مدیر مرکز رشد واحد های فناوری اسلام آباد غرب خبر داد:

راهیابی طرح ساخت جدول های پلیمری به مرحله نهایی جشنواره بین المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران

کد خبر: 295766
|
11:57 - 1395/08/09
نسخه چاپی
راهیابی طرح ساخت جدول های پلیمری به مرحله نهایی جشنواره بین المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران
اسلام آبادخبر: مدیر مرکز رشد واحد های فناوری اسلام آباد غرب از راهیابی طرح یکی از واحد های فناور مرکز رشد اسلام آباد غرب به مرحله نهایی جشنواره بین المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، عبدالمجید رحیمی  مدیر مرکز رشد واحد های فناوری اسلام آباد غرب در گفتگویی اظهار کرد: در جشنواره بین المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران شرکت ساروج پلیمر ایرانیان یکی از واحدهای فناور مرکز رشد اسلام آباد غرب حضور و به مرحله پایانی داوری در بخش عمران راه یافت.
 

وی افزود: دراین جشنواره که بزرگترین رویداد علمی فناوری آسیا بوده تعداد 389  نفر به مرحله نهایی راه یافتند که نام شرکت ساروج پلیمر ایرانیان به مدیریت آقای سهراب یوسف شاهی از واحد های فناور مرکز رشد اسلام آباد غرب جزء راه یافتگان به مرحله نهائی می باشد.

 

رحیمی گفت:  در این جشنواره شرکت ساروج پلیمر ایرانیان با مدیریت آقای سهراب یوسف شاهی  یکی از واحد های فناور مرکز رشد اسلام آباد غرب با طرح ساخت جدول های پلیمری(جایگزین جدولهای سیمانی فرسوده)در بخش عمران حضور داشته که پس از 2 مرحله داوری اولیه وارد مرحله نهائی شده و یکی از 12 طرح معرفی شده به مرحله پایانی بود.

 


وی افزود: هیئت داوری این محصول در بخش عمران از دانشگاههای معتبر بین المللی از جمله کشور انگلستان بوده که پس از ارائه گزارش و توضیحات فنی توسط مخترع(سهراب یوسف شاهی) مورد استقبال هیئت داوران قرار گرفت و نمونه ای ازمحصول(پدول) به کشور انگلستان ارسال شد .

 

 

 

گفتنی است؛ جشنواره  یا فستیوال بین المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران با همکاری وزرات صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، وزارت بهداشت و با حمایت بیش از 30 دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور و حضور بیش از 15 دانشگاه سطح اول خارجی در راستای تجاری سازی و تولید دانش و ارزش گذاری به تحقیق و توسعه  یک اقدام به شروع تحقیقاتی جهت ایجاد یک شیوه جدید  راهبردی جهت تجاری سازی و فروش اختراعات می باشد.

این فستیوال بین المللی با حضور بیش از 2000 مخترع ، متخصص و سرمایه گذار و با حمایت سازمان ها و ارگان های علمی و فناوری کشور پایه گذاری شده است .

جایزه بزرگ اختراعات ایران نه تنها با هدف ایجاد انگیزه و ارج نهادن به فعالیت های علمی دانشمندان داخلی را در دستورکار دارد به علاوه یک برنامه و روند سریع جهت تجاری سازی فناوری ها در کشور با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی پیگیری میکند.

درحال حاضر جایزه بزرگ اختراعات ایران ازچند جهت شامل: تعداد شرکت کنندگان ، ارتباط بین المللی و تعداد داوران و سازمان ها و هئیت اجرای بزگترین فستیوال اختراعات آسیا است که توانسته شرکت کنندگانی از کشورهای سوئد ، کانادا ، آلمان ، ایتالیا ، کشورهای حاشیه خلیج فارس ، سنگاپور ،چین و مالزی داشته باشد .

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد