دنیا به مبارزه سپاه با تروریسم منطقه‌ای اذعان دارد

کد خبر: 296525
|
01:11 - 1395/12/08
نسخه چاپی
دنیا به مبارزه سپاه با تروریسم منطقه‌ای اذعان دارد
وزیر خارجه گفت: دنيا اذعان دارد سپاه پاسداران بيشترين حمايت را از كشورهای همسايه در مقابل تروريسم داشته‌ است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه مراسم  بزرگداشت شهدای وزارت امور خارجه و در جمع خبرنگاران، درباره تصمیم آمریکا مبنی بر قراردادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروريستی اظهار داشت: اين تحركات دولت ايالات متحده هيچ منفعتی برای آنان ندارد. همه دنيا اذعان دارند كه برادران ما در سپاه پاسداران بيشترين حمايت را از كشورهای همسايه در مقابل تروريسم داشته‌اند. هرگونه حركت عليه اين مردان غيور صرفا باعث روشنتر شدن ماهيت کسانی مي‌شود كه اين حركتها را مي‌كنند.


وزیر امور خارجه در خصوص اظهارات مقامات تركيه گفت: معتقدم در منطقه نياز به همراهی و همكاری همه كشورها برای مقابله با تروريسم و افراط وجود دارد و تروريسم و افراطی‌گری برای هيچكس منفعت ندارد و دامن زدن به ديدگاههای فرقه‌ای برای هیچ کشوری سودی نخواهد داشت.

ظریف با بيان اينكه ما تجربه موثری با روسيه و تركيه براي ايجاد و تداوم اتش بس در سوريه داشته‌ايم، يادآور شد: اميدواريم همسايگان ما فوايد تعامل را بيشتر درك كنند و واقعيات را هم در خاطر داشته باشند و بدانند كه ايران خيرخواه منطقه است.

وزير امور خارجه کشورمان در خصوص برجام بیان داشت: ما ناگزير بوديم مرحله به مرحله امتيازاتی را كه در توافق حاصل شده بگيريم و اين روش را ادامه دادیم و به لطف خدا در بسياری از حوزه‌ها به ويژه نفت و حمل و نقل كه دو حوزه از سه حوزه اصلی تحريمها بوده همه موانع برداشته شده است.

ظریف در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: در حوزه بانکی توانستیم موانع را يك به يك برداريم و در اينده بيش از اين هم توفيق حاصل خواهد شد. جامعه بين المللی هم در قبال برجام مسئول است و البته در برابر لفاظی‌های عده ای  مقاومت كرده و تاكيد كرده كه برجام بايد حفظ شود.

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد