امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب:

ما باید از عاشورا درس بگیریم/پیام عاشورا این است که با ظالم هیچ وقت آشتی نکنیم

کد خبر: 295631
|
11:11 - 1395/07/13
نسخه چاپی
ما باید از عاشورا درس بگیریم/پیام عاشورا این است که با ظالم هیچ وقت آشتی نکنیم
اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: ما بخاطر دستور دین اسلام با اسرائیل دشمنی می کنیم چون نسبت به ملت های مختلف ظالم است و کسی نمی تواند پیام عاشورا را دگرگون کند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت اسلام سید امیر محمدی پور امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در مراسم عزاداری  سید سالار شهید در محل تیپ 181 زرهی ارتش در اسلام آبادغرب گفت: ما باید از عاشورا درس بگیریم، امام حسین(ع) بر علیه یزید حاکم ظالم زمان خود مبارزه کرد و در این راه شدیدترین سختی ها م تحریم ها را تحمل کرد و بچه هایش بخاطر حصر آب (حصر اقتصادی) با لب تشنه شهید شدند.

 

وی افزود:  ابن زیاد امام حسین(ع)  را مخیر کرده بود که یا  ذلت را بپذیرد یا کشته شود اما حضرت اباعبدالله فرمودند؛ ما کشته می شویم اما ذلت را نمی پذیریم.

 

حجت الاسلام محمدی پور با اشاره به این فرمایش شهید مطهری که؛ نوحه حماسی بخوانید و رنگ و بوی مقاومت را در آن بگنجانید، گفت: شهید فهمیده 13 سال داشت و قاسم بن علی(ع) 13 سال، او زنده زیر سم اسبان یزیدیان تکه تکه شد و این خود را زیر تانک دشمن منهدم کرد تا دشمن به آب و خاک و ناموسش تعرض نکند.

وی خاطرنشان کرد:امام(ره) وقتی فرمود؛ رهبر من آن نوجوان 13 ساله است که زیر تانک می رود، این یعنی مبارزه با ذلت برای ما عزت است و باید مراقب باشیم فرهنگ عاشورا به بیراهه کشیده نشود.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به تحریف هایی که در تشریح واقعه کربلا صورت گرفته، گفت: امام حسین(ع) فرمودند؛ قیام من برای اصلاح دین جدم و احیای امر به معروف و نهی از منکر است و اگر یک روز هم با معاویه صلح کنم در ظلم او شریک هستم.

 

 

وی افزود: عربستان سعودی سال گذشته حجاج ما را قتل عام کرد و حتی عذرخواهی نکرد و در سال 66 حجاج ما را هم عمدا" قتل عام کرد، و یک سال است که مردم مظلوم یمن را به جرم اینکه حاکم مستبد نمی خواهند را تکه پاره کرده اند و اگر ما با آل سعود دست دوستی بدهیم در ظلم آنها شریک هستیم.

 

حجت الاسلام محمدی پور با اشاره به شعر " بنی آدم اعضای یکدیگرند..."  شاعر ایرانی " سعدی" ، ابراز داشت: اگر انسانی مورد ظلم واقع شود انسان ناراحت می شود و فرقی ندارد که همشهری یا هم وطن ما باشد یا نباشد، لذا حمایت از مظلوم و دشمنی با ظالم جزو خون و اعتقاد ما ایرانی هاست و این کلام مولا علی (ع) است.

 

وی تصریح کرد: پیام عاشورا این است که با ظالم هیچ وقت آشتی نکنیم و ما بخاطر دستور دین اسلام با اسرائیل دشمنی می کنیم چون نسبت به ملت های مختلف ظالم است و کسی نمی تواند پیام عاشورا  را دگرگون کند.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: سیدالشهدا قبل از آمدن به کوفه به این شهر سفیر فرستادند که در ابتدا بیعت کردند اما پس از کنار کشیدن بزرگانی نظیر " سلیمان بن صرد خزاعی " مردم نیز دست از حمایت مسلم بن عقیل کشیدند تا مسلم کشته شد و بعد از آن امام حسین(ع) در صحرای کربلا سر بریده شد و پس از آن قیام توابین خاصیتی نداشت مگر برای پذیرفته شدن توبه ایشان به درگاه خداوند.

 

وی تصریح کرد: ما باید واقعه کربلا و شرایطی که مسلم داشت را با شرایط امروز تطبیق دهیم و یک اسلام شناس واقعی تشخیص می دهد که اگر ما دور سفیر امام(ع) ماندیم پیروزی و عاقبت به خیری در انتظار ماست.

 


امام جمعه شهرستان گفت: این خلاصه ای از درس دانشگاه عاشوراست که استاد این دانشگاه شهیدی است که در گودی قتلگاه سرداد اما بر عهد خود با خداوند باقی ماند و انشاء الله ما هم بر عهد خود باقی خواهیم ماند.

 

حجت اسلام محمدی پور  در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از صفاتی که خداوند در هر انسانی قرارداده است و هیچ از این صفت خالی نیست صفت خودخواهی است و هر انسانی به هر شکلی خود را دوست دارد و به همین نسبت اقوام بستگان و وطن خویش را دوست دارد، این صفت ذاتی که خداوند آن را قرار داده  تا زمانی که متعادل باشد خوب است و اگر این صفت به افراط برسد به یک رذیله مبدل  می شود و اگر خودخواهی به تکبر تبدیل شود صفت خیلی زشتی است.

وی اظهار کرد: اگر صفت خودخواهی مقداری افراطی تر شود سر از ملی گرایی در می آورد که برای برخی ایرانی بودن آنقدر با ارزش می شود که دین را هم برای آن زیر پا می گذارند، در صورتیکه دین سعادت دنیا و آخرت می آورد ولی ایرانی بودن هیچ امتیازی در روز قیامت برای ما ندارد و اینها افراط و زیاده روی است.

 

 

حجت اسلام محمدی پور با بیان اینکه ملی گرایی برای دین اسلام خطرناک است، بیان کرد: دین اسلام هم به صراحت هم گفته که مسلمانان هیچ فضیلتی بر هم ندارند مگر در تقوا، و در جامعه اسلامی اول تقوا فضیلت است بعد نوبت به تقوا می رسد.

وی افزود: برخی مکتب ها خودخواهی را بطور کامل سرکوب می کنند و اسلام این را نیز نمی پسندد و اگر کسی در راه دفاع از خانواده، ثروت و وطن خود کشته شود شهید است.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد