یک مدرس حوزه و دانشگاه:

افراد بی حجاب مختل کننده امنیت اجتماعی هستند

کد خبر: 296174
|
13:49 - 1395/10/30
نسخه چاپی
افراد بی حجاب مختل کننده امنیت اجتماعی هستند
یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: امنیت و احساس آرامش در یک جامعه نیازمند سلامت روان افراد جامعه است و بی حجابی به سلامت روان آسیب زده و امنیت را مختل می سازد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  به نقل از پایگاه خبری تحلیلیصبریه؛ بی حجابی يا حضور تحريک کننده زنان در جامعه آثار زيانبار اخلاقي، فرهنگي، سياسي، اجتماعي و...به همراه دارد و یکی از این آسیب ها ایجاد ناامنی و سلب آسایش از خانواده ها و در نهایت اجتماع است.

 

بدحجابی از مسائلی است که سلامت فرد و جامعه را تهدید می کند. پوشش نامناسب پی آمدها و آثار جبران ناپذیری در فرهنگ، اخلاق، اعتقاد، اقتصاد وامنیت جامعه دارد که گاه مسیری انحرافی و بازگشت ناپذیری پدید می آورد در بررسی تاثیر بدحجابی بر امنیت و آسایش مردم گفت و گویی با سمیه جمشیدی مدرس حوزه و دانشگاه به شرح زیر صورت گرفت.

 

علل بی حجابی در جامعه را چه مسائلی می دانید؟

 

گسترش فرهنگ برهنگی توسط رسانه های داخلی و خارجی  و همچنین فضای مجازی علل بی حجابی است البته با ترویج تفکر بی حجابی و مدرن بودن غیرت مردان به همسر، دختر و خواهر خود کاسته شده است و این یعنی اجازه رشد ناهنجاری بدپوششی که اولین تیر آن خود آقایان را هدف قرار می دهد چون در جامعه با چنین زمنان بی حجابی مواجه شده و به گناه کشیده می شوند از طرفی اعتماد به بانوان خانواده کاسته می شود و این یعنی تزلزل اساس خانواده که اعتماد است.همین بانوانی که به خود اجازه می دهند بدحجاب یا بی حجاب وارد خیابان می شوند با دستان خود زندگی خود و زنان همجنس خود را به تباهی می کشند چون زمینه انحراف مردانی مانند همسر،برادر و یا پدر خود را ایجاد نموده اند.

 

تاثیر بدحجابی بر ایجاد نا امنی چگونه ارزیابی می کنید؟

 

هنگامیکه زنان بدحجاب که به نمودهای ظاهری، تجمل و تنوع آرایش وارد اجتماع می شوند بدحجابی، ارزش های زنان را تحت الشعاع ظواهر جنسی شان قرار می دهد  و نگرش  افراد جامعه را به این قشررا عوض نموده  وتمام ارزشها را فدای هرزگی ها و خودنمایی می کنند .در معرض ديد همگان قرار گرفتن با ظاهری نامناسب یاعث آلوده شدن دیگران به گناه و خطا می شود و زمینه فساد و فحشا را ایجاد می کند و با ورود فساد به یک جامعه ارکان و اساس آن جامعه متزلزل شده و نامنی حاکم می شود.مقوله بی حجابی و بدحجابی نیازمند کار اساسی و اصولی است تا امنیت و آسایش در جامعه حفظ گردد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد