چه کسانی بهترین های اهل بهشت هستند؟

کد خبر: 296499
|
00:03 - 1395/12/07
نسخه چاپی
در میان کسانی که توانسته اند با انجام کارهای نیک به بهشت روند، برخی ها جایگاه ویژه ای دارند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛مردی به همسرش گفت: برو خدمت حضرت فاطمه زهرا (س) از او بپرس آیا من از شیعیان شما هستم یا نه؟ آن زن خدمت حضرت زهرا (س) رسید و مطلب را پرسید و حضرت فاطمه (س) فرمود: به همسرت بگو اگر آنچه را که دستور داده‌ایم به جا آوری و از آنچه که نهی نموده‌ایم دوری جویی از شیعیان ما هستی وگرنه شیعه ما نیستی.
 
زن به منزل برگشت و فرمایش حضرت زهرا (س) را برای همسرش نقل کرد. مرد با شنیدن جواب حضرت سخت ناراحت شد و فریاد کشید: وای بر من  چگونه ممکن است انسان به گناه و خطا آلوده نباشد؟ بنابراین من همیشه در آتش جهنم خواهم سوخت. زیرا هرکس از شیعیان ایشان نباشد همیشه در جهنم خواهد بود.
 
زن بار دیگر محضر فاطمه (س) رسید و ناراحتی و سخنان همسرش را نزد آن حضرت بازگو کرد. حضرت زهرا (س) فرمود: به همسرت بگو؛ آن طور که فکر می‌کنی نیست چرا اینکه شیعیان ما بهترین اهل بهشتند. ولی هرکس ما را و دوستان ما را دوست بدارد، دشمن دشمنان ما باشد و نیز دل و زبان او تسلیم ما شود ولی در عمل با اوامر و نواهی ما مخالفت کرده و مرتکب گناه شود گرچه شیعیان واقعی ما نیست، اما در عین حال او نیز در بهشت خواهد بود، و منتهی پس از پاک شدن گناه.
 
آری به این طریق است که به گرفتاری‌های (دنیوی) و یا به شکنجه و مشکلات صحنه قیامت و یا سرانجام در طبقه اول دوزخ کیفر دیده و پس از پاک شدن از آلودگی‌های گناه به خاطر ما از جهنم نجات یافته و در بهشت و در جوار رحمت ما منزل می‌گیرد.
 
منبع:بحار الانوار، ج ۶۸، ص ۱۵۵
 
انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد