رحیم پور در یزد:

متأسفانه برخی به آفت "تجمل گرایی" مبتلا شده اند/ بدون نظر ایران هیچ مسئله ای در منطقه و جهان حل نخواهد شد

کد خبر: 296321
|
11:14 - 1395/11/25
نسخه چاپی
متأسفانه برخی به آفت "تجمل گرایی" مبتلا شده اند/ بدون نظر ایران هیچ مسئله ای در منطقه و جهان حل نخواهد شد
عضو شورای انقلاب فرهنگی در سومین کنگره شهدای دانشجوی استان یزد گفت: ایران در رأس مسائل جهانی است و بدون نظر ایران هیچ مسئله ای در منطقه و جهان حل نخواهد شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، بهنقل از اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزد رسا؛ حسن رحیم‌پور ازغدی شب گذشته در مراسم افتتاحیه سومین کنگره شهدای دانشجوی استان یزد با اشاره به‌ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدا برای احیا و اعتلای ارزش‌های اسلامی به میدان رفتند و ما تا ابد مدیون این عزیزان خواهیم بود.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با طرح این سؤال که چه شد که تمدن نوین اسلامی در طول دو قرن به تمدنی وابسته بدل شد افزود: در میانه تاریکی قرون‌وسطی در اروپا، ایران در اوج قدرت، ثروت، معرفت، تمدن جهانی بود و اروپای شمالی نیز وضعیت متفاوتی با اروپای جنوبی داشت، گفت: در اروپای جنوبی که جزو حکومت اسلامی بود، کتابخانه‌های بزرگ، بیمارستان‌های عظیم و معماری‌های زیبا و کارخانه‌ها صنعتی و نساجی دیده می‌شد اما اروپای شمالی در بردگی و بربریت به سر می‌برد و از تمدن درخشان محروم بود.

 

رحیم‌پور ازغدی تأکید کرد: در دورانی که خواندن و نوشتن در اروپا تجملی بود و علم اساساً نابودشده بود و با سحر و جادو مردم را سرگرم می‌کردند، ده‌ها هزار دانشمند از مرزهای چین و هند اسلامی با میلیون‌ها مسلمان ساکن در آن تا آسیای میانه باوجود مسلمانان به‌عنوان بزرگ‌ترین قدرت‌ جهان، به تحصیل و نشر علوم مختلف می‌پرداختند.

 

وی تصریح کرد: از دوران معاویه به بعد، حکومت دینی انحرافی تشکیل شد که نقاط مثبت علم، پیشرفت و ثروت را از آن گرفتند و توحید و تقوا و دین‌داری را کنار گذاشتند. در بسیاری موارد خدمت به بشر را قربانی تسلط بر بشر شد و خط امامت به سلطنت تبدیل شد و درواقع انحرافی در حکومت اسلامی ایجاد شد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نتایج این انحراف را اشرافی گری و تجمل‌گرایی و خوش‌گذرانی در حکومت اسلامی از دوران معاویه دانست و گفت: اکنون نیز متأسفانه برخی به این آفت مبتلا شدند که وظیفه قشر دانشجو است که با مطالبه گری اجازه حاکم شدن چنین روحیه‌ای را ندهد.

 

این فعال فرهنگی تحریف قرآن و سنت و تحریف اسلام را از دیگر آسیب‌هایی برشمرد که در قالب آن از قضا و قدر برای ترویج روحیه جبرگرایی عنوان می‌شد، افزود: برخی نیز علیه جریان‌های توحیدی صحیح ایستادگی و سرکوب کردند که نمونه بارز آن شهادت حسین بن علی (ع) بود که قاضی شریح حکم باطل داد و باعث جنگ علیه اهل‌بیت (ع) شد.

 

وی با اشاره به اینکه ضعیت ایران، منطقه و جهان اسلام را تغییر داد، تأکید کرد: همه جای دنیا در رأس اخبار ابتدا در مورد ایران صحبت می‌کنند و تمام نامزدهای انتخابات‌ دنیا ابتدا مواضع خود را در مورد ایران اعلام می‌کنند که این نشان می‌دهد ایران در رأس مسائل جهانی است و بدون نظر ایران هیچ مسئله ای در منطقه و جهان حل نخواهد شد.

 

رحیم‌پور ازغدی در پایان ابراز امیدواری کرد دانشجویان با مطالبه گری و روحیه آرمان‌خواهی خود اجازه ندهند چراغ تمدن اسلامی که با انقلاب اسلامی روشن‌شده است با هجوم انحرافات داخلی و خارجی خاموش شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد