فرماندار اسلام آبادغرب مطرح کرد:

تولید 500 هزار اصله نهال در نهالستان اداره منابع طبیعی اسلام آبادغرب

کد خبر: 296576
|
10:33 - 1395/12/11
نسخه چاپی
تولید 500 هزار اصله نهال در نهالستان اداره منابع طبیعی اسلام آبادغرب
فرماندار اسلام آبادغرب گفت :همه شهروندان می توانند با مراجعه به اداره منابع طبیعی اسلام آبادغرب نهال دریافت و کشت کنند و هیچ محدودیتی برای تهیه نهال در این شهرستان وجود ندارد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  فرماندار اسلام آبادغرب در جلسه برنامه ریزی هفته منابع طبیعی گفت : در نهالستان اداره منابع طبیعی این شهرستان در سالجاری 500 هزار اصله نهال تولید شده است.

 

افشین کریمی بیان داشت: نهالستان شهرستان در فضای 16 هکتار در سالجاری 500 هزار اصله نهال تولید کرده که این نهال ها  در هفته منابع طبیعی علاوه بر اسلام آباد غرب در سایر شهرستانهای غربی استان کاشته خواهند شد.

 

وی افزود در یکسال گذشته 100 هکتار جنگل کاری اقتصادی در شهرستان انجام شده و در همین راستا از 1500 هکتار جنگل ایجاد شده مراقبت و نگهداری بعمل آمده است.

 

فرماندار اسلام آباد غرب گفت در سال 95 تعداد 91 پرونده برای متصرفین منابع طبیعی تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده اند و 20 هکتار از اراضی ملی از متصرفین خلع ید شده است و 13 کوره زغال کشف و معدوم سازی شده است.

 

وی بیان داشت: در این شهرستان 90 هزار هکتار جنگل وجود دارد که نگهداری از این میزان جنگل زیبا نیاز به همت و عزم همگانی دارد ومتاسفانه بعلت بی احتیاطی در زمان حضور در این جنگل های زیبا و سرسبز در سال گذشته در حوزه شهرستان اسلام آباد غرب 85 مورد حریق رخ داد که علیرغم حضور بموقع نیروهای منابع طبیعی و کمک های مردمی و اداری برای اطفا حریق متاسفانه به 300 هکتار از این جنگلها آسیب جدی وارد شد.

 

فرماندار اسلام اباد در این جلسه اعلام نمود در هفته منابع طبیعی در این شهرستان بیش از 100 هزار اصله نهال کاشته خواهد شد و بر اساس مصوبه این جلسه مقرر شد و در تمام مدارس ،تمام پاسگاه های  انتظامی و پایگاه های مقاومت بسیج،ادارات شهرستان،واحدهای صنعتی  نهال کاشته شود و درهر روستا 100 اصله نهال در اختیار دهیاری قرار گیرد و توسط اهالی کاشته شود.

 

فرماندار اسلام اباد غرب در پایان سخنان خود اعلام نمود همه شهروندان از هر صنف و جایگاهی می توانند با مراجعه به اداره منابع طبیعی  نهال دریافت و کشت کنند و هیچ محدودیتی برای تهیه نهال در این شهرستان وجود ندارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد