بلاتکلیفی توزیع سبد غذایی برای اقشار آسیب‌پذیر/کسی پاسخگو نیست

کد خبر: 296448
|
02:24 - 1395/12/03
نسخه چاپی
بلاتکلیفی توزیع سبد غذایی برای اقشار آسیب‌پذیر/کسی پاسخگو نیست
درحالی که کارگران فقیر و نیازمند جوابگوی مایحتاج خود نیستند و با حداقل حقوق ۸۰۰ هزار تومان زندگی خود را سپری می‌کنند، توزیع سبد غذایی که می‌تواند تا حدی پاسخگوی نیاز آن‌ها باشد با اما و اگرهایی مواجه است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از نمایندگان تشکل‌های کارگری به عنوان اقشار محروم و کم درآمد باید در اجرای این طرح قرار بگیرند چرا که اکثر افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد فاقد کار و توان مالی هستند. کارگران نیز با وجود داشتن کار از عهده امرار معاش و تأمین زندگی برنمی‌آیند.

 
با این حال بسیاری از کارگران معتقدند که با داشتن شرایط دشوار زندگی نیازمند بسته حمایت دولت در بسته امنیت غذایی هستند.
 
در راستای اعلام توزیع سبد امنیت غذایی، گروه‌های کارگری که حداقل حقوق ۸۰۰ هزار تومانی می‌گیرند، از وزارت کار درخواست کردند تا کارگران هم مشمول دریافت بسته امنیت غذایی قرار گیرند، حتی با ارسال نامه‌ای به وزارت کار، بر لزوم جلوگیری از حذف نام کارگران از دریافت بسته امنیت غذایی تأکید کرده بودند، اما وزارت کار موفق به این کار نشد.
 
پس از اعلام جامعه هدفِ بسته امنیت غذایی، مجدد گروه‌های کارگری از وزارت کار خواستند تا کارگران هم جزو مشمولان دریافت بسته امنیت غذایی قرار گیرند و حتی با ارسال نامه‌ای دیگر خواستار جلوگیری از حذف نام کارگران از دریافت بسته امنیت غذایی شدند، اما به نتیجه نرسید.
 
بسیاری از کارشناسان و فعالان کارگری با حمایت از اختصاص بسته امنیت غذایی به قانون کار جامعه کارگری بر این باورند که بیش از ۷۰ درصد کارگران و مشمولان کار جزو گروه‌های کم درآمد هستند و از این حیث باید مشمول دریافت سبد کالا و بسته امنیت غذایی شوند.
 
 با این حال به نظر می رسد که علیرغم تأکید بسیار گروه‌ها و فعالان کارگری در گنجاندن نام کارگران فقیر و نیازمند در لیست جامعه هدف بسته امنیت غذایی، در این مرحله تنها به افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) این بسته تعلق می گیرد.
 
البته قرار بود صحت و سقم این ماجرا را از زبان احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت کار جویا شویم که متاسفانه پاسخگو نبودند.
 
انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد