مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلام آبادغرب مطرح کرد:

انتقال بیماری به کشور توسط زوار اربعین صحت ندارد/ تزریق واکسن آنفلوآنزا برای عموم مردم ضرورتی ندارد

کد خبر: 295898
|
10:05 - 1395/09/06
نسخه چاپی
 انتقال بیماری به کشور توسط زوار اربعین صحت ندارد/ تزریق واکسن آنفلوآنزا برای عموم مردم ضرورتی ندارد
اسلام آبادخبر: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آبادغرب در خصوص شایعات انتقال بیماری به کشور توسط زوار اربعین گفت: چنین چیزی صحت ندارد، و اکثر مردم بیشتر بخاطر اختلاف دمای پیش آمده بین کشور عراق و ایران دچار سرماخوردگی می شوند.

دکتر محمدرضا نادری در گفتگو با اسلام آباد خبر، با اشاره به خدمات ارائه شده در ایام اربعین اظهار داشت: بغیر از پذیرش های تصادفی و اورژانسی در بیمارستان امام(ه)، از 22 آبان ماه تیم های امدادی در شهر حمیل و به فاصله هر 15 کیلومتر آمبولانس های فوریت های پزشکی در طول مسیر تردد زوار اربعین در شهرستان مستقر شده اند.

 

وی افزود: بسیج جامعه پزشکان نیز با مشارکت سپاه و دانشگاه علوم پزشکی با برپایی 4 چادر خدماتی درمانی به زوار اربعین خدمات رسانی نموده که علاوه بر ویزیت رایگان داروی مجانی در اختیار مراجعین قرار گرفته است.

 

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آبادغرب با بیان اینکه  همه موارد اورژانسی و مراجعین بصورت کامل خدمات ارائه شده گفت: فقط  در شهر حمیل به بیش از 1000 نفر از زوار اربعین خدمات رایگان داده شده است که این امار با احتساب خدمات بیمارستان و فوریت های پزشکی شهرستان بیشتر خواهد شد.

 

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اسلام آبادخبر، در خصوص شایعات انتقال بیماری به کشور توسط زوار اربعین گفت: چنین چیزی صحت ندارد، و اکثر مردم بیشتر بخاطر اختلاف دمای پیش آمده بین کشور عراق و ایران دچار سرماخوردگی می شوند.

 

دکتر نادری با اشاره به علائم آنفلوآنزا، تب و لرز، سردرد شدید، درد عضلات بدن و بروز ناگهانی را از علائم خاص این بیماری برشمرد و گفت: این بیماری نیز درمان دارد  که مبتلایان  و بخصوص افراد مسن یا کم سن و سال و افراد دارای بیماری های خاص باید به پزشک معالج مراجعه نمایند.

 

وی با تأکید بر عایت توصیه های بهداشتی، بیان کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله 2متری با سایر افراد، شستشوی مرتب دست ها و استفاده از غذای گرم و سوپ بهترین توصیه برای مبتلایان به آنفلوآنزا است و در کنار آن اگر عفونت و باکتری با این بیماری توأم شد به تشخیص پزشک درمان آنتی بیوتیکی را شروع کنند.

 

 مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلام آبادغرب با بیان اینکه؛ چند هفته طول خواهد کشید که واکسن آنفلو آنزا دربدن انسان جواب بدهد، گفت: کسانی که به این بیماری مبتلا شده اند تزریق این واکسن برای ایشان ارزشی ندارد و افراد می بایست حداقل قبل از 15 مهر این واکسن را تزریق می کردند که اکنون برای انها از ابتلا به بیماری پیشگیری کند.

 

وی افزود: پزشکان ما خیلی توصیه به واکسن انفلوآنزا نمی کنند و واکسن طبق دستور العمل  برای افراد در معرض خطر و بیماری های صعب العلاج تزویج می کنند و این باید به مردم اطلاع رسانی شود که تزریق این واکسن برای عموم مردم ضرورتی ندارد.

 

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد