فلاحت پیشه :

بسیج همواره از رکن های اساسی نظام، انقلاب و جمهوری اسلامی ایران می باشد/فساد مسئولین ناشی از دور شدن از روحیه بسیجی است

کد خبر: 295904
|
12:45 - 1395/09/03
نسخه چاپی
بسیج همواره  از رکن های اساسی نظام، انقلاب و جمهوری اسلامی ایران می باشد/فساد مسئولین ناشی از دور شدن از روحیه بسیجی است
اسلام آبادخبر: نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بسیج همواره از رکن های اساسی نظام، انقلاب و جمهوری اسلامی ایران می باشد، چون تفکر بسیجی پیش از جنگ شکل گرفت و منجر به شکل گیری انقلاب مردمی در ایران شد.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو بااسلام آباد خبر، ضمن تبریک هفته بسیج، اظهارداشت: بسیج همواره  از رکن های اساسی نظام،  انقلاب و جمهوری اسلامی ایران می باشد، چون تفکر بسیجی پیش از جنگ شکل گرفت و منجر به شکل گیری انقلاب مردمی در ایران شد.

 

وی افزود:  بعد از جنگ هم دشمنان جمهوری اسلامی ایران روی همه محاسبات جنگ های کلاسیک حساب باز کرده بودند بجز بسیج مردمی و همین بسیج مردمی بود که توانست در قالب ارتش و سپاه شکل بگیرد و عملاً ما دیدیم بسیجیان جنگ جمهوری اسلامی ایران را شکل دادند و بعد از جنگ هم  در عرصه و راهبرد پیشرفت سازندگی،  بسیج سازندگی شکل گرفت.

 

دکتر فلاحت پیشه گفت: اکنون هم بسیج در حوزه های علمی ، کارمندی ، دانشگاهی و حتی اداری شکل گرفته به عبارتی در طول ایام راهبرد ها ، سیاست ها ، تحولات و حتی دشمنی ها متفاوت شده و تنها چیزی که باقی مانده همین اصالت بسیج هست.

 

وی تصریح کرد: بسیج جزو ستون های اصلی کشور است و شجره طیبه ی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و این واقعیت بسیج در جمهوری اسلامی ایران است جا دارد که در هفته بسیج چندکار را انجام دهیم ؛ اول شناسایی موقعیت های تازه نظام جمهوری اسلامی ایران ؛ و دوم شناسایی الگوهای تازه دشمنی با ایران یا جنگ نرم می باشد  و سوم شکل گیری یک رویکرد و وحدت کشور با توجه به شرایط موجود و دنیاست .

 

فلاحت پیشه با اشاره به اینکه؛ تفکر و راهبرد بسیجی از مرزهای ایران فراتر رفته ، گفت: جنگ هایی که در قالب جنگ های نا متقارن بسیجی مردمی در اقصی نقاط جهان در کشورهای مانند عراق ، یمن و بحرین و به ویژه لبنان و سوریه و فلسطین شکل می گیرد، جنگ هایی که با استفاده راهبردهای  بسیج محور در حال شکل گیری است.


وی در پاسخ به این سوال؛ در خصوص بحث حفظ فرهنگ بسیجی توأم با اینکه در دهه چهارم انقلاب یک سری فسادها در مسئولین رده بالای نظام مشاهده می شود، اظهار داشت: خیلی از فساد ها که شکل می گیرد ناشی از دور شدن از روحیه بسیجی است . بسیج و بسیجی کسی است که از خود و منافع خود فارغ شده و در راستای منافع کشور اولویت های امنیتی و فرا امنیتی کشور جانفشانی می کند.

 

وی افزود: متاسفانه چیزی که در دهه چهارم انقلاب شاهد آن هستیم این است که این جانفشانی ها جای خود را به خودبینی ها داده و در جایی که بسیجی ها خودشان را ندیدند و تنها آرمان های کشور را دیدند این افراد(فاسد) خودشان را می بینند . همین فسادها و رشوه خواری ها و مشکلاتی که بعضاً در حوزه های مدیریتی ، اداری و حوزه خیانت در امانت مردم شکل می گیرد در این قالب می باشد.

 

دکترفلاحت پیشه با اشاره به آمار دور شدن از شاخص های اقتصاد مقاومتی گفت: براساس شاخص های آماری مستند حدود 8 % نقص هایی که در حوزه دور شدن از شاخص های اقتصاد مقاومتی به وجود آمده ناشی از ضعف مدیریت است ، بیش از 7 % ناشی از فساد در مدیریت، 6 % ناشی از تحریم و مسائل مربوط به آن،  یعنی بیش از 8 % ناشی از ضعف های مدیریتی می باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان کرمانشاه هم ضعف مدیریتی در استان کرمانشاه مشهود می باشد و بنده معتقدم که بین مدیران استانی و مدیران کشوری فاصله زیاد و مدیران استانی در پیگری مصوبات کشوری با نوعی ترس موضوع را دنبال می کنند در صورتی که گذشته مدیران استان خود را کمتر از وزیر ندیدند و برای مصوبات استان جنگیدند و تلاش کردند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای در پاسخ به سوال پیگیریحقوق بسیجیان معسر در مجلس گفت: کمک معیشت بسیجیان در قالب 171 امضاء در زمان مجلس هفتم انجام شد ؛ ما و برخی از نمایندگان مانند نماینده سابق قصرشیرین نامه را جمع کردیم که منجر به مصوبه تحت عنوان کمک معیشت شد و اکنون نیزدر شرف تصویب در مجلس می باشد و انشاءالله  توسط شورای محترم نگهبان هم مورد تایید قرار خواهند داد .

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد