اخبار پلیس؛

دستگیری عاملان تیراندازی دراسلام آبادغرب/ انهدام باند زورگیری

کد خبر: 296167
|
10:24 - 1395/10/29
نسخه چاپی
دستگیری عاملان تیراندازی دراسلام آبادغرب/ انهدام باند زورگیری
دستگیری عاملان تیراندازی در شهرستان اسلام آباد غرب، انهدام باند سه نفره زورگیری در کرمانشاه و کشف ۲۹ مورد انواع سرقت بخشی از اخبار انتظامی استان است.

به گزارشاسلام آباد خبر؛ رئیس پلیس آگاهی استان از کشف ۲۹ مورد انواع سرقت در نتیجه اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سرقت های توأم با خشونت خبر داد.

 

سرهنگ محمد رضا امیری در تشریح خبر بیان داشت: در اجرای دستورالعمل ابلاغی پلیس آگاهی ناجا، طرح مذکور در قالب طرح استانی با تدوین دستورالعمل مربوطه و تعیین وظایف هریک از یگانهای اجرایی و ابلاغ قبلی به آنان، به مدت دو روز در سطح انتظامی استان کرمانشاه به مرحله اجرا درآمد.

 

کشف ۲۹ مورد سرقت توسط پلیس آگاهی کرمانشاه

 

وی افزود: در این راستا با استفاده از توان عملیاتی پلیس آگاهی و سایر یگانهای انتظامی، طرح در سطح استان اجرا، که منجر به کشف یک مورد زور گیری، ۱۸ مورد قاپ زنی، سه مورد سرقت منزل، پنج مورد سرقت اماکن خصوصی و دو مورد سرقت احشام گردید.

 

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هشت سارق در زمینه این سرقت ها دستگیر شده اند، به شهروندان توصیه کرد: از سوار کردن مسافران مشکوک که تقاضای سرویس دربستی به مقصد خارج از شهر یا مکانهای نامطمئن را دارند پرهیز نمایند، همچنین بیشتر از نیاز روزانه وجه نقد همراه نداشته باشند.

 

جاعل عنوان دولتی و مأمور پلیس قلابی دستگیر شد

 

فرمانده انتظامی شهرستان از دستگیری یک مامورنما در این شهرستان خبر داد و گفت: این متهم با جعل عنوان مأمور دولتی اقدام به اخاذی از شهروندان و بازاریان می کرد که با تلاش مأموران دستگیر شد.

 

سرهنگ رضا شیرزادی گفت: روز گذشته اکیپی از ماموران گشت فوریت های پلیسی ۱۱۰ حین گشت زنی در یکی از محلات شهر کرمانشاه با یکی از کسبه محل مواجه می شوند که طبق اظهارات آن شخص، فردی تحت عنوان مأمور انتظامی درخواست وجه نقد در قبال چشم پوشی از تخلفات صنفی مغازه عرقیاتی وی داشته است.

 

این مقام انتظامی اظهار داشت: با توجه به اینکه زمان زیادی از آن اتفاق نگذشته بود، بلافاصله ماموران به محل مراجعه و شخص مأمور نما را که طعمه دیگری برای اخاذی انتخاب کرده بود، دستگیر کردند.

 

سرهنگ شیرزادی گفت: متهم پس از انتقال به یگان انتظامی در بازجویی های فنی و علمی صورت گرفته به بزه انتسابی اعتراف کرد.

 

وی در پایان با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل متهم به مراجع قضائی بیان داشت: طرح مقابله با سرقت های به عنف و برخورد با غاصبین عناوین که در پوشش مأموران دولتی اقدام به اخاذی، سرقت و یا کلاهبرداری از شهروندان می کنند با اقتدار تمام در این شهرستان ادامه دارد.

 

دستگیری عاملان تیراندازی در شهرستان اسلام آباد غرب

 

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب از دستگیری عاملان تیراندازی به یک واحد صنفی در یکی از محله های این شهرستان خبر داد.

 

سرهنگ بهروز سرتیپ نیا در تشریح این خبر گفت: برابر اعلام مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ شهرستان مبنی بر وقوع یک مورد تیراندازی در یکی از محله های شهرستان به یک واحد صنفی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

 

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته و کار اطلاعاتی و تحقیقات به عمل آمده از اهالی محل، عاملان تیراندازی که سه مرد ۳۰، ۳۵و ۴۵ ساله بودند کمتر از سه ساعت شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

 

سرهنگ سرتیپ نیا با اشاره به اینکه سلاح غیرمجاز از این افراد کشف شده است، خاطرنشان ساخت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد موضوع مربوط به اختلافات خانوادگی بوده است که در این خصوص پرونده تشکیل و به مقام قضائی ارسال شد.

 

وی عنوان کرد: انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب با اقتدار تمام و برابر قانون با افرادی که اقدام به ایجاد ناامنی و رعب و وحشت در شهرستان کنند، برخورد قاطع می کند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه امنیت یک تولید اجتماعی است و شهروندان می بایست به سهم خود در تولید امنیت در جامعه با پلیس مشارکت کنند، از مردم خواست هر گونه اخبار و اطلاعات مبنی بر وقوع جرم و تخلف را با پلیس در میان بگذارند و ما را در تامین هر چه بیشتر امنیت شهرستان یاری دهند.

 

کشف سه و نیم تن لیمو خشک قاچاق در روانسر

 

فرمانده انتظامی شهرستان روانسر از کشف سه و نیم تن لیمو خشک قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: ارزش این محموله بیش از ۹۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

 

سرهنگ عزیز الهیاری اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان روانسر با رصد اطلاعاتی و پایش محورهای مواصلاتی، موفق شدند یک محموله لیمو خشک قاچاق را شناسایی کنند.

 

وی افزود: بر اساس اطلاعات بدست آمده، این محموله از شهرستان های مرزی کرمانشاه بارگیری شده بود و قاچاقچیان قصد داشتند محموله را با یک دستگاه کامیون به استان های مرکزی کشور انتقال دهند.

 

این مقام انتظامی تصریح کرد: عوامل انتظامی کامیون ولووی حامل لیمو خشک قاچاق را تحت تعقیب و کنترل نامحسوس قرار دادند و پس از ورود محموله به شهرستان روانسر، حین دپوی آن در یک انبار متروکه، پس از کسب مجوز قضائی وارد عمل شدند.

 

سرهنگ الهیاری گفت: دو قاچاقچی در این زمینه دستگیر شدند و در بازرسی از خودروی آنها، ۱۷۶ کیسه لیمو خشک قاچاق به وزن تقریبی سه تن و نیم کشف و تحویل مراجع ذیصلاح شد.

 

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام کارشناسان ارزش محموله بیش از ۹۰۰ میلیون ریال است، ادامه داد: متهمان پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد

 

انهدام باند سه نفره زورگیری در کرمانشاه

 

فرمانده انتظامی شهرستان از دستگیری اعضای یک باند زورگیری، توسط پلیس این شهرستان خبر داد.

 

سرهنگ رضا شیرزادی بیان داشت: روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد زورگیری در خیابان دلگشا، با توجه به حساسیت موضوع مراتب در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت و اکیپی از ماموران کلانتری ۱۳ فردوسی بی درنگ در محل حاضر شدند.

 

وی ادامه داد: پس از حضور مأموران، شخصی به آنها مراجعه و عنوان کرده است که از میدان آزادگان سوار خودروی پراید به مقصد خیابان دلگشا شده که سه نفر سرنشین خودرو با زور و اجبار در طول مسیر مبلغ دو میلیون ریال وجه نقد و یک عدد انگشتر وی را به سرقت برده و از محل متواری شده اند.

 

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این راستا سریعاً با اعلام مشخصات خودرو به تمامی گشت های سطح شهر و اعلام طرح مهار، غروب همان روز اکیپی از عوامل گشت کلانتری ۱۷ بعثت خودرو را در حوالی یکی از شهرک های حاشیه نشین کرمانشاه مشاهده کردند و با اعلام به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ سایر گشت های فعال سطح شهر نیز وارد عمل شده و موفق به توقیف خودرو و شناسایی اعضای باند زورگیری می شوند. 

 

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی، اکیپی از ماموران کارآزموده این شهرستان وارد عمل شده و به محل اختفای متهمان مراجعه کردند و در اقدامی ضربتی موفق به دستگیری آنها می شوند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه، دو تن از متهمان از اعضای یک خانواده بوده و سابقه دار هستند، بیان داشت: در این زمینه پرونده ای تشکیل و متهمان نیز جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی مرصاد 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها