عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد:

نگرانی از برنامه های هنجارشکن دردانشگاه رازی/ تذکر به حذف نام شهید/ رهبری پرچمدار آزاد اندیشی است

کد خبر: 295997
|
11:47 - 1395/09/24
نسخه چاپی
نگرانی از برنامه های هنجارشکن دردانشگاه رازی/ تذکر به حذف نام شهید/ رهبری پرچمدار آزاد اندیشی است
نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری نسبت به برنامه‌های هنجارشکنانه در دانشگاه رازی ابراز نگرانی کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، آیت‌الله محمود محمدی عراقی شامگاه سه شنبه در گردهمایی وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، توحید را سرمنشا وحدت دانست و اظهار داشت: از گرفتاری‌های جوامع امروز برای تحقق وحدت مسئله ملیت و دیانت است.

 

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری ملیت را مفهومی ریشه دار در جوامع متمدن دانست و گفت: برخی‌ها  در تلاش اند تا ملیت را در برابر دیانت قرار دهند و به تضاد این دو مسئله دامن بزنند و گروهی بعد از انقلاب به دنبال تضاد ملیت و دیانت بودند اما هیچگاه موفق نشدند.

 

آیت الله محمدی عراقی بیان کرد: امام(ره) از این هنر وحدت برای منسجم کردن همه اقشار و ادیان استفاده کرد و اما از این مسئله متاثر می شویم که چرا برخی از نخبگان  ما متوجه نیستند و در زمین دشمن می ایستند و بازی می کنند.

 

وی با تاکید لزوم حفظ وحدت در جامعه به ویژه وحدت در دیانت گفت: به جرات شهادت می دهم که در ۹۹ درصد اهل سنت با وهابیت نیستند و نسبتی با وهابیت ندارند و عاشق اهل بیت(ع) هستند همچنانکه شیخ الازهر اعلام کرد که میلاد رسول گرامی اسلام(ص) جشن گرفته می شود اما مزدوران سلفی سعودی جشن میلاد پیامبر(ص) را حرام اعلام کردند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به ضرورت حفظ وحدت اجتماعی،  رهبری و هدایت را مهمترین محور وحدت دانست و بیان کرد: حوادثی از نهضت مشروطه گرفته تا تحریم تنباکو و ملی شدن صنعت نفت صحنه مبارزات مردم ایران در طول تاریخ بود اما هیچ کدام از این نهضت ها به طور کامل موفق نشده و دوباره پس از آن استبداد سیاه و استعمار بدتر از استبداد برگشت و مهمترین دلیل آن  به مسئله رهبری باز می گردد.

 

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بینش عمیق رهبر کبیر انقلاب گفت: آمریکا و انگلیس از امام(ره) این رهبر و روحانی مورد قبول مردم رودست خوردند.

 

آیت الله محمدی عراقی در ادامه به حرکات های آزادی خواهانه در کشورهای عربی و بیداری اسلامی اشاره و بیان کرد: مهمترین عامل ضعف این کشورهای عربی در انقلاب هایشان ضعف رهبری آنان بود.

 

وی موضوع وحدت حوزه و دانشگاه را  از کلیدی ترین اندیشه های امام(ره)دانست و افزود: باید خودمان را ملامت کنیم که چرا نتوانستیم این اندیشه را در عمل آنچنانکه که باید پیاده کنیم.

 

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری خواستار توجه به مسئله وحدت شد و گفت: در این جمع دلسوزان دانشگاه هستند مدیران دانشگاه هستند حال ما در دانشگاه رازی هستیم و در این سالنی که به نام این شهید بزرگوار شهید دانشمند هسته ای شهید علیمحمدی است اینجا دو سالن دارد یکی به نام شهید علیمحمدی است یکی به نام شهید دکتر شهریاری است اطلاعیه ای به من نشان دادند واقعا مقداری تکان دهنده  بود برای من، برنامه ای را اعلام کرده بود در یکی از این سالن ها کلمه شهید را نگذاشته بود ان شاء الله از روی غفلت باشد.

 

وی افزود:  عزیزان و بزرگواران مسئولیت ما بسیار سنگین است و مسئولیت شما بسیار سنگین است ما معتقدیم دانشگاه یک مکان مقدس است و تعلیم و تربیت در تمام سطوح آن ادامه کار انبیاست و نمی توانیم از زیر بار این مسئولیت سنگین شانه خالی کنیم این الگوها برای چیست.

 

مقام معظم رهبری پرچمدار آزادی اندیشه است

 

آیت الله محمدی عراقی پیرامون مسئله وحدت بیان کرد: مسئله فقط وحدت حوزه و دانشگاه و شیعه و سنی نیست فقط هفته وحدت نیست در هر مناسبتی دو رهبر و دو امام انقلاب چقدر بر این موضوع وحدت تکیه می کنند و رسالت دانشگاه های ما از همه جا سنگیتر است یک بُعد مهم آن این است که شرح وظابف رسول گرامی  اسلام به عنوان بزرگترین نعمت الهی که خداوند متعال بر مومنان منت میگذارد تزکیه و تعلیم  است.

 

وی تصریح کرد: دشمن از اینکه در میدان اندیشه بتواند با اسلام انقلابی و ناب مقابله کند نا امید است و به گروه های مثل داعش روی می آورد و از آن طرف برای لطمه زدن به درون جامعه اسلام  بر اساس تجربه موفق تاریخی در پیشرفت اسلام بعد از قرون وسطی تجربه اندلس، با حمله به بنیان خانواده و ابتذال به فروپاشیدن و گستتن بنیان های اخلاق روی می آورد.

 

آیت الله محمدی عراقی افزود: آسیب های اجتماعی در جامعه نگران کننده است و شما باید ریشه های آن را پیدا کنید  در جامعه آمار افزایش طلاق و فساد اخلاقی  نگران کننده است در دانشگاه هم می خواهند این کار را بکنند مراقب باشید شما مسئولید اگر خدایی نکرده ابتذال اخلاقی در دانشگاه و لو یک نمونه بخصوص این دانشگاهها،  دانشگاه رازی دانشگاهی پرآوازه است و سرمایه است امروز در اختیار شما است این سرمایه را حفظ کنید نکند دست دشمن به هر نامی و هر عنوانی این اماناتی که به دست شماست این دختران و پسران فرزندان اسلام و قرآن اند همان کسانی هستند که عاشوراهای ایران را بوجود آوردند  فرزندان شهدایی هستند که کشور را نجات دادند استقلال و آزادی و مرزهای ما را حفظ کردند آن وقت دشمن بر اخلاق اینها تاثیر بگذارد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نکند خدایی نکرده برنامه ای انجام شود که به آن حسن شهرت و آوازه این دانشگاه لطمه  وارد شود همه مسئول اند در این زمینه ها البته از همه بیشتر مدیریت ها مسئول اند ولی استادان هم مسئول اند  تشکل های دانشجویی مسئول اند اینجا جایی است که همه  باید دست به دست هم دهند اگر نقطه ضعفی می بینیم همه باید نگران باشیم.

 

وی مقام معظم رهبری را پرچمدار آزادی اندیشه دانست و بیان کرد: اگر ما کوتاهی  کردیم کرسی های آزاد اندیشی را مقام معظم رهبری مطرح کردند اما نباید آزادی را با ابتذال آمیخت چه کسی می تواند این ها را با ابتذال مخلوط کند اسم ابتذال را بگذاریم آزادی.. نمی خواهم قضاوت کنم فقط با استفاده از این تریبون و فرصت تکلیف خودم را در هشدار دادن به آن مسئولیت سنگینی که همه ما بر عهده داریم عرض کرده باشم ممکن است جایی خطایی صورت بگیرد اما مهم این است کسانی که باید حساس باشند و در برابر آن خطا احساس مسئولیت کند و واکنش مناسب را انجام دهند آنها ساکت نباشند با زبان منطق البته اگر کسی حرفی دارد جای خود است.

 

آیت الله محمدی عراقی با اشاره به فعالیت یک مرکز مهم شیعه شناسی در دانشگاه تلاویو تصریح کرد: صهیونیست ها در نتایج مطالعات شیعه شناسی خود به این نتیجه رسیدند که وحدت دیانت و ملیت و استحکام بنای اعتقادی در ایران مرهون خانواده است و لذا یکی از اهداف دشمن فروپاشی نهاد خانواده است.

شبکه اطلاع رسانی مرصاد/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد