مسئول فرهنگی اداره اوقاف اسلام آبادغرب مطرح کرد:

وقف یک نوع معامله ابدی با خداست/ رسانه ها وقف را معرفی نمایند

کد خبر: 295920
|
12:10 - 1395/09/07
نسخه چاپی
وقف یک نوع معامله ابدی با خداست/ رسانه ها وقف را معرفی نمایند
اسلام آبادخبر: مسئول فرهنگی اداره اوقاف اسلام آبادغرب گفت: هر کسی هر کاری از دستش بر می آید در راه رضای خداوند جهت اطلاع رسانی فرهنگ وقف به افرادی که توانایی مالی دارند انجام دهند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام علی محمودی مسئول فرهنگی اداره اوقاف اسلام آبادغرب در جمع خبرنگاران شهرستان، ضمن  تسلیت رحلت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) گفت: دهه وقف از 27 صفر به مدت 10 روز آغاز می شود و انتظار داریم اصحاب رسانه با معرفی وقف به آحاد جامعه گامی در راستای گسترش این فرهنگ اسلامی بردارند.

 

وی با بیان اینکه؛ هر انسانی با ایمانی از هر فرقه و مذهبی دوست دارد بعد از خودش اسمش با انجام اعمال نیک  به یادگار بماند، اظهار داشت: مصداق اعمال نیک زیاد است و نظیر آن؛ کمک به ایتام، فقرا و ... نام برد.

 

حجت الاسلام محمودی با اشاره به حدیثی از پیامبر در خصوص وقف، بیان داشت: محبوب ترین کارها در پیشگاه خدا کاری است که دوام آن بیشتر باشد هرچند که آن کار خیلی ناچیز و کوچک باشد.

 

وی تصریح کرد: وقف یک نوع معامله ابدی با خداست و بهترین کار و عملی که در جامعه دوام دارد " وقف" است و به همین خاطر می گویند وقف چشمه همیشه جاری است.

 

مسئول فرهنگی اداره اوقاف اسلام آبادغرب گفت: کسانی که در زمان حیات با دست خود وقف کار خیر انجام می دهند خیلی بهتر است تا بعد از مرگ وصیت کنند و وارثین به وصیت ایشان عمل نمایند.

وی افزود: کسانی هم که توان مالی زیادی ندارند که به تنهایی یک ملک را وقف نمایند، می توانند با راهکار های وقف مشارکتی به همراه چندین نفر هر کدام مبالغی را وقف نمایند و در راه خیر هزینه نمایند.

 

محمودی با اشاره به مشکلات نداشتن سرپناه برای جوانان بعنوان یکی از عوامل به تاخیر افتادن ازدواج جوانان و یا اجاره  نشین بودن مراکز بهداشتی هرسال در یک محله ، گفت: اگر خیرین در این زمینه یا موارد مشابه خانه یا زمینی را وقف نمایند یا هر کسی به نحوی قدمی در این راستا بردارد، هم مشکلات دنیوی جامعه ما حل می شود و هم سعادت ابدی نصیب ایشان می شود.

 

وی با اشاره به برنامه های دهه وقف؛  دیدار با امام جمعه، برپایی نمایشگاه دستاوردهای وقف در شهرستان، برگزار محفل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی، دیدار با خانواده واقفین و همایش یاوران وقف از مهمترین برنامه های دهه وقف عنوان کرد.

 

حجت الاسلام محمودی در پایان نیز از کلیه خبرنگاران خواست هر کسی هر کاری از دستش بر می آید در راه رضای خداوند جهت اطلاع رسانی فرهنگ وقف به افرادی که توانایی مالی دارند انجام دهند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد