام جمعه شهرستان  با اشاره به اینکه هنوز چهلمین روز شهادت شهید مدافع حرم اسلام آبادغرب خیرالله احمدی فرد نگذشته، گفت: این نکته قابل انکار نیست که مردم برای انقلاب و صدور انقلاب جان عزیزانشان را دادند و این چیزی نیست که به راحتی از آن گذشت.

 

وی افزود: اگر زمانی می گفتیم تحریم ها روی ملت ایران اثر ندارد، منظور این است که روی اراده ملت ایران اثر ندارد و گرنه  در مسائل اقتصادی کشور بی تاثیر نیست و مردم با رنج  و عذاب مقاومت کردند، اما انتظارات مردم از دولت و مسئولین برآورده نشده و ما باید به سوی عدالت اجتماعی حرکت می کردیم.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به مقوله فیش های نجومی و حاشیه های آن در کشور، گفت: در این خصوص مقام معظم رهبری رهنمود هایی را بیان فرمودند و نمایندگان مجلس با مصوباتی مقداری حقوق را پایین آوردند، اما اکنون می بینیم نمایندگان دسته گل به آب دادند و برای سال جدید حقوق ها را نجومی کرده اند و خودشان قانونا" 60 درصد حقوق ها را بالا برده اند؛ که یک مدیر رده بالا حق دارد 24میلیون تومان حقوق بگیرد.

 

وی افزود: آیا این جوان هایی که دربه در دنبال کار می گردند، آیا کسانی که حتی یک میلیون تومان در ماه دریافت نمی کنند و برای خرج زن و بچه و معالجه بیماری شان هم درمانده اند، این را قبول دارند که مدیرشان 24 میلیون تومان در ماه حقوق بگیرد؟

 

حجت الاسلام محمدی پور گفت: بعضی ها چطور می توانند ماهی 24 میلیون تومان از حق این ملت بخورند، ما شیعه آن بزرگواری هستیم که حاضر نشد از بیت المال به برادر نابینای خودش قرض بدهد.

 

وی تصریح کرد: نمایندگانی که مردم به مجلس می فرستند نباید بر خلاف مصالح عدالت اجتماعی تصویب کنند.

 

امام جمعه شهرستان  اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: ما زمان طاغوت اجازه نداشتیم دزدی ها و اختلاس های مسئولین را به زبان بیاوریم، اما آزادی که بعد از انقللاب بدست آوردیم، به واسطه آن همه نسبت به همدیگر انتقاد کنیم و این تریبون در اختیار ما قرار گذاشته شده که درد مردم را به مقامات بالای کشور برسانیم و این نشانه آزادی است.

 

وی افزود: ما از این تریبون حرف دل مردم را مطرح می کنیم که جوانان اسلام آبادغرب با تحصیلات دانشگاهی در به در دنبال کار هستند، جوانان را برای وام ازدواج سر می دوانند و مردم در فقر و سختی به سر می برند، آن وقت نمایندگان مجلس تصویب می کنند که  مسئولین رده بالا ماهی 24 میلیون تومان حقوق نجومی بگیرند

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امور تربیتی یکی از یادگار های بجای ماندنی از مرحوم شهیدان رجایی و باهنر است، گفت: آموزش و پرورش نقش اساسی در پیشرفت کشور دارد و امور تربیتی مکمل کار آموزش و پرورش است و نظام آموزشی در مدارس به تنهایی کفایت نمی کند.

 

وی افزود: بچه ها امانتی هستند در دستان آموزش و پرورش و مسئولین تربیتی باید به صورت چهره به چهره با دانش آموزان ارتباط داشته باشند و مشکلات و درد دل انها را گوش دهند و نباید به سخنرانی ها بسنده کرد، سخنرانی آن تاثیری که باید داشته باشد، ندارد و شنونده ها حرف را به خودشان نمی گیرند و باید تک تک با افراد گفتگو کرد.

 

امام جمعه شهرستان در خطبه های این هفته نیز  مردم را به تقوای الهی دعوت نمود و تاکید نمود که در همه کارها تقوی سرلوحه امورات زندگی قرار گیرد.

 

وی همچنین با استناد به آیات قرآن مردم را تدبر و تفکر در آیات قرآن و مخلوقات جهان و موشکافی در آیات قرآن دعوت نمود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد