رفتارهای مشکوک و متناقض در برخورد با قراردادهای جدید نفتی؛

نقوی حسینی: ipc در کمیسیون امنیت بررسی می شود/ چنارانی: کمیسیون امنیت در حال بررسی است/ جمالی: قراردادهای نفتی به کمیسیون امنیت ارجاع نشده است!

کد خبر: 295611
|
13:42 - 1395/07/08
نسخه چاپی
نقوی حسینی: ipc در کمیسیون امنیت بررسی می شود/ چنارانی: کمیسیون امنیت در حال بررسی است/ جمالی: قراردادهای نفتی به کمیسیون امنیت ارجاع نشده است!
از رفتارها و گفتارهای نمایندگان مجلس اینگونه بر می آید که برخی دست های پشت پرده در ماجرای قراردادهای نفتی قصد دارند تا پای نمایندگان خانه ملت را از قراردادهای نفتی خارج کنند. رفتارهایی که با توجه به گفتار نمایندگان مجلس مشکوک و متناقض است.

به گزارشاسلام آباد خبر،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از رفتارها و گفتارهای نمایندگان مجلس اینگونه بر می آید که برخی دست های پشت پرده در ماجرای قراردادهای نفتی قصد دارند تا پای نمایندگان خانه ملت را از قراردادهای نفتی خارج کنند. رفتارهایی که با توجه به گفتار نمایندگان مجلس مشکوک و متناقض است.

 

نقوی حسینی: نقوی حسینی: ipc در کمیسیون امنیت بررسی می شود

 

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگارراه دانا؛ با اشاره به موضوع درز اطلاعات محرمانه ایران در اجرای قراردادهای جدید نفتی به کشورهای خارجی و معاند با نظام جمهوری اسلامی، گفته بود: با توجه به اهمیت موضوع و تهدید امنیت ملی کشور با عقد قراردادهای جدید نفتی(IPC)، این موضوع را در حال حاضر در کمیسیون امنیت ملی بررسی می کنیم و بعد از بررسی های دقیق و کارشناسی نتایج را اعلام می کنیم.

 

چنارانی: کمیسیون امنیت ملی نظر نهایی خود درباره IPC را هفته آینده اعلام می‌کند

 

هاجر چنارانی عضو کمیسیون امینت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص آخرین وضعیت بررسی امنیتی قرادادهای جدید نفتی در کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی گفت: این قراردادها همچنان در حال بررسی است و کمیسیون نظر نهایی خود در هفته آینده اعلام می‌کند.

 

جمالی: موضوع قراردادهای نفتی به کمیسیون امنیت ملی ارجاع نشد

 

محمد جواد جمالی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص آخرین وضعیت بررسی قراردادهای نفتی در کمیسیون امینت ملی وسیاست خارجی گفت: این مسئله مربوط به کمیسیون انرژی بود و اصلا بحث امنیتی مطرح نشد و به ما هم ارجاع ندادند.

وی افزود: بر اساس اعلام آقای لاریجانی کمیته‌ای در خصوص قراردادهای جدید نفتی تشکیل شد و این کمیته پس از بررسی اعلام کرده که دولت همه‌ی مشکلات 15گانه را تصحیح و اجرایی کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: شکایت نمایندگان مجلس در خصوص این قراردادها به کمیسیون‌های انرژی و قضایی ارجاع داده شده و در همان جا بررسی می‌شود.

جمالی تاکید کرد: قراردادهای جدید نفتی تاکنون به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع داده نشده است.

 

حاجی دلیگانی: قراردادهای نفتی را زمانی ابلاغ کردند که مجلس در دوران تعطیلات به سر می برد

 

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با انتقاد از عدم پخش مناظره خود و الیاس حضرتی در رسانه ملی گفت: در مورخه 16 شهریور ماه مناظره ای با دعوت شبکه افق و رادیو گفت‌‌وگو درباره قرارداد درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی صورت گرفت که در این مناظره یک طرف بنده و آقای ابراهیمی اصل به عنوان مخالف و در طرف دیگر آقایان حضرتی و پدیدار به عنوان موافق حضور داشتند.

 

وی ادامه داد: مناظره قرار بود از شبکه افق و رادیو گفت‌وگو پخش شود، ولی تنها این مناظره از رادیو گفت‌وگو آن هم به صورت گزینشی پخش شد و از شبکه افق هم که برنامه ریزی این مناظره را انجام داده بود،اقدامی درباره پخش این مناظره صورت نگرفت.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه یکی از آقایان موافق قراردادها در حین ضبط برنامه مناظره را رها کرد، عنوان کرد: در حین ضبط برنامه در استودیو اقای الیاس حضرتی جلسه مناظره را ترک کردند و برای استدلال هایی هم که می آوردیم پاسخی نیز نداشتند.

 

حاجی دلیگانی افزود: تا کنون هیچ کدام یک از مسئولان وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران حاضر به مناظره درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی نشده اند و این امر جای تعجب و نگرانی دارد که چرا آقایان حاضر نیستند درباره قراردادی که منتسب به خودشان است دفاع و روشنگری و درباره ایراداتی که به الگوی جدید قراردادها وارد است روشنگری کنند.

 

وی با بیان اینکه در تدوین الگوهای جدید قراردادهای نفتی نیز نظرات نمایندگان گرفته نشد خاطر نشان کرد: در تدوین الگوی جدید قراردادهای نفتی هیچ گاه به نظرات نمایندگان توجه نشد و این الگو را در زمانی ابلاغ کردند که مجلس در دوران تعطیلات به سر می برد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد