سردار سلامی در یادواره شهدای علم و فناوری و مدافعان حرم:

همه آمارها و شاخص ها نشان می دهد آمریکا در حال زوال است/ ملت ایران اجازه نمی دهد تفکر غرب گرایانه میدان دار سیاست خارجی نظام و انقلاب شود

کد خبر: 296108
|
11:59 - 1395/10/16
نسخه چاپی
همه آمارها و شاخص ها نشان می دهد آمریکا در حال زوال است/ ملت ایران اجازه نمی دهد تفکر غرب گرایانه میدان دار سیاست خارجی نظام و انقلاب شود
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: ملت ایران در یک تجربه 38 ساله تکیه دارد و می داند باید کدام نقطه را نگاه کند، از کدام کلام هدایت بگیرد و چه مسیری بپیماید. مطمئنا ملت ایران با این همه شهید دیگر اجازه نمی دهد تفکر غرب گرایانه میدان دار سیاست خارجی این نظام و انقلاب شکوهمند باشد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزد رسا؛ یادواره شهدای علم و فناوری و مدافعان حرم صبح امروز در مسجد حظیره یزد برگزار شد.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به نقش برجسته علمای یزد گفت: یزد دارای علمای بزرگی است که در کهکشان فقاهت تشیع ستاره های بسیار درخشان و پرفروغی هستند، عالمان بزرگی که موسس و مبدع ترویج معارف دین و اهل بیت در ایران و جهان اسلام بوده و هستند .علمایی نظیر آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم، حضرت آیت الله فقیه خراسانی، علمای بزرگی نظیر شهید محراب آیت الله صدوقی که در پیشبرد انقلاب اسلامی نقشی اثرگذار به ویژه در این سرزمین داشتند.

وی افزود: این سرزمین محل عروج فرماندهان بزرگی است که در آفرینش صحنه های درخشان تاریخ اسلام و ایران نقش تعیین کننده ای دارد. این سرزمین جایی است که یک بار دیگر سوره فیل تفسیر شد و شن ها نقش ابابیل را بازی کردند و اصحاب فیل و یاران استکبار را در این سرزمین با شکستی آشکار مواجه کردند.

سردار سلامی تاکید کرد: یزد سرزمین شهید منتظرالقائم اولین شهید رویارویی مستقیم انقلاب با آمریکاست. این جا سرزمین شهیدان عاصی زاده و جعفرزاده است. این جا سرزمین شهید ابراهیمی، غفاری سعید، سردار بزرگ مقاومت محمد علی الله دادی، سردار شهید آقابابایی، سرزمین شهیدان بیشمار و چهار هزار ستاره روشن در سپهر افتخارات این ملت بزرگ است.

وی همچنین با اشاره به رشادت های رزمندگان تیپ الغدیر یزد بیان داشت: تیپ الغدیر یزد از یگان های خط شکنی بود که در بیش از 15 عملیات سنگین دوران دفاع مقدس مسئولیت عبور از خطوط دشمن را ایفا کرد.

سلامی با گرامیداشت شهید احمدی روشن گفت: امروز برای گرامیداشت شهدای علم و فناوری و مدافعان حرم گرد هم جمع شده ایم. شهدایی نظیر شهید احمدی که روشن برای اقتدار این نظام تلاش کرد و مجاهدت های امثال او ایران اسلامی را در تراز قدرت های هسته ای جهان قرار داد. همچنین شهید مهندس رضا میرحسینی که در توسعه توان موشکی ما نقش ویژه داشت و مورد محبت و احترام  فوق العاده شهید طهرانی مقدم بود، و شهید الله دادی آن مرد بزرگی که صحنه های دفاع مقدس و نبرد در جبهه های مقاومت از او یک مجاهد نستوه ساخته بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اعلام کرد: شهدا حجت خداوند در روی زمین برای ما هستند. این ها پایه گذاران تمدن بزرگ اسلام هستند و امروز شرف، آزادگی و استقلال ما همه مدیون فداکاری های آن عزیزان به معراج رفته است.

وی ادامه داد: به تعبیر امیرمومنان اگر ملتی لباس جهاد را از تن به در آورد خداوند بر او لباس ذلت می پوشاند پس شهیدان لباس عزت جامعه ما هستند.

سردار سلامی با ترسیم وضعیت مسلمین پیش از انقلاب گفت: بعد از طلوع انقلاب نورانی که اسلام خورشید خود را در افق تاباند، دل های تاریک روشن شد و پرتوهای نور هدایت ولی فقیه بر صحنه جان و قلب مسلمین افشانده شد.

وی تصریح کرد: اگر دفاع مقدس نبود که به ما روش جهاد علیه قدرت های جهان را بیاموزد ما امروز سپاهی با این عظمت نداشتیم که قدرت او تمام قدرت های مستکبر را در رعب فرو ببرد. امروز تاثیر قدرت سپاهی که امام آن را ایجاد کرد در اقصی نقاط عالم اسلام در برابر صف آرایی قدرت های بزرگ ایستاده و جهان اسلام را علیه سیاست های مستکبران بسیج کرده و از شرق مدیترانه در لبنان و فلسطین قدرتی بزرگ ساخته که هرگاه با صهیونیست های متکی بر قدرت آمریکا درگیر می شود بر او غلبه می کند و داستان شکست ناپذیری آمریکا و اسرائیل را برای همیشه نابود می کند.

سلامی افزود: امروز در سوریه می بینیم چگونه شعله های مقاومت زبان می کشد و آمریکا امروز شش سال است پشت دروازه های سوریه ایستاده و توانایی مداخله مستقیم نظامی ندارد. این چهره جدید آمریکاست که ضعیف شده است. در عراق می بینید چه قدرتی ساخته شده که آمریکا قدرت به عمل نیست. اما نیروهای بسیج مردمی عراق و هدایت یافتگان نور انقلاب تحولات میدانی در عراق را به دست گرفته اند.

وی بیان داشت: ما در تحریم توانستیم تکیه گاه خود را از نفت برداریم. هرگاه تکیه گاهمان را از دشمنان و غیر خدا برداشتیم و به خدا تکیه کردیم پیروز شدیم. این راز موفقیت ملت ایران در طول مجاهدت 38 ساله است. اگر ما آن روز که دشمن ما را تحریم کرد، تسلیم دشمن می شدیم امروز کشوری اشغال شده بودیم ولی وقتی از رهبرمان آموختیم که راه سعادت ما مقاومت است، وقتی صبر و استقامت کردیم رشد کردیم و یک کشور هسته ای شدیم، ماهواره هایمان و موشک هایمان فضا را شکافت، پهپادهای ما هزاران کیلومتر پرواز کردند، نیروگاه و پالایشگاه های ما ساخته شد، اینها وقتی اتفاق افتاد که از غرب نا امید شدیم و به خدا امید بستیم.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز چه تصویری از ایران در جهان ساخته شده است؟ یک کشور بزرگ و اشغال نشدنی در حال پیشرفت علمی با ملتی منسجم دارای شرافت، منزلت و کرامت در جهان، این تصویر با خون شهیدان ما نقاشی شد و ذهن های جهان را نسبت به انقلاب ما شکل داد. اگر بخواهیم سرنوشت خود را با خواسته های غرب گره بزنیم اول بدبختی ما است.
سلامی با اشاره به افول قدرت آمریکا بیان داشت: امروز می دانیم قدرتی که از آن به عنوان آمریکا سخن می گویند چقدر ناتوان است. اگر از قدرت آنها بی اطلاع بودیم سال گذشته در چنین روزهایی ما تفنگدارانشان را دستگیر نمی کردیم. می دانیم ظرفیت آمریکا ، اروپا و شرکای منطقه ای آنها برای استیلا بر جهان اسلام در حال پایان یافتن است. همه آمارها، شاخص ها نشان می دهد آمریکا در حال زوال است.

وی تاکید کرد: دیگر هیچ اهرمی از قدرت برای دشمنان باقی نمانده است. اکنون همه توطئه ها خنثی شده است. اگر همه شیاطین جهان جمع شوند نمی توانند قدرت انقلاب را شکست دهند.

وی گفت: هر زمان خداوند بخواهد ملتی را بزرگ کند به او چند هدیه می دهد. رهبری بزرگ، اعتقادات بزرگ و دشمن بزرگ. دشمن بزرگ عامل رشد جامعه است. ما آنقدر قدرت افزایی کردیم تا بتوانیم بر آمریکا غلبه کنیم و به این هدف نیز رسیدیم.

سردار سلامی تصریح کرد: ما فهمیدیم تنهایی امیر مومنان، امام حسن و اهل بیت در غروب غمگین عاشورا نتیجه غفلت مسلمانان بوده است. دریافتیم برای اینکه به آن تاریخ تلخ و غم انگیز بازنگردیم باید در رکاب امام و پیشوای مسلمین بایستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان اعلام کرد: ملت ایران در یک تجربه 38 ساله تکیه دارد و می داند باید کدام نقطه را نگاه کند، از کدام کلام هدایت بگیرد و چه مسیری بپیماید. مطمئنا ملت ایران با این همه شهید دیگر اجازه نمی دهد تفکر غرب گرایانه میدان دار سیاست خارجی این نظام و انقلاب شکوهمند باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد