قدرت احمدی؛ عکاس و هنر مند بسیجی:

پیاده روی اربعین واکسیناسیون مسلمانان و شیعیان در مقابل هجمه دشمنان است

کد خبر: 295863
|
12:58 - 1395/08/23
نسخه چاپی
پیاده روی اربعین واکسیناسیون مسلمانان و شیعیان در مقابل هجمه دشمنان است
اسلام آبادخبر: قدرت احمدی، عکاس هنرمند بسیجی که عکس های ارزشی ایشان در پیاده روی اربعین سالیان گذشته برای عاشقان اهل بیت(ع) ناشناخته نیست، امسال نیز برای پنجمین بار بعنوان عکاس آزاد راهی این سفر معنوی می شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، قدرت احمدی، عکاس هنرمند بسیجی که عکس های ارزشی ایشان در پیاده روی اربعین سالیان گذشته برای عاشقان اهل بیت(ع) ناشناخته نیست، امسال نیز برای پنجمین بار بعنوان عکاس آزاد راهی این سفر معنوی می شود.

 

وی از سال 70 بیش از 20 نمایشگاه عکس در سطح استان کرمانشاه داشته و از عکس هایی که در سفرهای اربعین داشته چندین نمایشگاه جذاب در سطح استان برگزار نموده است.

 

در هر زمان و مناسبت خاصی که خبرنگاران استان کرمانشاه، عکسی از تاریخچه گذشته نمی یابند، به آرشیو عکس های این عکاس و هنرمند ارزشی و ولایی مراجعه می کنند و ایشان بدون هیچ چشم داشت مادی عکس های موجود را در اختیار دوستان قرار می دهد.

 

به پاس زحمات این هنرمند بسیجی ولایتمدار در آستانه پنجمین سفر ایشان در پیاده روی اربعین  پای صحبت و درد دل های ایشان نشستیم.

 

قدرت احمدی در گفتگو با اسلام آباد خبر، با بیان اینکه فقط بخاطر جاذبه و عشق اباعبدالله الحسین راهی این سفر می شود، گفت: بخاطر کراماتی که خود و خانواده اش از اهل بیت(ع) دیده اند کار هنری مذهبی می کند.

 

وی یکی دیگر از دلایل خود را از این سفر معنوی اینچنین بیان می کند: سفر سال های گذشته تمام شده و تنها چیزی که از آن عظمت اربعین باقیمانده نهایتا" فیلم و عکس هایی است که گرفته شده است.

 

احمدی با اشاره به خطرات عکاسی در یک کشور بیگانه و با انتقاد  از عدم حمایت برخی مسئولین و ارگان ها می گوید: یک عکاس می تواند با تصاویری که ضبط می کند، عظمت واقعه اربعین را ثبت کند و اگر از سوی یک ارگان خاصی با پشتیبانی و بصورت گروهی اعزام شوند دایره  فعالیت آنها بیشتر خواهد شد.

 

 

وی تصریح کرد: عکاسی دیگر شاخه ای از هنر نیست بلکه وزنه ای تاثیر گذار در سرشت و سرنوشت جامعه جهانی ماست که روز به روز هم قدرتمندتر می شود.

 

این عکاس بسیجی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه؛ بیشترین لایک عکس های مذهبی  در صفحه اینستاگرامش از جانب خارجی هاست، می گوید: خوشحالم که با ایجاد یک پایگاه فرهنگی در دل غربی ها فرهنگ عشق به اهل بیت را ترویج و تبلیغ کنم.

 

وی افزود:  با مشاهده لایک  اندک عکس های ارزشی در اینستا گرام خیلی افسوس می خورم ولی برخی عکس های بی ارزش و بی حجاب از یک زن با تعداد بالایی لایک و کامنت گذاشته شده است.

 

احمدی با انتقاد از عدم حمایت برخی مسئولین، گفت: هالیوود مستند اربعین را با هزینه ای بالغ بر 200 میلیون دلار می سازد و یک کارگردان آمریکایی برنده اسکار به عراق می آید تا برای تهیه این مستند شاهد کنگره بزرگ اربعین باشد.

 

قدرت احمدی تصریح کرد:  مردم باید در پیاده روی اربعین با شور و شعور بیایند، چون اربعین فقط بحث پیاده روی نیست، بلکه این  در این پیاده روی انسان به این  معنویت پی می برد و برای انسان درس های زیادی نظیر؛ ایثار، مقاومت، صبر، انسانیت، انفاق و... در بر دارد.

 

وی با بیان اینکه؛ پیاده روی اربعین واکسیناسیون مسلمانان و شیعیان در مقابل هجمه دشمنان است، خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین یک حرکت اقتدار مسلمانان است و پیاده روی میلیونی مسلمانان شیعه، سنی و سایر ادیان در اربعین حسینی باعث می شود چشم طمع دشمنان به سرزمین مسلمانان کور شود.

 

این هنرمند عکاس با بیان اینکه؛ چه بسا افرادی هستند که عاشق زیارت امام حسین(ع) هستند ولی حتی  هزینه اخذ گذرنامه و کرایه رفتن تا مرز مهران را هم ندارند، گفت: برخی افراد که توان مالی دارند و سفر های خارج کشور را برای خانواده تدارک می بینند که ممکن است موجبات انحراف خانواده اش شود، بهتر است که چنین سفرهایی را برای  تربیت خانواده خود قرار بدهند و اگر هم شرایط آن را ندارند بهتر است که از افرادی که عاشق  سفر کربلا هستند حمایت کنند تا مورد توجه اهل بیت قرار گیرند.

 

 

کربلایی قدرت احمدی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص ترس از داعش می گوید: اگر هزاران خطر در این مسیر سد راهم قرار بگیرد نه تنها پشیمان نمی شوم بلکه همه خطرات را به جان می خرم و در هر سفری به کشور عراق داشته ام از تمام خطرات آگاهی داشته و  وصیت خودم  را به خانواده ام کرده ام.

 

وی گفت: سال اولی که بعد از سرنگونی صدام کربلا آزاد شد، کشتار زیادی در درگیری  و انفجار های بین الحرمین و کاظمین انجام شد و در آن سال با فاصله کمی از انفجار کاظمین شهادت قسمت ما نشد .

 

احمدی در خصوص مهمان نوازی مردم عراق از زوار اربعین، اظهار کرد: چیزی که من با چشم خودم دیده ام وصف ناشدنی است و مردم عراق خاصانه به زوار اباعبدالله الحسین خدمت می نمایند و از صمیم قلب اعتقاد دارند که امام حسین(ع) به ایشان کمک می کند.

 

وی با ذکر خاطره ای از یکی از زوار اربعین در خصوص احترام مردم عراق به به زوار اهل بیت(ع) و ارادت به ایشان، این چنین می گوید؛ یک خانواده عراقی با استقبال گرم  ما را به منزل بردند و پس از استحمام و پذیرایی گرم، لباس های ما را شستند و مشاهده کردیم که آب چرک رخت ها دور نریختند و در بشکه ای انبار کردند ، از انها سوال کردم که شما که مشکل آب ندارید چرا این آب رخت چرک ها دور نمی ریزید، که مرد عرب جواب می دهد که این را بعنوان خیر برکت خانه ام تا اربعین سال آینده در اطراف خانه ام آبپاشی می کنم.

 

وی با اشاره به اینکه برخی چیزها را نمی شود به زبان آورد، چون ممکن است برخی بعنوان اشاعه خرافات برداشت غلطی از آن بکنند، افزود: در مورد دیگری از دوستان شنیدم که در مواردی مشاهده شده که آب تاول پای زوار اربعین را با سرنگ می کشند و برای بیماری های لا علاج استفاده می کنند.

 

احمدی گفت: مردم عراق به درجه ای از یقین و باور رسیده اند که هرچه دارند را از لطف اهل بیت(ع) می دانند و ما باید تمرین کنیم که به این درجه از یقین برسیم.

 

وی گفت: راه اندازی موکب های مردمی در استان کرمانشاه و ایلام به تأسی از مردم ولایتی عراق را باید به فال نیک گرفت، اما مردم نیاز به هدایت وفرهنگ سازی دارند تا همانند مرم عراق نسبت به زواری که از شهرهای دیگر وارد استان می شوند خدمت کنند.

 

قدرت احمدی گفت: هرچند مردم استان ما اکثرا" فقیر و مستضعف هستند اما با توجه به عشق ایشان به اهل بیت با مدیریت  و جمع آوری نذورات خود در طول سال می توانند به نحو احسن در ایام اربعین حسینی به زوار ابا عبدالله(ع) خدمت نمایند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد