به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر/

خاطراتی از مهدی زید شفیعی یکی از فعالان مبارزه با طاغوت در اوایل انقلاب در اسلام آبادغرب

کد خبر: 296243
|
02:55 - 1395/11/12
نسخه چاپی
خاطراتی از مهدی زید شفیعی یکی از فعالان مبارزه با طاغوت در اوایل انقلاب در اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: مهدی زید شفیعی یکی از فعالان مبارزه با طاغوت در اوایل انقلاب در اسلام آبادغرب بوده است که خاطرات جذابی از آن دوران دارد.

به گزارشاسلام آباد خبر، مهدی زید شفیعی یکی از فعالان مبارزه با طاغوت در اوایل انقلاب در اسلام آبادغرب بوده است

 

وی در گفتگو بااسلام آباد خبر، گفت: مسجد قمر بنی هاشم یکی از کانون های مبارزه با رژیم ستم شاهی در شهرستان اسلام آبادغرب بود که با با محوریت روحانیت مبارز مسجد  حاج آقا بهشتی مدیریت می شد.

 

به گفته حاج مهدی زید شفیعی: اولین جرقه های مبارزه در شهرستان ما از سال 56 پس از مراسم چهلم فرزند دلبند امام(ره) مرحوم حاج مصطفی خمینی در مسجد آیت الله بروجردی کرمانشاه زده شد.

 

وی می گوید: شهیدان داریوش ریزوندی ، محمود شهبازی ، هدایت مرادی و برادر شهیدم اسماعیل زید شفیعی از جوانان مبارز و گوش به فرمان روحانیت در آن زمان زمان بودند.

 

این مبارز انقلابی گفت: مسجد امیرالمومنین اسلام آبادغرب پاتوق جمع آوری کمک های مردمی برای مبارزین تهران بود که علاوه بر آن تعدادی از خواهران در این محل به پخت و پز مشغول بودند و غذا و خوراکی برای نیروهای مبارز پایتخت از مسجد ارسال می گردید.

 

وی افزود: شهربانی و ارتش نسبت به ساواک سختگیری کمتری داشتند و با وصف اینکه مسجد رفتن  برای نیروهای امنیتی را ممنوع کرده بود حتی بعضی از افسران آنها با لباس مبدل در نماز جماعت مسجد حاضرمی شدند و حتی با رابطه دوستانه ای که با نیروهای انقلابی پیدا کرده بودند آموزش باز و بست اسلحه و نحوه استفاده از اسلحه را به مبارزین آموزش می دادند.

 

حاج مهدی با ذکر خاطره ای گفت: در یکی از تظاهرات ها تعدادی بهائی که در شهر فعالیت تجاری داشتند، پی برده بودند که نیرو های شهربانی و ارتشی تمایلی به تیراندازی به طرف مردم ندارند و برای همین با هزینه شخصی خود تعدادی مزدور اجیر کرده بودند که با اسلحه به سمت مردم تظاهرات کننده تیراندازی کنند، که  خوشبختانه نیرو های انقلابی متوجه نقشه این افراد خبیث شدند که از پشت به آنها حمله کردند و ضمن خلع سلاح انها پاساژ و مشروب فروشی بهائی ها را به آتش کشیدند.

 

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت های جوانان انقلابی توزیع اعلامیه های امام(ره) در بین مردم بود، که در آنزمان یک خانم که ماشین نویس شهرداری بود، رابط ما بود و اعلامیه ها را از کرمانشاه برای ما به اسلام آبادغرب می آورد و من که در نانوایی کار می کردم، اعلامیه ها را در انبار آرد مخفی می کردم و شب به مسجد می بردم و سپس با دیگر دوستان در سطح شهر توزیع می کردیم.

 

وی در یادی از شهید اسماعیل زید شفیعی می گوید وی با وصف اینکه از لحاظ سنی از من کوچکتر بود خیلی در مبارزات فعال بود و در تظاهرات ها با باتری های کهنه ای که با فلاخن به سمت خودرو ها و ارابه های مزدوران شاه پرتاب می کرد اجازه پیشروی به آنها نمی داد.

 

حاج مهدی گفت: شهید اسمعیل در 16 سالگی به سربازی رفت و بعد به خدمت جهاد سازندگی درآمد و با وجود اینکه از لحاظ فنی مهارت بالایی داشت تمام خودرو ها و ادوات فرسوده را تعمیر و بکارگیری می کرد تا اینکه در یکی از عملیات ها زخمی می شود و پس از چند سال مبارزه با جراحات جبهه و جنگ به مقام والای شهادت نائل می شوند.

 

وی تمام حرفش را در یک کلام خلاصه می کند؛ هرچه داریم از امام، شهدا و رهبری است، پس باید قدردان آنها باشیم.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها