نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران:

تنها مهندسین ایرانی در حادثه کرکوک به شهادت نرسیدند/ مناطق تصرف شده پس گرفته شد

کد خبر: 295736
|
19:06 - 1395/08/02
نسخه چاپی
تنها مهندسین ایرانی در حادثه کرکوک به شهادت نرسیدند/ مناطق تصرف شده پس گرفته شد
نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران شهادت افرادی از جمله کارگران و مهندسین ایران پس از حمله تروریستی به کرکوک را تسلیت گفت.

به گزارشاسلام آباد خبر  به نقل ازمرصاد، حمله اخیر تروریست های داعش به کرکوک کردستان عراق در روزهای گذشته منجر به شهادت و زخمی شدن افرادی از جمله تعدادی مهندس ایرانی شده بود.

 

ناظم دباغ در گفتگو با مرصاد،با اشاره به اینکه تنها کارگران و مهندسین ایرانی در این حادثه به شهادت نرسیده اند آن ها نیز جزو دیگر کسانی هستند که در کردستان عراق شهید شده اند، اظهار داشت: به عنوان حکومت اقلیم کردستان تسلیت می گوییم و نگران این اتفاقات نیز هستیم.

 

وی افزود: حمله تروریست ها باعث شد که از پیشمرگان و مردم هم شهید و زخمی بشوند ولی خوشبختانه توانستند کاملا کنترل کرکوک را به دست بگیرند و آن جا که داعش تصرف کرده بود را از دست داعش بگیرند.

 

 

نماینده اقلیم کردستان عراق گفت: حکومت اقلیم کردستان واقعا برای این واقعه شهادت مهندسین و کارگران ایران نگران است زیرا آن ها جزء کسانی هستند که بازسازی عمرانی منطقه کردستان و کرکوک شرکت کردند.

 

دباغ در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تکرار این حوادث تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه اینگونه است که پیشمرگان بایستی به دنبال برنامه جدید برای امنیت منطقه باشند.

 

وی افزود: اینگونه نیست که هدف تعدادی مهندسین ایران بوده اند که آن ها را شهید کرده اند بلکه مسئله حمله به منطقه دوبز و کرکوک و این مناطق بوده است. اما مهندسین و کارگرانی که آن جا بودند گفتند که تنها آنها نبوده اندکه شهید و زخمی شده اند بلکه نزدیک به 12 نفر شهید و بیش از 15 زخمی داشتیم و در کل نزدیک به 30 نفر تلفات داشتیم که تعدادی از آن ها ایرانی نیستند.

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد