نوبخت در نشست خبری:

روزهای آینده موضوع استعفای وزیر ارشاد مشخص می‌شود/ تحریم‌های لغو شده نمی‌تواند به بهانه‌های دیگر احیا شود

کد خبر: 295701
|
16:28 - 1395/07/27
نسخه چاپی
روزهای آینده موضوع استعفای وزیر ارشاد مشخص می‌شود/ تحریم‌های لغو شده نمی‌تواند به بهانه‌های دیگر احیا شود
سخنگوی دولت گفت: سازمان برنامه و بودجه تا اواسط آبان ماه پیش نویس لایحه بودجه ٩٦ را تقدیم دولت می‌کند.

به گزارشاسلام آباد خبر؛ محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز (سه‌شنبه 27 مهرماه) با حضور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: درخصوص ارائه تسهیلات به واحد‌های تولیدی، این کار در ماه‌های نخست خیلی با کندی پیش رفت. علت آن نیز این بود که تا بانک‌ها توجیه شوند و تا ستاد مربوطه به قواعد یکسان برسد، ما در ماه‌های اول با تأخیر توانستیم شاهد این باشیم که واحدهای تولیدی تسهیلات دریافت کنند.

وی پیرامون اقدامات دولت برای جلوگیری از آلودگی هوا نیز گفت: الآن هنوز آلودگی هوا سوژه قرار نگرفته و امیدواریم هیچ وقت قرار نگیرد ولی ما در سال گذشته بحثی مطرح شد که بخشی از مسئولیت افزایش آلودگی هوا و افزایش آلاینده‌ها برای خودروها بویژه تاکسی‌های فرسوده است

نوبخت در همین خصوص گفت: ما از اوایل دی ماه سال گذشته هدف‌گیری کردیم که خودروی های نو را جایگزین 90 هزار خودروی فرسوده در ناوگان شهری کنیم.

سخنگوی دولت در ادامه سخنان خود گفت: در اجرای طرح فعال سازی ٧٥٠٠ واحد تولیدی نیمه فعال و راکد طبق آخرین گزارش های رسمی که تا ٢٥ مهرماه ارائه شده، ١٢ هزار و ٢٢ واحد تولیدی توانسته اند ٨ هزار و ٩٧٧ میلیارد تومان تسهیلات دویافت کنند. از این تعداد ٥ هزار و ٨٧٢ واحد از طریق ستاد تسهیل استان ها تسهیلات دریافت کردند و ٦ هزار و ١٥٠ واحد هم به طور مستقیم از بانکها تسهیلات دریافت کردند.

وی تصریح کرد: در ٣ ماه امسال رشد اقتصادی ٤.٤ افزایش یافت که آثارش در بخش اشتغال قابل ملاحظه بوده به طوری که نسبت اشتغال در بهار امسال به ٣٤.٧ افزایش یافت درحالی که این نسبت در بهار سال گذشته ٣٣.٩ بود. در ٣ ماه بهار امسال ١ میلیون و ٢٠٠ هزار نفر وارد بازار کار شدند که جمعیت فعال هستند که از این تعداد ٧٥٠ هزار نفر توانستند شغل پیدا کنند و به جمعیت شاغلین افزوده شد و مابقی هم به هر دلیلی نتوانستند شغل پیدا کنند و به جعیت بیکار اضافه شدند، در همین زمینه نسبت اشتغال به جمعیت در سن کار از ٣٣.٩ به ٣٤.٧ افزایش یافت.

نوبخت در ادامه پیرامون بودجه 96 گفت:سازمان برنامه و بودجه تا اواسط آبان ماه پیش نویس لایحه بودجه ٩٦ را تقدیم دولت می‌کند.

سخنگوی دولت همچنین درباره استعفای وزیر ارشاد نیز گفت: همانطور که خود وزیر گفتند چند روزی صبر کنید تا این مسئله مشخص شود.

نوبخت در واکنش به اظهارات اخیر جان کری گفت: در برجام، طرفین تعهداتی دارند که باید انجام دهند. درباره تحریم‌ها تصریح شده تحریم‌هایی که لغو می‌شود به بهانه دیگری نمی توانند احیا شوند و نمی‌توانند به بهانه مسائل منطقه ای و .. از انجام تعهداتشان سرباز زنند.

وی درباره پیگیری دولت نسبت به رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی و اینکه ظاهرا آقای روحانی وعده های خود نسبت به این موضوعات را فراموش کرده، گفت: راجع به یک موضوع، رسانه‌ای کردن لزوما دلیل بر اقدام موثر انجام دادن نیست و رسانه‌ای ای کردن دلیل بر فراموشی یک مطالبه و خواست اجتماعی به طور عام نیست.

سخنگوی دولت افزود: بنابراین از اینکه دولت در مسائلی که می‌تواند اقدامی انجام دهد و در حال انجام است بیاید آن را رسانه ای کند در پاره‌ای از موارد مفید نیست و موضوع را حل نمی‌کند، دولت به همه ماموریت هایی که قانونا دارد و بخصوص آقای روحانی به تمام وعده هایی که دادند پایبند هستند و برای اجرایی شدن آنها در حال تلاش هستند و بعضی از این ها زودتر نتیجه می‌دهد و برخی ها شاید به خاطر شرایطی که وجود دارد و شما هم مطلع هستید دشوارتر باشد لذا دولت بر تمام وعده های خود پایبند است.

منبع:فارس

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد