فرمانده تیپ 181 زرهی ارتش مطرح کرد:

ارتش نقش مهمی در انقلاب مردمی ایران داشته است

کد خبر: 296298
|
22:00 - 1395/11/21
نسخه چاپی
ارتش نقش مهمی در انقلاب مردمی ایران داشته است
اسلام آبادخبر: فرمانده تیپ 181 زرهی ارتش گفت: حضور ارتش در کنار مردم روند پیروزی انقلاب را سرعت بخشید

به گزارشاسلام آباد خبر، سرهنگ نوشیر قائمی فرمانده تیپ 181 زرهی سرلشکر سلیمی ارتش در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک دهه مبارک فجر و یوم الله 22 بهمن به محضر فرمانده معظم کل قوا و ملت شریف ایران، اظهار کرد: ارتش نقش مهمی در انقلاب مردمی ایران داشته است.

 

وی افزود: در پی بیداری اسلامی که در دهه اخیر در برخی کشورهای جهان رخ داده است، مشاهده می شود که مردم سال ها به حکومت های ظالم مبارزه کردند ولی ارتش اجازه انقلاب به مردم را نداد، اما در کشور ما ارتش آن، مردمی است و نشأت گرفته از دین مبین اسلام می باشد و ارتشیان قبل از پیروزی انقلاب با امام خمینی (ره) ارتباط داشتند.

 

سرهنگ  قائمی با اشاره به فرمایشات فرمانده نیروی زمینی ارتش در کتاب نسل سرافراز، گفت:  افسران ارتش در زمان طاغوت با مردم و عناصر انقلابی ارتباط تنگاتنگی داشتند و حتی در پادگان ها اعلامیه های حضرت امام را دست به دست و در لا به لای تانک ها بین کارکنان تقسیم می کردند زیرا به الگوی اعتقادی اسلام ایمان داشتند.

 

وی تصریح کرد: حضور ارتش در کنار مردم روند پیروزی انقلاب را سرعت بخشید چون اکثریت قریب به اتفاق کارکنان ارتش قبل از انقلاب به دین مبین اسلام ایمان راسخ داشتند و احترام خاصی برای لباس روحانیت قائل بودند.

 

فرمانده تیپ 181 زرهی ارتش خاطرنشان کرد: در قبل از انقلاب بیش از 100 نفر از ارتشیان زندانی سیاسی بودند و برخی از آنها به حبس ابد محکوم شده بودند که با پیروزی انقلاب آزاد شدند.

 

وی با اشاره به شعار اضمحلال ارتش توسط منافقین در اوایل انقلاب گفت: منافقین اهدافی داشتند که با وجود ارتش، اهداف آنها محقق نمی شد برای همین منظور دست به توطئه های مختلف بر علیه ملت و ارتش می زدند که در آخرین تجاوز و خیانت منافقین در این شهر، نیرو های سپاه، بسیج و هوانیروز ارتش قهرمان به فرماندهی شهید صیاد شیرازی و مرحوم آیت الله هاشمی طومار آنها  را در تنگه مرصاد در هم پیچیدند.

 

سرهنگ قائمی  با اشاره به وفاداری ارتش و فرمان تاریخی امام در نامگذاری روز 29 فروردین بعنوان روز ارتش،  اظهار داشت: ارتش در لبیک به فرمان امام(ره)، 48 هزار شهید و 250هزار جانباز تقدیم انقلاب  اسلامی نموده است.

 

 

این فرمانده پیشکسوت ارتشی گفت: در زمان انقلاب یک یگان نظامی  از همین پادگان اسلام آبادغرب حرکت می دهند تا در حکومت نظامی تهران شرکت نمایند، اما همه نیرو های ارتشی  در بین راه  پیاده می شوند و بر می گردند و حاضر نمی شوند بر روی مردم ماشه اسلحه را بکشند و اینها همه از وفاداری ارتش به ملت است.

 

وی افزود: لباس سربازی ارتشی از افتخارات ماست چه در زمان جنگ و چه بعد از آن، که من می بینم نیرو ها با عشق و علاقه برای امنیت و خدمت به مردم به ماموریت می روند .

 

این فرمانده ارتشی با بیان اینکه مردم یاری یکی از وظایف با افتخار نیرو های ارتشی است، گفت: در بحران بارش سنگین برف اخیر که منجر به مسدود شدن تعدادی از راه های روستایی گردید، نیرو های این یگان با آمادگی کامل به کمک مردم شتافتند و خدماتی را به مردم عزیز ارائه نمودند که ما آن را وظیفه خود می دانیم و نیازی به بزگو کردن نیست.

 

وی افزود: همه این خدمت ها وظیفه ماست و از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و رضایت مندی خداوند، امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و مردم از اهداف ارتشیان عزیز است.

 

سرهنگ قائمی  با اشاره به  اجرای برنامه های فرهنگی توسط کارکنان این پادگان در مدارس شهرستان گفت: نییرو های ارتشی سعی داشتند در این ایام عید 22 بهمن که به فرموده رهبری عید ملت است، در کنارمردم باشند و لحظاتی شاد برای مردم فراهم نمایند و مردم از این برنامه های فرهنگی لذت می بردند.

 

وی افزود: سعادتی که طی دو سال گذشته نصیب نیرو های ارتش و به ویژه  نیرو های این تیپ شد که در ایام اربعین  با عشق به اباعبدالله الحسین با تشکیل موکب بزرگ ارتش  در مرز مهران به زائران کربلا خدمت می کردند و با کمک خیرین در هر وعده بالغ بر 20 هزار غذای گرم به زائرین عزیز اهداء می گردید و بهداری ارتش بصورت مجهز و با امکانات مورد نیاز در مرز مستقر گردید و این ها همه به عشق اهل بیت(ع) است.

 

وی افزود:  ما در حال آماده کردن بستری هستیم که مسابقات ورزش تیراندازی در داخل پادگان برگزار شود تا خدمتی دیگر برای مردم و جامعه ورزشی شهرستان فراهم گردد.

 

وی با بیان خاطراتی از دوران انقلاب گفت: در زمان پیروزی انقلاب، من در کلاس سوم راهنمایی در همدان مشغول تحصیل بودم که در آستانه پیروزی انقلاب به شهر خودمان(تویسرکان) بر گشتیم که در آن زمان توسط نیرو های ارتشی و شهربانی آموزش نظامی می دیدیم.

 

فرمانده تیپ 181 زرهی سرلشکر سلیمی ارتش در اسلام آبادغرب گفت: مرزهای غرب کشور ما از امنیت کامل برخوردار است و  الحمدلله چشم نیرو های مسلح ما  بیدار است و  ارتشیان دلاور ما شبانه روز در مرزهای ما مستقر هستند و وسایل دفاعی پیشرفته ای در اختیار این نیرو ها قرار دارد که دشمن جرأت نزدیک شدن به مرزهای ما را ندارد.

 

سرهنگ قائمی با بیان اینکه انشاءالله به همراه نیرو های ارتش مردمی در جشن پیروزی انقلاب در کنار مردم خواهیم بود، از مردم شهید پرور اسلام آبادغرب جهت حضور حماسی در راهپیمایی 22 بهمن دعوت بعمل آورد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها