یک بانوی کار آفرین بسیجی مطرح کرد:

استفاده از داشته های خود مردم یک نوع اقتصاد مقاومتی است/ اشتغالزایی فصلی 40 نفر

کد خبر: 295906
|
10:54 - 1395/09/04
نسخه چاپی
استفاده از داشته های خود مردم یک نوع اقتصاد مقاومتی است/ اشتغالزایی فصلی 40 نفر
اسلام آبادخبر: خانم مهندس لیدا رضایی لیسانس گیاه پزشکی اهل روستای چنگر (شمال اسلام آبادغرب) با راه اندازی کارگاه کوچک جمع آوری و بسته بندی زعفران توانسته است برای جمعی از بانوان روستای چنگر جلیلوند اشتغالزایی فصلی را ایجاد کند.

به گزارشاسلام آباد خبر، خانم مهندس لیدا رضایی لیسانس گیاه پزشکی اهل روستای چنگر از توابع حومه شمالی اسلام آبادغرب، از خانواده ای اصیل و سنتی پرورش یافته که پدر ایشان ایثارگر دفاع مقدس و مادرش جانباز شیمیایی می باشد و با بسیج مهندسین کشاورزی همکاری ویژه ای دارد.

 

 وی با ایده و نو آوری که داشته  توانسته است برای جمعی از بانوان روستای چنگر جلیلوند اشتغالزایی فصلی را ایجاد کند.

 

لیدا رضایی در گفتگو با اسلام آباد خبر، اظهار کرد: علاوه  بر اینکه خودش 2 هکتار زعفران را کشت می کند، کارگاه بسته بندی این محصول را در روستا راه اندازی نموده است و با خرید زعفران کشت شده کشاورزان منطقه و بسته بندی آن در کارگاه کوچک روستای چنگر برای جمعی از مردم روستا زمینه اشتغال را فراهم آورده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه؛ برخی از مسئولین هنوز نمی دانند اقتصاد مقاومتی چیست، گفت: این نوآوری که ما در این منطقه انجام داده ایم و با استفاده از داشته های خود مردم برای عده ای اشتغال فراهم کرده ایم، یک نوع کار اقتصاد مقاومتی است، از طرفی با گسترش خشکسالی و کاهش سطح آب های زیرزمینی ترویج و کاشت یک محصول با نیاز آبی کم و ارزش اقتصادی بالا، نوعی اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

 

وی افزود: علاوه بر کاشت و برداشت محصول خود با همکاری تعدادی دیگر از کشاورزان منطقه محصول زعفران را بعنوان یک محصول با نیاز آب کم ترویج نموده و با برداشت 4 کیلو در هکتار به رقم خوبی دست یافته و برای ارتقاء ان در تلاش هستند.

 

 

مهندس رضایی با بیان اینکه زعفران کشت شده سایر کشاورزان را نیز خریداری می کند، گفت: در فصل برداشت بالغ بر 40 نفر از خانم ها و آقایان روستا در کارگاه جمع آوری و بسته بندی زعفران مشغول به کار می شوند و ماهانه مبلغی حدود 600 هزار تومان از این کارگاه کوچک حقوق می برند.

 

وی با اشاره به اینکه در سال آینده قصد گسترش کارگاه را دارند و جهت تداوم اشتغال در طول سال صنایع تبدیلی و بسته بندی دیگری نظیر حبوبات و گیاهان دارویی را نیز راه اندازی نمایند و با اجرای این طرح علاوه بر کارگران فصلی  بطور مداوم اشتغالزایی 12 نفر را فراهم خواهند نمود.

 

لیدا رضایی با بیان اینکه تا این پایه از تسهیلات استفاده نکرده، گفت: برای توسعه کارگاه قطعا" به تسهیلات و حمایت مسئولین ذیربط نیاز دارد.

 

 

وی در توصیه به جوانان تحصیل کرده ای که به دنبال استخدام هستند، گفت: جوانان باید به دنبال استخدام نباشند بلکه  خودشان با علاقه و توانایی های خویش کار ایجاد کنند و باید از خود خلاقیت و نوآوری نشان بدهند .

 

گفتنی است؛ به مناسبت هفته بسیج توسط  فرماندار اسلام آبادغرب و جمعی از مسئولین شهرستان از این واحد کوچک جمع آوری و بسته بندی زعفران در روستای چنگر بازدید بعمل آمد و فرماندار شهرستان جهت حمایت از گسترش این طرح اقتصادی اشتغالزا قول مساعد داد.

 

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد