امام جمعه اسلام آبادغرب:

اگر ما امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنیم در واقع چیزی از قیام سیدالشهدا را نفهمیده ایم/مواظب باشیم که عزای سید الشهدا دستخوش خرافات نشود

کد خبر: 295615
|
15:58 - 1395/07/09
نسخه چاپی
اگر ما امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنیم در واقع چیزی از قیام سیدالشهدا را نفهمیده ایم/مواظب باشیم که عزای سید الشهدا دستخوش خرافات نشود
اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: برخی وقتی منکری را می بینند آن را گردن نیروی انتظامی می اندازند و می گویند آنها باید برخورد کنند، در صورتی امر به معروف و نهی از منکر واجب و وظیفه همگانی است ولی همانند اعمال حج نیاز به آموزش دارد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام سید امیر محمدی پور ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به همه سالمندانی که در نمازجمعه حضور پیدا نمودند ادای احترام کرد.

 

وی با اشاره به علت نامگذاری هفته اول محرم بنام هفته امر به معروف و نهی از منکر، افزود: امام حسین(ع) در هنگام حرکت به سوی کربلا در نامه ای به برادرش محمد حنفیه هدفش از قیام را احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان فرموده است، و اگر ما  امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنیم در واقع چیزی از قیام سیدالشهدا را نفهمیده ایم.

 

امام جمعه شهرستان گفت: برخی وقتی منکری را می بینند آن را گردن نیروی انتظامی می اندازند و می گویند آنها باید برخورد کنند، در صورتی امر به معروف و نهی از منکر واجب و وظیفه همگانی است ولی همانند اعمال حج نیاز به آموزش دارد.

 

وی با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر قرار بر درگیری نیست، افزود: اگر جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر را ترک کند کم کم  منکر در آن جامعه زیاد می شود و دعای مردم آن جامعه نیز مستجاب نمی شود.

 

حجت الاسلام محمدی پور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ، گفت: کامل ترین مصداق نهی از منکر سرنگونی حکومت طاغوت بود و کامل ترین مصداق امر به معروف  تشکیل حکومت اسلامی. و حالا که دو مصداق اصلی انجام شده نباید در برابر مصادیق کوچکتر عاجز شویم.

 

وی افزود: همان گونه که بی حجابی و اسراف گناه کبیره است، دستبرد در بیت المال، سرپیچی از قانون، رباخواری و رشوه گیری از گناهان کبیره است و باید جلوی این منکرات گرفته شود.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با بیان اینکه سال هاست که ما محرم و صفر را به اقامه عزا پرداخته ایم و باعث حفظ اسلام شده است، گفت: سال هاست که قیام سید الشهدا برای ما مایه عزت و شرافت شده است ولی باید مواظب باشیم که عزای سید الشهدا دستخوش خرافات نشود.

 

وی تاکید نمود که در آستانه محرم کتاب شریف حماسه حسینی اثر شهید مطهری را حتما" بخوانید تا متوجه شوید که اقامه عزای سیدالشهدا برای روحیه استکبارستیزی ئ مبارزه با ظلم است نه برای اشاعه دروغ های سوزناک که مردم را به گریه وادارد.

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت:  سید الشهدا برای هدایت ما آمده است، سخنران ها نکانت آموزنده در مورد عاشورا بیان کنند، سخنرانی های محرم باید پیام عرفان و حماسه داشته باشد نه پیام طمع ناله گرفتن از مجالس گریه و عزای امام حسین(ع) با بصیرت انجام شود نه با تعصب.

 

وی افزود: بصیرت در عزاداری یعنی اگر اینکه فهمیدی نحوه عزاداری شما غلط است باید دست از آن بکشی نه اینکه با تعصب بر آن پافشاری کنی.

 

حجت الاسلام محمدی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در کلاس درس خارج فقه و دیدار رییس جمهور دولت سابق با رهبری جهت کسب اجازه جهت حضور در انتخابات، گفت: رییس جمهور دولت قبلی ولایت پذیری خود را نشان داد و ثابت کرد که حرف ولایت برایش حجت است و پا روی نفس خود گذاشت.

 

وی افزود: ما هم باید پا روی نفس خود بگذاریم و نفس ما می خواهد این دولت چون به وعده های خود عمل نکرده حرف هایی بزنیم، اما ما نمی خواهیم دشمن شاد شویم ، چون فعلا" وقت درگیری و اختلافات داخلی نیست و مردم باید به فرامین رهبری گوش بدهند و با تمام توان در انتخابات 96 حضور پیدا کنند.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: رهبری بر جلوگیری از دوقطبی شدن جامعه تاکید دارند بنابراین همیشه احزاب را از اختلافات داخلی منع می کند و می خواهند کشور را یکپارچه بر علیه اسرائیل متحد کنند.

 

وی با اشاره به فرمایش مهم دیگر مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از اختلاف شیعه و سنی، افزود: امیر المومنین را عامل تفرقه نکنید بلکه مولا علی (ع) عامل اتحاد امت اسلامی بود و نباید با این حرفها اسلام را چند پاره کنیم، امروز استکبار می خواهد مسلمانان را به جان هم بیندازد و ما نباید با فخاشی به همدیگر عامل استکبار بشویم.

 

 

حجت الاسلام محمدی پور در خطبه اول با تاکید بر توبه و فاصله گرفتن از گناه گفت: اولین قدم برای عالم ملکوت توبه از گناه است و اگر کسی از گناه پشیمان شود و برای همیشه آن را ترک کند انشاءالله توبه او پذیرفته خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد