مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد:

برداشت 200 هزار تن چغندرقند از مزارع شهرستان/ اسلام آباد غرب؛ قطب تولید چغندر استان کرمانشاه

کد خبر: 295951
|
13:26 - 1395/09/17
نسخه چاپی
 برداشت 200 هزار تن چغندرقند از مزارع شهرستان/ اسلام آباد غرب؛ قطب تولید چغندر استان کرمانشاه
اسلام آبادخبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب از برداشت 200 هزار تن چغندرقند از مزارع شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد.

اکبر میرزایی کلهر در گفتگو با  اسلام آباد خبر، گفت: اسلام آبادغرب قطب تولید چغندر قند در استان کرمانشاه است و بیشترین سطح زیرکشت چغندر قند و تولیدی استان در این شهرستان است .

 


وی سطح زیرکشت چغندر قند در شهرستان اسلام آبادغرب را 3هزار و 800 هکتار عنوان کرد و افزود: سال گذشته 4 هزار و 250 هکتار از زمین های این شهرستان زیرکشت چغندر قند رفته بود که در سال جاری به منظور مدیریت منابع آبی این میزان سطح زیرکشت کاهش یافته است .

 


 مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب اظهار کرد:  متوسط عملکرد چغندر قند در این شهرستان 52 تن در هکتار است و متوسط عیار چغندر قند تولیدی در این شهرستان را نیز 17.5 درصد عنوان کرد

 

وی افزود: شهرستان اسلام آبادغرب در زمینه عیار چغندرقند تولیدی در سطح کشور رتبه دار است .

 

مهندس میرزایی کلهر بیان داشت :عملیات برداشت چغندرقند از مزارع شهرستان اسلام آباد غرب از تاریخ 14شهریور آغاز شده و تاکنون  حدود    200   هزار تن برداشت شده است.

 

وی افزود: با توجه به این مقدار تولید در سال جاری، همچنان  شهرستان اسلام آبادغرب به عنوان قطب تولید برتر چغندرقند در استان کرمانشاه می باشد که بیش از 50 درصد تولید استان از مزارع این شهرستان تامین می شود و علاوه بر تامین خوراک کارخانه قند اسلام آباد غرب، مازاد تولید به کارخانه های قند خارج از شهرستان و استان (کارخانه های قند بیستون، نقش جهان اصفهان، بنیاد اصفهان، قزوین و همدان ) صادر و حمل می شود.

 

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها