به مناسبت هفته دفاع مقدس/

گفتگویی با خانواده شهید جعفر حمیدیه از شهدای شاخص اسلام آبادغرب/ شهیدی که پیکرش 3 روز توسط بعثی ها گلوله باران شد

کد خبر: 295587
|
13:37 - 1395/07/04
نسخه چاپی
گفتگویی با خانواده شهید جعفر حمیدیه از شهدای شاخص اسلام آبادغرب/ شهیدی که پیکرش 3 روز توسط بعثی ها گلوله باران شد
شهید جعفر حمیدیه یکی از شهدای شاخص شهرستان اسلام آبادغرب است. وی متولد 1342 بوده که در مرحله دوم عملیات مسلم بن عقیل در منطقه سومار(مندلی عراق) به مقام والای شهادت نائل می گردد.

به گزارشاسلام آباد خبر، شهید جعفر حمیدیه یکی از شهدای شاخص شهرستان اسلام آبادغرب است. وی متولد 1342 بوده  که در مرحله دوم عملیات مسلم بن عقیل در منطقه سومار(مندلی عراق) به مقام والای شهادت نائل می گردد.

وی عضو یکی از تیم های شهید داریوش ریزوندی اطلاعات عملیات سپاه محمدرسول الله- گردان مالک اشتر سپاه بوده که در مرحله دوم عملیات مسلم بن عقیل در منطقه سوماربرای عملیات شناسایی به مندلی عراق میروند  و در بازگشت با نیروهای عراقی برخورد کرده که پس از درگیری با ایشان و به درک واصل کردن چند تن از بعثی ها مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و شهید می شود. پیکر شهید در خاک مندلی عراق به مدت 3 روز می ماند که بعثی ها هر روز آنرا گلوله باران می کنند.

 

پدر شهید کارمند مخابرات و اهل همدان بوده که در سال 42 برای مدت کوتاهی به شهر اسلام آباد انتقالی می گیرد اما قسمت این می شود که در این شهر ماندگار می شوند.

 

حاج خانم صفیه بزاز مادر شهید با بیان اینکه جعفر همیشه دوست داشت به شهادت برسد می گوید: من همیشه برای تمام رزمندگان دعا می کردم و از امام زمان (عج) برای همه رزمندگان سلامتی طلب می کردم. یک شب خواب دیدم که جعفر شهید می شود، درخواب شخصی نورانی که عکس جعفر را قاب خیلی زیبایی گرفته بود به دست من داد و گفت؛ این پسرت شهید شده مراقب بقیه بچه هات باش.

 

 

وی افزود: من به حضرت زینب متوسل شدم و از خداوند صبر خواستم و خداوند چنان صبری به من داد که وقتی پیکر شهید را به بیمارستان اسلام آبادغرب آوردند و بعد مراسم تشییع و خاکسپاری شهید انجام شد، اصلا" گریه نکردم و گفتم فرزند من فدای امام حسین(ع) و شهدای کربلا، پسر من که از حضرت علی اکبر(ع) بهتر نیست.

 

خواهر شهید حمیدیه یادآوری می کند که شهید جعفر از دوران کودکی به امام خمینی علاقه داشت و در فعالیت های سیاسی شرکت می کرد و حتی یک بار که بر علیه رژیم طاغوت و صهیونیسم در مدرسه شعار نوشته بودند از مدرسه اخراج شد.

 

وی می گوید: شهید جعفر بچه کوچک خانواده بود ولی به همه بزرگان هم درس می داد و واقعا" حقش بود که به مقام والای شهادت برسد.

 

مادر شهید می گوید: وی بسیار ساده زیست بود و از بچگی پولی که بهش می دادیم خرج خودش نمی کرد و به  دوستانش که خانواده فقیری داشتند کمک می کرد. جعفر خیلی بزگوار، شریف و دیندار بود. او برای اینکه من سحر ها بیدار نشوم و اذیت نشوم روزه های مستحبی را بیان نمی کرد و بدون سحری می گرفت و به ما هم نمی گفت و ظهر وقتی می خواستیم ناهار بخوریم هیچ وقت نمی گفت من روزه م و می گفت؛ من بیرون منزل ناهار خوردم.

 

وی با  اشاره به خاطره ای از جعفر گفت: او خیلی به بیت المال اهمیت می داد و امین و امانتدار بود تا حدی که یک وقت مقداری تخم چمن برای اطراف مسجد خریده بود و من از او خواستم که کمی از آن را بدهد  تا برای خودمان استفاده کنیم، که گوشزد کرد؛ مادر جان این هرچند کم ارزش اما مال بیت المال است و من اجازه ندارم برای خودمان با پول خودم می خرم.

 

مادر شهید می گوید: رهبر را خیلی دوست دارم و شب و روز برای سلامتی ایشان دعا می کنم و برای روح امام خمینی(ره) صلوات می فرستم و هر وقت مشکلی برایم پیش بیاید امام خامنه ای را در خواب می بینم و بعدش مشکلم حتما حل خواهد شد.

 

عباس  حمیدیه برادربزرگ  شهید به خبرنگار ما گفت: وی به همراه شهیدان محمود شهبازی و داریوش ریزوندی جزو فعالان مبارز اول انقلاب بوده که زیر نظر حاج آقا بهشتی روحانی مسجد قمر بنی هاشم اسلام آبادغرب بر علیه رژیم ستم شاهی مبارزه می کردند و از بانیان و تشکیل دهنگان بسیج مستضعفین شهرستان بودند و اولین کسانی بودند که  از همان روز اول جنگ در لبیک به فرمایش امام راحل(ره) راهی جبهه های نبردحق علیه باطل شدند .

 

 وی افزود: شهید جعفر در درس خیلی زرنگ و با هوش بود ولی به مسائل دینی خیلی علاقمند بود و به همین علت درکنار جبهه درس  حوزوی و طلبگی را شروع کرد و به همراه یک روحانی( حاج آقا اابوالقاسمی) برای تبلیغ مسائل دینی هم به شهرهای کردستان می رفت.

 

رضا حمیدیه برادر دوم شهید جعفر به خبرنگار اسلام آبادخبر گفت: شهید جعفر انسانی مردمدار و ولایتمدار بود و به مسائل دینی خیلی علاقمند بود وی با هماهنگی حاج آقا بهشتی روحانی مسجد قمر بنی هاشم اسلام آبادغرب یک کانونی را برای جذب جوانان و نوجوانان به سمت تعالیم ناب اسلامی درست کرده بود.

 

وی افزود: شهید جعفر در دل همه مردم و بخصوص دوستانش جای گرفته بود تا حدی چند نفر از دوستانش وصیت کرده بودند که اگر شهید شدند در کنار جعفر به خاک سپرده شوند.

 

رضا حمیدیه در خصوص تاریخ و نحوه شهادت برادر شهیدش می گوید: شهید جعفر در تاریخ 23 آبان 61 دقیقا" 40 روز پس از شهادت دوستان گرانقدرش ( شهیدان داریوش ریزوندی و محمود شهبازی که در تاریخ 10مهر61 شهید شده بودند) به مقام والای شهادت نائل می شود.

 

وی افزود: شهید جعفر عضو یکی از تیم های شهید داریوش ریزوندی اطلاعات عملیات سپاه محمدرسول الله- گردان مالک اشتر سپاه بوده که در مرحله دوم عملیات مسلم بن عقیل در منطقه سوماربرای عملیات شناسایی به مندلی عراق میروند  و در بازگشت با نیروهای عراقی برخورد کرده که پس از درگیری با ایشان و به درک واصل کردن چند تن از بعثی ها مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و شهید می شود. پیکر شهید در خاک مندلی عراق به مدت 3 روز می ماند که بعثی ها برای برانگیختن احساسات ایرانی ها پیکر شهید را بعنوان طعمه قرار می دهند و هر روز آنرا گلوله باران می کنند تا اینکه پس از 3 شب همرزمان شهید با توسل به آیات قرآن و اهل بیت(ع) بدون درگیری وارد خاک عراق شده و در جلوی چشمان کورشده عراقی ها پیکر تکه تکه شده شهید را به خاک مقدس میهن انتقال می دهند.

 

بردار شهید می گوید: جعفر بخاطر ارزشی که برای شهدا قائل بود با هماهنگی مسئولین قطعه شهدای اسلام آباد را در مزارستان شهر جدا کرد و قسمت این شد که خودش اولین شهید این قطعه باشد که به دست خودش خط کشی شده بود.

 

وی می گوید پدرم که جعفر را خیلی دوست داشت 10 سال پس از شهادت جعفر در همان روز و ساعت به لقاء الله پیوست.

 

رضا حمیدیه برادر دوم شهید با بیان اینکه باید مراقبت باشیم که وصیت شهدا روی زمین نماند و راه شهدا ادامه یابد، تصریح کرد:  اسلام آباد 8 سال منطقه جنگی بوده و مردم 8 سال در طول دفاع مقدس دفاع کردند ولی هیچ امتیازی برای این مردم جنگ زده ندارد و اکنون مردم از فقر و بیکاری در عذاب هستند در حالیکه برخی از شهرها چنین مشکلی وجود ندارد و مسئولین باید به داد این مردم   شهیدپرور و محروم این شهرستان برسند.

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد