آیا حمایت از قاچاقچیان شکستن کمر اقتصاد مقاومتی نیست؟

آب سردی که یک نماینده بر پیکر تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی ریخت

کد خبر: 295700
|
14:25 - 1395/07/27
نسخه چاپی
آب سردی که یک نماینده بر پیکر تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی ریخت
بهتر نیست جناب نماینده به جای این همه تخریب نیروی انتظامی و حمایت های بی هدف به فکر مساله کار و معیشت جوانان این استان باشد تا خود به خود تمایلی برای انجام این منکر نباشد؟

به گزارشاسلام آباد خبر؛ به نقل از"سپاس"،«منظور از مبارزه با قاچاق کالا، مقابله با کوله‌برهای ضعیفِ بلوچستانى نیست که می‌رود آن ‌طرف یک چیزى را بر می دارد روى کول خودش مى‌آورد این‌طرف؛ این‌ها که چیزى نیست، این‌ها اهمّیّتى ندارد؛ با آن‌ها مبارزه هم نشود اشکالى ندارد، من قاچاق هاى سازمان‌یافته‌ى بزرگ را می‌گویم که با ده‌ها و صد‌ها کانتینر، اجناس قاچاق، وارد کشور می‌کنند.»؛ این‌ها جملاتی است که رهبر انقلاب برای مبارزه با قاچاق کالا چندی پیش خطاب به مسئولان بیان فرمودند: مبارزه با قاچاق کالای سازمان یافته بزرگ، به جای مبارزه با کوله برهایی که برای قوت زندگی شان با وسیله شخصی یا با حمل بار بر دوششان، کالایی را خارج از مرزهای قانونی، وارد کشور می‌کنند.

قاچاق کالا یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های مبادله غیر قانونی است و مهم هم نیست چه کالایی ممنوع است، کافی است که کالا از مبادی غیررسمی وارد شود تا به عنوان کالای قاچاق شناخته شود.

در کشور ما رقم قاچاق به ‌نسبت کشورهای همسایه بسیار بیشتر و حائز اهمیت است، به گونه ای که طبق آمار تقریبا یک‌سوم مبادلات تجاری خارجی را به ‌خود اختصاص داده است و این رقم مربوط به استان به خصوصی هم نمی باشد و تقریبا در همه مرزهای کشور مواردی یافت می شود.

در جنوب کشور و به ‌خصوص استان بوشهر هم مسأله کالای قاچاق مساله تازه ای نیست و قدمتی دیرینه دارد. با نگاهی به سایت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز متاسفانه شاهدیم که از هر چند مورد کشف شده، نام یکی از بندرهای استان بوشهر آورده شده است و این موضوع اهمیت مبارزه با قاچاق در این استان را بیش از پیش مهم جلوه می دهد.

در حالی که انتظار می‌رود در استانی مانند بوشهر که 937 کیلومتر ساحل و صنایع بزرگ نفت و گاز و همچنین یکی از بزرگ‌ترین نخلستان‌های کشور را دارد، به دلیل وجود شغل مناسب، روند قاچاق‌ کند شده باشد‌ و علی رغم تمام تلاش های نیروهای خدوم انتظامی استان به دلایل مختلف این اتفاق نیفتاده و مسیر قاچاق همچنان باز است. طبق آمار، در سه سال گذشته، بوشهری‌ها بیکار‌تر شده‌اند و این بیکاری باعث شده تا برخی از جوانان به جای بهره بردن از نعمت های الهی در خشکی و دریا همچنان نگاهشان به آن طرف دریا باشد.

بدون شک اشاره به استفاده از قوی‌ترین اشخاص برای خشکاندن ریشه قاچاق کالا در کلام مقام معظم رهبری به تمام ارگان‌ها و نهادهای متولی، مرتبط است اما ترازوی وظایف برخی از آنها سنگین‌تر از دیگری است. به گونه‌ای که رهبری هم دولت را مستقیما خطاب قرار داده و خواستار برخورد با قاچاق سازمان یافته شده‌ است اما دستگاه‌ها و قوای دیگر به ویژه قوه مقننه و نمایندگان مجلس می‌توانند به صورت ویژه بر کاهش یا افزایش آمار قاچاق کالا تاثیر بگذارند.

دلیل سنگ اندازی نماینده بوشهر برای مبارزه با قاچاق کالا چیست

عروسک های خیمه شب بازی دشمن که به دنبال ایجاد فساد اقتصادی و ضربه زدن تولید داخلی کشور هستند مدتی است که با استحکام بیش از پیش قدم های نیروی انتظامی استان بوشهر در مبارزه با مروجان مفاسد اقتصادی و قاچاقپیان کالا و ارز خواب یه چشمانشان حرام شده است. اما در این راه شاهد بی مهری برخی ها هستیم و متاسفانه موضع گیری بعضی مسئولین خواسته یا ناخواسته تلاش های بی وقفه نیروهای انتظامی را زیر سوال برده و به گونه ای حمایت از قاچاقچیان برداشت می شود.

چندی پیش حجت الاسلام خدری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی طی نطقی در صحن علنی مجلس، نیروی انتظامی استان که مقام اول مبارزه با قاچاق کالا را در پرونده خود دارد به صورت بی رحمانه ای زیر سوال برد و موجی از اعتراضات را در استان و به ویژه در بین نیروهای جان بر کفی که روزها و هفته ها را در راه مبارزه با قاچاق به دور از خانه و خانواده سپری می کنند به وجود آورد.

البته قبل از آن نیز شاهد بودیم که خدری در سفر وزیر اطلاعات به استان بوشهر نیز با انتقاد غیرمنصفانه از نیروی انتظامی استان بیان داشته بود: "نیروی انتظامی فراتر از قانون با امرار معاش مردم مبارزه می کند." این در حالی است که پلیس و نیروی انتظامی مجری همان قانونی است که همکاران آقای نماینده در مجلس مصوب کرده اند. حال جای سوال است که دلیل این همه اسرار نماینده بوشهر روی این موضوع و فشار آوردن روی نیروی انتظامی برای عدم انجام وظیفه قانونی خود چیست؟ این ادبیات حماسی که مشابه آن را بیشتر در ایام انتخابات می بینیم قصد دارد کدام اهداف انتخاباتی خدری را پیاده سازی کند و قطعا نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم باید پاسخگوی شائبه های انتخاباتی بودن این اظهارات بدون سند خود باشد.

جناب نماینده شما به فکر کار جوانان باشید/حمایت از قاچاقچیان چه سنخیتی با اقتصاد مقاومتی دارد؟

بهتر نیست آقای نماینده به جای این همه تخریب نیروی انتظامی و حمایت های بی هدف به فکر مساله کار و معیشت جوانان این استان باشد تا خود به خود مساله قاچاق به حاشیه برود و تمایلی برای انجام این منکر بین مردم این استان نباشد؟ چرا باید مردم بوشهر با آن هم منابع، هر روز بیکار‌تر از گذشته شوند؟ منابع مالی این شهر را چه کسانی مدیریت می‌کنند؟ پروژه‌های پولساز این استان در دست کدام آقازاده است که مردم این شهر از آن بی‌بهره‌اند؟ بوشهر با آن همه منابع باید قاچاق کوله بری داشته باشد؟ بهتر نیست نماینده مردم به دنبال پاسخ برای این سوال ها باشد و برای رفع آلام عدیده مردم راهکارها و طرح های کلان ملی ارائه دهد تا اینکه هر چند وقت یک بار با ادبیات تند و غوغاسالاری، نیروهای انتظامی که شرجی دیدگان همین آب و خاک پاک هستند را محکوم نمایند.

جناب نماینده! تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی با مقابله با قاچاق کالا و ارز میسر می شود، پیامدهای منفی قاچاق و ضربه ای که بر بدنه اقتصاد وارد می کند، بر کسی پوشیده نیست و عزم پلیس در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، مزین شده، تشدید مقابله با قاچاق کالا است، پس شما اگر اعتراضی به عملکرد به جای نیروی انتظامی دارید بهتر نیست به قانون رجوع کنید و اگر اصلاحی نیاز دارد آن را به صورت طرح به مجلس ارائه دهید و از آن دفاع کنید.

شهادت 4000 نفر و جراحت 12000 نفر از پرسنل انتظامی ایران تنها بخشی از هزینه‌هایی بوده که ایران در خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر متحمل شده است، انتظار مردم از نماینده خود پاسداری از خون همین شهداست که در راه امنیت اقتصادی جامعه جان خود را فدا کرده اند. آیا می دانید بعد از موضع گیری های نابه جای شما بسیاری از فرزندان نیروهای انتظامی مورد شماتت قرار می گیرند و با انگشت اشاره فرزندان امثال شما روبه رو شده اند؟ برای این فرزندان چه پاسخی دارید؟

بی شک باید با اتخاذ قوانین بازدارنده از ورود کالای خارجی به کشور جلوگیری شود و از تولید کنندگان داخلی حمایت های ویژه به عمل آید و ناگفته مشخص است که برخورد قاطع با قاچاقچیان و وضع قوانین سخت در برخورد با کسانی که اقدام به قاچاق می کنند، بهترین راه مبارزه با این معضل است.

نیما دشتی

انتهای پیام/

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد