امام جمعه کرمانشاه:

آمریکا و اسرائیل چشم دیدن نخبگان هسته‌ای ایران را ندارند

کد خبر: 296113
|
15:02 - 1395/10/17
نسخه چاپی
آمریکا و اسرائیل چشم دیدن نخبگان هسته‌ای ایران را ندارند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: آمریکا و اسرائیل چشم دیدن نخبگان هسته‌ای مومن ایران را ندارند و از این رو اساتید هسته‌ای ما را ترور کردند.

به گزارشاسلام آباد خبر،  آیت الله مصطفی علما در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه با توصیه همگان به تقوی و پرهیزگاری و دوره از معصیت اظهار داشت: هشتم ربیع الثانی میلاد امام حسن عسگری است و این امام عزیز ملاکی دست همه ما می دهد که در کلمات معصومین(ع) این سفارش عنوان شده و می فرماید عبادت و سلامت اشخاص تنها به روزه و نماز نیست و نگاه به زیاد عبادت کردن افراد نکنند بلکه نگاه کنید که چطور انسانی است و اینکه اهل تفکر و بینش و بصیرت باشد.

 

امام جمعه کرمانشاه در ادامه به بیست و یک دی سالروز شهادت و ترور شهید احمدی روشن از شهدای هسته ای اشاره کرد و افزود :  آمریکا و اسرائیل تحمل احمدی روشن و احمدی روشن ها را نداشت و این بزرگوار در همین مراکز علمی ایران تربیت شده بود که به دست کوردلان منافقین به شهادت رسید.

 

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به دیدار دانشجویان نخبه دانشگاه شریف  با مقام معظم رهبری بیان کرد: این دانشجویان مدال های خود را خالصانه تقدیم مقام معظم رهبری کرد و رهبری فرمود این هدایا را قبول  می کنم اما این افتخار شماست و به خود شما باز می گردانم.

 

حرکت های علمی به هیچ وجه نباید کُند یا متوقف شود

 

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر لزوم شکرگزاری تاکید دارند؛ و  جوانان باید نعمت استعداد و نخبگی و توانمندی و علم و دانش را شکرگذار باشند و در مقابل باید خدمت به مردم کنند و هم شاکر خداوند باشند.

 

آیت الله علما بیانات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به حرکت های علمی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: تلاش و حرکت علمی به هیچ وجه نباید کند یا متوقف باشد و رهبر معظم انقلاب این مسئله را به روسای دانشگاه ها و همگان توصیه و تاکید کردکه تلاش علمی نباید متوقف شود.

 

خطیب جمعه کرمانشاه بیان کرد: هر جا علم باشد آنجا حاکمیت است و همه ما باید برای ترقی و تعالی فرزندان و نخبگان تلاش کنیم و متوجه باشیم که تلاش و حرکت علمی اصلا توجیه بردار نیست و نباید کند یا متوقف شود و لحظه به لحظه باید تازه و بروز باشد.

 

آیت الله علما در ادامه خطبه ها افزود: پیشرفت علمی به تنهایی یک ملت را سعادتمند نمی کند مگر اینکه در کنار آن و چاشنی آن معنویت و آرمانهای  الهی باشد و غرب و آمریکا نمونه علم منهای معنویت اند و در  سوریه شهری با شش یا هفت میلیون جمعیت را با خاک یکسان کردند و منشا دانی گرفتاری آمریکا است.

 

اساتید هسته ای کارشان را با دعای توسل شروع  می کردند

 

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: اساتید هسته ای کارشان را با دعای توسل شروع  می کردند و لذا علم به تنهایی کارساز نیست و کنار آن باید عبودیت و معنویت باشد تا احمدی روشن ها از آن حاصل شود.

 

آیت الله علما گفت: اقدام جهادی به معنای خسته نشدن در مقابل سختی هاست و جوانان ما نباید مایوس و ناامید شوند و مقام معظم رهبری به همه مسئولان فرمود که « من جوان های مومن و انقلابی را بسیار دوست دارم و از آنها در هر کجا که باشند پشتیبانی می کنم».

 

خطیب جمعه کرمانشاه افزود: نخبگان شب و روز ندارند و ما موظفیم هر کاری که از ما ساخته است برای آنان انجام دهیم زیرا ذخیره آینده مملکت اند و حقیقتا باید به اینها خدمت کنیم.

 

امام جمعه کرمانشاه تفکر فراوان و دوراندیشی و تامل  را عبادت دانست و افزود: رسول خداوند(ص) یکی از امتیازات ابوذر را تفکر و بصیرت و آگاهی در طول عمر بیان فرمودند.

 

آیت الله علما با تاکید بر لزوم تدبر و تفکر و توجه در قرآن کریم بیان کرد: تمام کارها باید متکی به علم و تجربه و قاعده باشد و پشتوانه داشته باشد حتی در کوچکترین امور، در غیر این صورت انسان در کار موفق نمی شود.

 

بسیاری از عدم توفیقات و شکست در امور را ناشی از عدم آینده نگری است

 

خطیب جمعه کرمانشاه بسیاری از عدم توفیقات و شکست در امور را ناشی از عدم پختگی و عدم آینده نگری دانست و افزود: به فرموده امیرالمومنین(ع) تفکر به انسان آینده نگری می دهد، و لذا فکر روح تمام اعمال و رفتار در زندگی ما است.

 

امام جمعه کرمانشاه امانت داری، صداقت، تعامل صحیح با مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت:  اصل سلامت و سالم بودن مومن سلامت از لغزش هاست و پایبندی به حقوق مردم و امانت داری و حفظ بیت المال است.

 

آیت الله علما با تاکید بر اینکه عبادات باید عمق داشته باشد، بیان کرد: حر بن یزید ریاحی با چند دقیقه فکر تمام مقدرات زندگیش را تغییر داد و به سمت امام حسین علیه السلام رفت، و لذا باید توجه کنیم تا یک منفعت آنی تمام عمر ما را از دست ندهد و باید بنگریم که چه چیزی ماندگار است و از لذات آنی بپرهیزیم تا پشیمان نشویم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه عبرت آموزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: امام علی علیه السلام می فرماید باید عبرت بگیریم و موعظه پذیر باشیم و با خود حدیث نفس کنیم و برای آخرت توشه جمع کنیم تا در درجات رفیع جای گیریم.

 

آیت الله علما با استناد به حدیثی از امیرالمومنین علی علیه السلام تقوا را نگهدارنده انسان در زندگی و سبب تقرب انسان به خداوند در آخرت دانست و افزود: تقوا در دنیا برای ما مصونیت می آورد.

 

بی حجابی در هیچ دین و مذهبی نبوده است

 

آیت الله علما به هفده دی سالروز اقدام ننگین رضا خان به کشف حجاب اشاره کرد و گفت: چه جرم نابخشودنی کرد این نوکر انگلیس و کشف حجاب جزو خواسته های انگلستان بود که مفاسد را در جامعه ایجاد و خانواده ها را گرفتار کرد و مقابل قرآن و فطرت ایستاد.

 

خطیب جمعه کرمانشاه بیان کرد: در هیچ دین و مذهبی بی حجابی نبوده، نه در یهود و زردشتی و مسیحی بی حجابی نبوده و رضا خان آمد باچکمه هایش ایستاد و حجاب را خدشه دار کرد و در مقابل اسلام ایستاد و خدا او را به جزایش رساند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه همچنین به درگذشت جهان پهلوان تختی در هفده دی اشاره کرد و افزود: ۱۷ دی درگذشت مشکوک جهان پهلوان تختی این ورزشکار نامدار است که حقیقتا جهان پهلوان بود و در برابر شاه ایستاد و به او تذکر داد و بعد درگذشت، و لذا ورزشکاران ما باید فتوت و جوانمردی و بزرگ همتی تختی را الگو قرار دهند.

 

آیت الله علما به هشتم ربیع روز میلاد امام عسگری و نیز نوزده دی سالروز قیام خونین مردم قم در اعتراض به اهانت یک روزنامه به امام اشاره کرد و افزود: قیام نوزده دی باعث شد که چهلم ها مردم قیام کنند وبه انقلاب سرعت بخشید.

 

وی دهم ربیع الثانی راسالروز وفات حضرت معصومه(س)  عنوان کرد و گفت: یک دختر منشا خیر و برکت است و حوزه علمیه همچون پروانه اطراف مضجع این بزرگواری جمع شده و روح الله ها را تحویل داده و حسن زاده ها و بهشتی ها و مطهری ها همه دور مضجع این بزرگوار جمع شدند.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد