رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آباد غرب:

درعزاداری سیدالشهدا به بیان معارف اسلام و اهل بیت(ع) پرداخته شود/اقامه نماز ظهر عاشورا در مزار شهدای اسلام آبادغرب

کد خبر: 295663
|
15:04 - 1395/07/19
نسخه چاپی
 درعزاداری سیدالشهدا به بیان معارف اسلام و اهل بیت(ع) پرداخته شود/اقامه نماز ظهر عاشورا در مزار شهدای اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آباد غرب گفت: ما باید از این ایام که همه مردم درعزاداری سیدالشهدا حضور پیدا می کنند بهترین استفاده را ببریم و به بیان معارف اسلام و اهل بیت(ع) پرداخته شود.

حجت الاسلام علی اوسط  کماسی با عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش  در گفتگو بااسلام آباد خبراظهار کرد: امسال نیز همانند سال های گذشته شاهد برگزاری نماز ظهر عاشورا در محل مزار شهدای اسلام آبادغرب هستیم.

 

وی افزود: هیئت ها باید طوری برنامه ریزی و حرکت نمایند که قبل از وقت نماز ظهر به مزار شهدا برسند و در هنگام فرا رسیدن وقت اذان  در هر نقطه ای که هستند عزاداری را پایان دهند و نسبت به اقامه اذان و شرکت در نماز ظهر عاشورا اقدام نمایند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: بعد از قیام عاشورا که روشنگری ها شروع شد و مردم فهمیدند که امام حسین(ع) کی بود و یزیدیان چه شجره ملعونه ای بودند، بارگاه فرزند امیرالمومنین بعنوان زیارتگاه آنها انتخاب شد و در هر مکانی هرکسی از دستش بر می آمد برای سید الشهدا روضه برگزار می کرد.

 

وی افزود: خیلی ها با این روضه ها و عزاداری ها مخالفت کردند و تحمل حرم امام برای دشمنان خیلی سخت بود و دستور تخریب حرم امام حسین(ع) را دادند و گاهی اوقات نگهبان می گذاشتند تا کسانی که به زیارت امام حسین(ع) می روند دستگیر، زندانی و مورد شکنجه قرار بگیرند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به فرمایش پیامبر(ص)، اظهار کرد: به درستی گرمای محبت امام حسین(ع) در دل های مومنان هرگز سرد نخواد شد و به همین سبب مراسم عزاداری سید الشهدا گرامی داشته شده و می شود.

 

وی افزود: دشمنان اسلام به این نتیجه رسیده اند که کسی نمی تواند نهی کند و جلوی عزاداری مردم برای امام حسین(ع) را بگیرد، لذا دشمنان در اتاق فکر خودشان به بحث تحریف عزاداری ها اقدام می نمایند.

 

حجت الاسلام کماسی گفت: اگر مردم با این قضیه آشنایی بیشتری پیدا کنند که حفظ اسلام آنقدر برای امام حسین(ع) واجب است که جان خود و فرزند شیرخوارش را فدا می کند و حاضر می شود که خانواده اش به اسارت برده شوند و رنج و سختی و غربت اسارت را بچشند تا دین اسلام حفظ شود، در راه حفظ قرآن و اسلام حاضرند جان خود را فدا نمایند.

 

 وی خاطر نشان کرد: ملت مسلمان ایران پیرو راستین سرور و سالار خود بوده و هستند و با تأسی از امام حسین(ع) هزاران علی اکبر(ع) ،علی اصغر(ع) و قاسم(ع)  و  هزاران حبیب بن مظاهر(ره) برای دفاع از قرآن و اسلام و حفظ انقلاب اسلامی  فدا کرده اند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آباد غرب با بیان اینکه؛ یکی از مهمترین دستاورد های عاشورا احیای اسلام بود، گفت: دشمنان فهمیده اند فرهنگ عاشورا تمام رشته ها و نقشه های آنان را نقش بر آب می کند و به همین خاطر دست به کار شده اند و در راستای انحراف نوحه ها و عزاداری محرم اقدام کرده اند.

 

وی با اشاره به این فرمایش امام راحل(ه) که؛ محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، خاطرنشان کرد: ما باید از این ایام که همه مردم درعزاداری سیدالشهدا حضور پیدا می کنند بهترین استفاده را ببریم و به بیان معارف اسلام و اهل بیت(ع) پرداخته شود.

 

حجت الاسلام کماسی با انتقاد از اینکه بعضی ها در نوحه ها از ذلت عاشورا می خوانند، گفت: یک طرف عاشورا کلا" عزت است و هیچ عزتی بالاتر از این نیست که لشکر زیاد دشمن مسلح و آماده، ولی 72 تن در برابر این لشکر می گوید؛ هيهات منا الذلة و قهرمانانه می جنگند تا به شهادت می رسند و اهل بیت امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) با وصف اینکه در اسارت خیلی سختی می کشند، هیچ وقت حمد و ثنای خدا را فراموش نمی کنند.

 

وی تأکید نمود: عاشورا پر از زیبایی است، لذا باید  روضه های درست و نوحه های حماسی در این راستا برای مردم خوانده شود تا صدای کربلا به گوش آزادگان و آزادی خواهان جهان برسد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آباد غرب گفت: دشمنان اسلام و بخصوص آمریکا و اسرائیل با وصف اینکه از لحاظ تسلیحاتی و هسته ای خیلی پیشرفته هستند، اما ایمان، شهامت و شجاعت ندارند و از دانشگاه امام حسین(ع) خیلی می ترسند، چون از مومنینی که از این دانشگاه درس آموخته اند به ستوه آمده اند و از اینها می ترسند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اسلامی که گروهک هایی نظیر داعش دنباله رو آن هستند همان اسلام یزیدی است و اگر امام حسین  (ع) قیام نمی کرد امروز یا اثری از اسلام نبود یا شاهد اسلام یزیدی داعشی بودیم، نه اسلام ناب محمدی.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد