آیت الله علما خواستار شد:

عزل و محاکمه مدیران فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه/ دستگاه های امنیتی بررسی کنند که اینها حقوق می گیرند تا چه بر سر جوانهای مردم بیاورند؟

کد خبر: 296007
|
15:13 - 1395/09/26
نسخه چاپی
عزل و محاکمه مدیران فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه/ دستگاه های امنیتی بررسی کنند که اینها حقوق می گیرند تا چه بر سر جوانهای مردم بیاورند؟
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه خواستار عزل و محاکمه مدیران فرهنگی دانشگاه رازی به دلیل برگزاری مراسم های هتاکانه به اسلام، پیامبران الهی و اخلاق شد.

به گزارشاسلام آباد خبر،آیت الله مصطفی علما در خطبه های عبادی- سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه، با توصیه خودش و همگان به تقوا و تبریک هفته وحدت گفت: اگر بخواهیم در زندگی مسئولیت داشته، به سلامت زندگی کنیم و از زندگیمان لذت ببریم باید تقوا داشته باشیم و تقوا است که انسان را نجات می دهد. این تقوا است که اگر به آن پایبند باشیم می تواند دست انسان را بگیرد.

 

آیت الله علما با اشاره به برخی از مناسبت های مهم در ایام جاری گفت: 17 ربیع الاول هم هفته وحدت، هم میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع) است. این پیامبر برای هدایت ما آمده است که ما در تاریکی نمانیم و هدایت شویم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به 27 آذر شهادت آیت الله مفتح گفت : وی از شخصیت های برجسته و پایه گذار وحدت حوزه و دانشگاه بود. این روز از روز اول تا به امروز مورد توجه بودند. شهید مطهری، بهشتی، باهنر و مفتح اصرار داشتند در زمان شاه وارد دانشگاه شوند.

 

وی افزود: شهید مطهری که سر درس به تئوری های ملاصدارا و بو علی سینا تشر می زد باید هزار مرتبه خودش را پایین بیاورد تا وارد برخی مدارج پایین تر دانشگاهی  شود ولی اصرار بر این داشت که با سال اولی ها حتی ارتباط بگیرد.

 

آیت الله علما گفت: مرحوم طباطبایی پیرمرد 80 ساله با آن رعشه بدنش، هر روز عصر چهارشنبه به تهران می رفت و برای اساتید دانشگاه مطالب لازم اسلامی را منتقل می کردند. اینها آنقدر توجه داشتند و دانشگاه ها برایش مهم بود.

 

وی ادامه داد: این موضوع برای شهید مطهری خیلی سختی و حتی گاهی تبعات داشت ولی اینان خودشان را ذبح کردند تا بچه ها را در دانشگاه ها هدایت کنند.

 

امام جمعه کرمانشاه همچنین به توجه امام خمینی (ره) به دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: امام به این موضوع توجه داشت و حوزه و دانشگاه ها را مد نظر قرار داد و یک سال دانشگاه را تعطیل کرد تا دانشگاه ها را سر و سامان دهند. امام بعد انقلاب فرهنگی را تشکیل داد و در این مسیر نقش حوزه و دانشگاه خیلی مهم و موثر بود.

 

وی با اشاره بیانات رهبر انقلاب گفت: وصیت نامه امام اصل نظام است، چرا که یک کارشناس اسلامی آن را نوشته و مرور زمان را نمی گیرد. مقام معظم رهبری بر انقلابی بودن، انقلابی فکر کردن و انقلابی ماندن تاکید دارند و بنده هم اضافه می کنم، انقلابی هم تربیت کنیم. امام راحل می فرمایند خروجی دانشگاه ها باید بچه مسلمان و تفکر اسلامی باشد.

 

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: این همه هزینه و خرج می شود تا خروجی دانشگاه بچه نسلمان باشد. هم چنین اخیرا رهبری مسئله نفوذ را بیش از 70 بار تکرار کرده اند.

 

مسببان هتک حرمت به دین در دانشگاه رازی عزل و محاکمه شوند

 

آیت الله علما با اشاره به برگزاری مراسمهای اخیر دانشگاه رازی که در آن دین، پیامبران الهی و اخلاق مورد هتک حرمت قرار گرفتند اظهار داشت: طی یک ماه اخیر ببینیم در دانشگاه رازی چه می گذرد، دو هفته پیش هم توجه و تذکر دادم که ببینید اینها چه می کنند و چه کسانی را دعوت می کنند.

 

اینها که دعوت می شوند برای کی و چه دعوت می کنند را بررسی کنیم.

 

وی افزود: با مال مردم، بیت المال و خون شهدای شهری که بارها زیر آماج بمباران بود، شعرهایی خواندند و حرف هایی زدند که قابل گفتن نیست.

 

آیت الله علما ادامه داد: اینها امانت مردم و فکر بچه های مردم دستشان است، چرا توجه نمی کنند؟ چرا در شعرهایشان به پیامبران الولعزم اهانت کردند، مسئولین امور فرهنگی اینها کی هستند؟ گروه فرهنگی هم باید عزل و هم محاکمه شوند و هم در درجه اول توبه کنند. شما دارید پول می گیرید و حقوق می گیرید و این کارها را بر سر بچه های مردم می آورید. دستگاه های امنیتی باید اینها را بررسی کنند.

 

آیت الله علما تصریح کرد: بنده هم قطعا از اینها نخواهم گذشت، و دنبال می کنم، تا زمانی که اثر بخش باشد کار را دنبال می کنم.

 

به گزارش مرصاد، دانشگاه رازی کرمانشاه طی یک ماه اخیر با برگزاری مراسم های متعددی در قالب برنامه های طنز، سیاسی و... زمینه هتک حرمت به اسلام، پیامبران الهی، نظام و اخلاق را فراهم آورده است  (اینجا،اینجاواینجارا بخوانید)

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها