فرماندار اسلام آبادغرب:

مردم هنوز روحیه انقلابی را حفظ کرده اند/ایران اسلامی به یک کشور تصمیم ساز در جهان تبدیل شده است

کد خبر: 296239
|
07:50 - 1395/11/13
نسخه چاپی
مردم هنوز روحیه انقلابی را حفظ کرده اند/ایران اسلامی به یک کشور تصمیم ساز در جهان تبدیل شده است
اسلام آباد خبر: فرماندار اسلام آبادغرب گفت: روحیه انقلابی گذشت و ایثار که مردم در دهه 60 داشته اند هنوز آن را حفظ کرده اند، و این مردم با وجود اینکه به عملکرد های داخلی انتقاد می کنند در وقت لازم با قاطعیت از انقلاب خود دفاع می نمایند.

 

افشین کریمی در گفتگو با خبرنگار  اسلام آباد خبر، گفت: با گذشت 4 دهه  از عمر انقلاب جامعه ما هنوز زنده، پویا و انقلابی است.

 

وی افزود: مدافعین حرم نشان می دهد که جامعه ما پتانسیل این را دارد که برای دین و اعتقاد خود خود هزینه دهند و تعداد این قشر کم نیست و اگر فراخوانی داده شود بسیاری از همین جوانان امروزی این دعوت را لبیک می گویند.

 

فرماندار اسلام آبادغرب با اشاره به حادثه جانفشانی آتش نشانان ، بیان داشت: این خیلی معنا دارد که انسان هایی هستند که برای نجات جان همنوعان خود حاضرند جان خود را در طبق اخلاص بگذارند.

وی افزود: این نشان می دهد روحیه انقلابی  گذشت و ایثار که مردم در دهه 60 داشته اند هنوز آن را حفظ کرده اند، و این مردم با وجود اینکه به عملکرد های داخلی انتقاد می کنند در وقت لازم با قاطعیت از انقلاب خود دفاع می نمایند.

وی با اشاره به اهمیت دستاورد های انقلاب، گفت: با توجه به قدرت جمهوری اسلامی ایران هیچ تصمیمی بدون حضور ایران اثرگذاری ندارد و مشاهده می کنیم در جایجای کشور های اطراف ما، خاورمیانه و اروپا پر از جنگ و تروریسم می باشد اما الحمدلله ایران اسلامی یک جزیره امن است که امنیت و آرامش خاصی در بین مردم وجود دارد.

کریمی خاطرنشان کرد: ایران در زمان قبل از انقلاب ژاندارم منطقه بوده و در تصمیم گیری ها دخیل نبوده، بلکه هژمونی های بین المللی برای ایران تصمیم می گرفتند اما امروز خود مردم و ملت ایران برای سرنوشت خود تصمیم می گیرند و ایران اسلامی به یک کشور تصمیم ساز در جهان تبدیل شده است.

 

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی در بحث توسعه زیر بنایی کارهای فراوانی صورت گرفته و در بحث راه های مواصلاتی کشور، ارتباطات، برق رسانی، آب رسانی ، بهداشت و افزایش سرانه سلامت در جامعه و گسترش علم و تخصص ها پیشرفت مطلوبی حاصل شده است.

 

فرماندار اسلام آبادغرب با بیان اینکه پارامتر های جامعه مدرن در کشور ما یافت می شود، گفت: حتی در غرب هم که پروسه مدرنیته از آنجا آغاز شده ایراداتی بر خود وارد می دانند واین طبیعی است که جامعه ما در طول 38 سال پس از انقلاب نواقصی داریم و نیاز است که آسیب شناسی کنیم و مشکلات را با کمک هم حل نماییم تا روند انقلاب تداوم داشته باشد.

 

وی افزود: اعتماد مردم به مسئولین و اعتماد مردم به مردم یعنی سرمایه اجتماعی باید ارتقاء پیدا کند و باید سعی کنیم با همدلی در کنار یکدیگر باشیم تا فضاب امن ایان اسلامی تداوم داشته باشد و در عین حال رفاه و آسایش در بین مردم افزایش یابد.

افشین کرمی خاطرنشان کرد: به مناسبت دهه فجر در شهرستان 110 پروژه با اعتبار 13 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد و تا پایان سال نیز فاز دوم بیمارستان اسلام آبادغرب به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اسلام آبادخبرگفت: در 22 بهمن سال 57 ، من 4ساله بودم و به یاد دارم در آن زمان بحثی مطرح شدکه می گفتند که تصویر امام خمینی(ره) در ماه قرار دارد و من آن چنان عاشقانه به ماه نگاه می کردم که چهره مبارک  امام(ره) را در ماه تجسم می کردم.

وی افزود: در آن زمان پدرم معلم بود و عمو هایم دانشجو بودند و در مبارزات انقلاب دخیل بودند.

 

کریمی با بیان خاطره ای گفت: مردم ایلام قبل از پیروزی انقلاب با تصرف کلانتری ها اسلحه های زیادی را بدست آورند تا در صورت درگیری احتمالی با نیرو های طاغوتی از خود دفاع کنند، اما پس از پیروزی انقلاب امام(ره) دستور داد که اسلحه ها را برگردانید و مردم کردنشین ما با وصف اینکه به اسلحه علاقه خاصی داشتند در لبیک به فرمایش امام همه اسلحه ها را بدون چون و چرا تحویل دادند و این فضای زیبایی را در احترام به امام و اتحاد مردم رقم زد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد