فلاحت پیشه:

آمریکایی‌ها راهبرد جدیدی برای غارت اموال ایران در محاکم حقوقی شکل داده‌اند

کد خبر: 295695
|
11:28 - 1395/07/27
نسخه چاپی
آمریکایی‌ها راهبرد جدیدی برای غارت اموال ایران در محاکم حقوقی شکل داده‌اند
اسلام آباد خبر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها راهبرد جدیدی برای غارت اموال ایران در محاکم حقوقی شکل داده‌اند گفت: هیچ وقت گزارش دقیقی درباره ریز دعاوی و احکام صادرشده علیه ایران داده نشده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان طی سخنانی به عنوان یکی از متقاضیان تحقیق و تفحص از پیگیری پرونده‌های حقوقی مربوط به حقوق دولت و ملت ایران در رابطه با کشور ایالات متحده آمریکا و مقایسه داده‌ها و ستانده‌های این حقوق براساس پیگیری‌ها، برنامه‌ها و احکام صادر شده در محاکم بین‌المللی، اظهار داشت: دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌های نظامی، سیاسی و ... همواره آشکار بوده و بعد از تحریم‌ها، آمریکایی‌ها راهبردی را برای غارت اموال جمهوری اسلامی ایران در محاکم حقوقی شکل داده اند.

 

وی افزود: سؤالات و ابهاماتی در نظر نمایندگان در این زمینه مطرح شده که تاکنون رفع نشده‌اند و این مغایر با جایگاه و شأن مجلس است. هیچ وقت در مورد ریز دعاوی و احکام صادرشده علیه ایران گزارش دقیقی داده نشده است. تاکنون 1500 مأموریت برای پیگیری این پرونده‌ها به بیش از 20 کشور خارجی برای 400 الی 500 نفر داده شده است، توافق دیگری در سال 1373 با آمریکایی‌ها انجام شده که به مجلس نیامده است که طبق آن توافق آمریکا می تواند اموال منقول ایران را تسویه کند، ولی آمریکا تمامی اموال غیرمنقول ایران را به غارت می‌برد و برای آنها پرونده تشکیل می‌دهد. آمریکایی‌ها برخی از اماکن ایران را اجاره دادند یا یکی را کوبیدند و پارکینگ درست کردند.

 

فلاحت پیشه در پایان خاطرنشان کرد: خواهش بنده این است در موج جدیدی که آمریکایی‌ها برای غارت اموال ایران شکل دادند، حتماً تلاش شود که مجلس به جایگاه اصلی خودش بازگردد و تحقیق و تفحص جدی در این زمینه انجام شود. 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد